Nederlands MediaNetwerk

Blogbijdragen April 2011 (114)

[Het Blok] Wie denkt er nog aan Messi als je weet dat er keepkantjes zijn?

Door Arno Flapper. Bas Vlugt maakte ons in een vorige column deelgenoot van zijn beleving rond een reclameblok bij een Europa League wedstrijd op RTL7 en was niet bepaald enthousiast. Logisch, in de Europa League spelen weliswaar mooie clubs maar het is natuurlijk niet de crème de la crème… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 April 2011 op 18.00 — Geen reacties

RTL Z komt met nieuw ochtendprogramma: RTL Z Voorbeurs

RTL Z start op 2 mei met een nieuw ochtendprogramma, RTL Z Voorbeurs. Hierin wordt de kijker kort, maar altijd terzake kundig, voorbereidt op de beursdag die komen gaat. Dit aan de hand van vijf nieuwsitems die de kijker móet weten. RTL Z Voorbeurs is er elke werkdag om 08.30 uur. 



RTL Z Voorbeurs biedt een overzicht van de belangrijkste onderwerpen van de komende dag en de afgelopen avond en nacht. Vijf nieuwtjes die de financieel…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 April 2011 op 16.32 — Geen reacties

De Bloody Mary-tactiek

Column Woedende Columist- Zesde Nederlands MediaNetwerk

Dinsdag 26 april 2011

@joostvandeloo



Door Joost van de Loo. In the Hitch Hikers Guide to the Galaxy, de satirische science fiction roman van Douglas…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 April 2011 op 14.30 — Geen reacties

De Bloody Mary-tactiek

Column Woedende Columist- Zesde Nederlands MediaNetwerk

Dinsdag 26 april 2011

@joostvandeloo



Door Joost van de Loo. In the Hitch Hikers Guide to the…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 April 2011 op 14.30 — Geen reacties

JCDecaux: Levende posters in Abri Leidseplein

De Abri op het Leidseplein heeft gedurende drie dagen levende posters. Acteurs beelden de inhoud van de affiches in de tramhalte live uit. In drie scènes laten zij reizigers en voorbijgangers zien waar Nederlanders zoal een tijdschrift lezen. In de Abri van JCDecaux zijn drie decors aanwezig: een kapsalon, een bed en… een toilet.



Deze…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 April 2011 op 13.30 — Geen reacties

Twee Nederlandse nominaties voor UNESCO Memory of the World Register

 

De Jean Desmet-collectie van

EYE Film Instituut Nederland en het manuscript van de

Max Havelaar, beheerd door 

Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, maken kans op een plaats in het Memory of the World Register van UNESCO. Het Register is de…
Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 April 2011 op 13.00 — Geen reacties

Nederland beschermt Gonggrijp onvoldoende

De bescherming van internetactivist Rop Gonggrijp door de Nederlandse overheid steekt schril af bij de bescherming die IJsland biedt. “Het is onbegrijpelijk en schandalig dat Rop Gonggrijp niet dezelfde steun van de Nederlandse staat ontvangt, als ik van de IJslandse regering”, vindt Birgitta Jónsdóttir.



De Amerikaanse justitie onderzoekt of Jónsdóttir en Gonggrijp hebben meegewerkt aan de publicatie van de video…
Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 April 2011 op 12.30 — Geen reacties

SBS: Alberto Stegeman wint Schipholzaak

Vandaag heeft het Gerechtshof Amsterdam Alberto Stegeman ontslagen van rechtsvervolging in de zogenoemde Schipholzaak. Zowel het Openbaar Ministerie als de rechtbank veroordeelde Stegeman eerder tot een boete voor het vervalsen van een KLM-pas en het zich bevinden op verboden terrein. Het Gerechtshof is echter van mening dat het maatschappelijk belang groter is dan de gepleegde strafbare feiten en stelt Stegeman alsnog in het gelijk.



In twee…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 April 2011 op 12.00 — Geen reacties

Eline Danker en Michiel de Rooij naar EYE

Per 1 juni zijn Eline Danker en Michiel de Rooij aangesteld als Hoofd Business Development en Beleidsmedewerker bij EYE Film Instituut Nederland. De nieuwe medewerkers beschikken over ruime ervaring in de film- en culturele wereld: De Rooij, mede-eigenaar van Flinck Film, werkte ondermeer als managing director en producent bij BosBros Film & TV Productions en Danker was onder andere werkzaam bij Stage…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 April 2011 op 11.37 — Geen reacties

Marktplaats iPhone application records 900 thousand visits a month

The iPhone application of Marktplaats had almost 900 thousand visits last month, there are currently about 180 thousand users who are regularly using this application and all users generate over 17 million page views a month; this makes the Marktplaats application one of the most popular of lifestyle apps in the Netherlands. These figures are revealed by MobileMetrics in cooperation with Marktplaats.



Mobile is a very popular medium among Markplaats users.  Currently about 2% of the…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 April 2011 op 10.51 — Geen reacties

[Bladformule] BLAD

Titel: BLAD / Uitgeverij: Initiatief van Groep Publiekstijdschriften van het NUV / Hoofdredactie: Edine Russel / Vormgeving: Rachel Wols / Verschijnt: tijdens Bladenweek 2011 / Prijs: gratis voor wie 7,50 euro aan tijdschriften besteedt / Omvang: 136 pagina’s / Oplage: 450.000



Door Mat…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 April 2011 op 9.00 — Geen reacties

Facebook komt met Facebook Studio

Facebook Studio is een community platform vol praktijk cases. De website is in het leven is geroepen om marketeers en bureaus een plek te bieden waar ze inspiratie en ideeën kunnen opdoen. Je vind er effectieve, creatieve en innovatieve voorbeelden van Facebook marketing.

Facebook zegt zelf over het platform; ’We horen van bureaus, merken en de marketing community dat ze op zoek zijn naar voorbeelden en ideeën van…

Doorgaan

Toegevoegd door Ilse-Marie Sobering op 29 April 2011 op 8.00 — Geen reacties

Bas Vlugt over de toekomst van het Nederlands MediaNetwerk

Voordracht Bas Vlugt tijdens het Zesde Nederlands MediaNetwerk Event in Desmet Studio's Amsterdam, 26 april 2011



 

Beste netwerkleden,

 

Dynamiek is overal.

 

Dat geldt voor de wereld in zijn algemeen en voor de mediawereld in het bijzonder.

 

Bij het Nederlands MediaNetwerk is het al niet anders.…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 April 2011 op 23.24 — Geen reacties

Bas Vlugt over de toekomst van het Nederlands MediaNetwerk

Voordracht Bas Vlugt tijdens het Zesde Nederlands MediaNetwerk Event in Desmet Studio's Amsterdam, 26 april 2011



Beste netwerkleden,

 

Dynamiek is overal.

 

Dat geldt voor de wereld in zijn algemeen en voor de mediawereld in het bijzonder.

 

Bij het Nederlands MediaNetwerk is het al niet anders. Toch zijn…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 April 2011 op 23.00 — Geen reacties

LinkedIn: CEO’s in Nederland heten Cees

Uit onderzoek van LinkedIn blijkt dat de meest populaire naam voor CEO’s in Nederland Cees is. Wereldwijd komen de namen Peter en Deborah het meest voor bij CEO’s. De top 5 namen voor mannelijke CEO’s in

Nederland zijn volgens LinkedInsights-data: Cees, Dick, John, Willem, Pieter.



“Het valt op dat de namen van mannelijke CEO’s veel korter zijn dan de vrouwennamen. Verklaring hiervoor kan zijn dat mannelijke CEO’s een verkorting van hun naam gebruiken om…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 April 2011 op 21.00 — Geen reacties

South African Tourism is recruiting local ambassadors for new promotion platform

South African Tourism is launching a complete new way of promoting tourist destination South Africa in The Netherlands. Africa Business Communities spoke with Mies Hofman, Marketing & Communications Manager at South African Tourism.



How is tourism doing in South Africa after last year's World…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 April 2011 op 20.33 — Geen reacties

Wehkamp.nl en Dyanne Beekman lanceren online modeplatform op YouTube

Imagostyliste Dyanne Beekman en wehkamp.nl hebben vandaag het online modeplatform Fashion in Focus op YouTube gelanceerd. Het modeprogramma is vanaf vandaag te zien via youtube.nl/fashioninfocus en is het eerste interactieve programma dat voor iedereen op elk gewenst moment, waar en wanneer dan ook…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 April 2011 op 20.00 — Geen reacties

Aandeelhoudersvergadering TMG

Tijdens de vergadering heeft de voorzitter van de Raad van Commissarissen onder dankzegging voor bewezen diensten afscheid genomen van de oud-bestuursvoorzitter drs. A.J. Swartjes, die na een dienstverband van drieëndertig jaar vervroegd uittreedt in verband met het bereiken van de 62-jarige leeftijd.



Zoals eerder is bekend gemaakt, is het genormaliseerde EBITA-resultaat in 2010 met € 15 miljoen toegenomen ten opzichte van 2009. De daarbij behorende EBITA-marge…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 April 2011 op 17.45 — Geen reacties

Sport1 On Demand ook beschikbaar bij UPC

Sport1 biedt haar abonnees vanaf heden bij UPC een nieuwe dienst aan: Sport1 On Demand. Abonnees kunnen nu op ieder gewenst moment zonder extra betaling genieten van de mooiste momenten van clubs als  Bayern München, Barcelona, Real Madrid, Arsenal, Manchester United, Chelsea, Liverpool en…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 April 2011 op 15.53 — Geen reacties

Sanoma media: vtwonen opent unieke lifestylewinkel in Amsterdam

Woontijdschrift vtwonen opent haar eerste lifestylewinkel in Amsterdam. Vandaag gaan de deuren open van een tijdelijke vtwonen winkel vol leuke, mooie en bijzondere (woon)producten.



De Pop Up Shop aan de Haarlemmerdijk 41 in Amsterdam wordt door promotieteams vanaf 26 april in de directe omgeving volop onder de aandacht gebracht. Naast…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 27 April 2011 op 16.31 — Geen reacties

Maandarchieven

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2006

1999

Interviews

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Over Geven

In 1924 verscheen Marcel Mauss’ essai sur le don. Een verhaal over geven. Want door te geven verplicht de ontvanger van de gift zich. De Romeinen zeiden het al: do ut des

[Column] Arno Peperkoorn: Witter dan wit

Dit weekend werd een voetballer van Excelsior in een uitwedstrijd bij FC Den Bosch racistisch uitgescholden. Vergeleken met zwarte piet. Op de tribune stonden mensen fier rechtop de Hitler-groet te brengen

[Column] Jerome Kuijken: Hoe zit het nou met de versnippering van de media?

Het gaat lekker met de oude media. Je hoort het goed: zowel televisie, radio als out of home floreren. Mediahuizen met veel printtitels in het portfolio praten enthousiast over nieuwe verdienmodellen en hebben het zelfs over groei

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: de TimTom-campagne van Allsecur, een geduldig Carhartt en Zalando weet het niet meer

Ein-de-lijk gaan ze weg: Tim en Tom! Dat was zo’n beetje mijn eerste reactie na het zien van de commercial waarin wordt aangekondigd dat het merk Allsecur ophoudt te bestaan. Want eerlijk is eerlijk, de commercials met de broertjes Coronel waren niet het toppunt van creativiteit

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden