Nederlands MediaNetwerk

Blogbijdragen April 2012 (24)

Verbod op voorgenomen acties van de politie

De voorzitter van de Haagse afdeling van de Nederlandse Politie Bond roept op om donderdag 3 mei a.s. de avondspits in de Randstad volledig te ontregelen door met politieauto’s tergend langzaam over de snelwegen te gaan rijden. Dat leidt natuurlijk tot extreem lange files. De bond is boos omdat het in het nieuw bereikte “Kunduz-akkoord” de salarissen van politie mensen (opnieuw) worden bevroren.

Die boosheid acht ik zeker begrijpelijk, mede tegen de achtergrond van de uitkomst van de…

Doorgaan

Toegevoegd door Govert Apol op 29 April 2012 op 15.30 — Geen reacties

PowNed Owned door Rechtbank Amsterdam

Daar waar het gebruik van schavot en schandpaal in de loop der jaren in onbruik is geraakt, omdat deze straffen wreed en niet passend in een moderne samenleving zijn bevonden, dreigt nu, buiten de rechtspraak om, opnieuw een (digitale) schandpaal in het leven te worden geroepen, die bovendien in de tijd geen begrenzing meer kent door de mogelijkheid van ontelbare herhaling.

Met deze niet mis te verstane woorden heeft een…

Doorgaan

Toegevoegd door Remco Klöters op 26 April 2012 op 15.30 — Geen reacties

Vacatures voor het demissionair kabinet

Beste leden van het scheidend kabinet,

Nu jullie vanaf morgen werkloos zijn heb ik de vrijheid genomen om een paar leuke vacatures voor jullie te zoeken. Om voor het hele kabinet een nieuwe job te vinden, zonder betaling, vond ik te ver gaan. Tenslotte moet ik als freelance communicatie adviseur ook mijn brood verdienen. Daarom heb ik me tot de top van het demissionaire kabinet beperkt, Verhagen, Rutte en Wilders.

Voor Verhagen heb ik de leuke functie van Oproep…

Doorgaan

Toegevoegd door Natasja la Lau op 23 April 2012 op 19.03 — Geen reacties

Online marketing, conversie en een warm bad

Naar aanleiding van een comment op een blogpost eerder deze week ben ik eens in de laatste theorie over conversie gedoken. Want laten we wel wezen, delen van kennis is fijn en leuk (althans dat vind ik), maar je wilt ook klanten. Toch?

Conversie is niet meer zo makkelijk één op één te meten. Het is niet zo simpel als: ik schrijf een artikel of blog en daar krijg ik per direct klanten door.…

Doorgaan

Toegevoegd door Marca van den Broek op 23 April 2012 op 7.33 — Geen reacties

Uitzendbureau Unique bereikt 4 miljoen luisteraars met creatieve inhaker op radio

Omdat RAB creativiteit op de radio alle ruimte wil geven, kunnen reclamebureaus vanaf nu iedere week gratis radioreclamezendtijd winnen voor adverteerders.

 

Criterium voor de Inhaker van de Week is de relevantie met de actualiteit rondom een datum. De winnaar wordt op donderdagochtend rond 09:00 uur gratis uitgezonden op alle belangrijke radiostations van Nederland, met een bereik van vier miljoen luisteraars. De productie…

Doorgaan

Toegevoegd door Robert Claus op 19 April 2012 op 14.08 — Geen reacties

5 fouten die je niet wilt maken met (online) marketing

Heb jij jezelf wel eens betrapt op onderstaande 'fouten'? Veel ondernemers maken ze, dus je bevindt je in goed gezelschap ;-)

1. Ik heb geen doelgroep, iedereen kan mijn product of dienst kopen

Klinkt heel nobel maar is uiteindelijk verre van verstandig. Al was het alleen maar omdat het je marketing vele malen makkelijker maakt als je wel kiest. Als je je doelgroep kent kun je immers heel gericht met hen aan de slag, promotie doen die bij hen…

Doorgaan

Toegevoegd door Marca van den Broek op 18 April 2012 op 12.01 — Geen reacties

Radioreclamebestedingen eerste kwartaal 2012 stabiel

De netto radioreclamebestedingen in het eerste kwartaal van 2012 liggen op het zelfde niveau als in 2011, netto 47,37 miljoen euro. Dit blijkt uit cijfers van het Radio Advies Bureau (RAB).

 

Transport is de grootste branche op radio, gevolgd door retail en financiële dienstverlening. De grootste stijgers zijn de branches medisch, persoonlijke verzorging en  was- en reinigingsmiddelen.

 

RAB Voorzitter Arian Buurman: De radiozenders zijn tevreden…

Doorgaan

Toegevoegd door Robert Claus op 18 April 2012 op 9.07 — Geen reacties

Fusiecommunicatie … zelfs een cappuccino doet wonderen

Fusies, overnames, samenvoegingen … ook in 2012 zijn die nog steeds aan de orde van de dag. Onder het motto “leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker” adviseer ik mijn klanten over interpersoonlijke, interne en externe communicatie.

Onlangs heb ik bij een organisatie, die gaat fuseren, een flink aantal medewerkers geïnterviewd omdat de manager ons (ICT-trainingsbureau Axolot waar ik als trainster werk) had gevraagd om de communicatie behoefte te inventariseren. “Is er…

Doorgaan

Toegevoegd door Natasja la Lau op 17 April 2012 op 12.31 — Geen reacties

Is Google+ een ghost town?

Hoe gaat het eigenlijk met Google+? Cijfers van Google laten een gestage groei zien, maar dat zegt me eigenlijk niet zo veel. Je hebt immers direct een account als je een gmail adres aanmaakt…. Zo kan ik ook groeien.

Het gaat uiteindelijk natuurlijk om de actieve gebruikers. En ik moet zeggen dat ik de indruk heb dat het ‘m niet gaat worden. Niet dat Google niet…

Doorgaan

Toegevoegd door Marca van den Broek op 17 April 2012 op 8.31 — Geen reacties

PROFESSIE DREIGT TE VERWORDEN TOT KILOKNALLER

De vrije marktwerking gevoed door de recessie leidt tot herorientatie binnen de economie en haar sectoren. Voor het vak pr & communicatie is deze tendens niet anders.

Bureaus hebben het lastig. Spreadsheet, marge en P&L regeren de beursgenoteerde ketens. De klanten worden steeds mondiger en heel goed in staat hun eigen vragen, eisen en behoeften te definieren.

Het verschil tussen het bureaubelang en het klantbelang en met name klantverlangen en…

Doorgaan

Toegevoegd door Han van der Zwan op 16 April 2012 op 20.06 — Geen reacties

Waarom wil je eigenlijk veel volgers op Twitter?

Gaat de aloude discussie tussen kwantiteit en kwaliteit ook op voor Twitter? Is een kleine schare trouwe, betrokken volgers per definitie beter dan een grote hoeveelheid volgers? 

Het lijkt op zich logisch om voor kwaliteit te gaan, aan een hecht en betrokken netwerk heb je immers meer dan aan een grote hoeveelheid mensen die minder betrokken zijn. Toch zijn er ook een…

Doorgaan

Toegevoegd door Marca van den Broek op 13 April 2012 op 7.20 — Geen reacties

Weer een voorbeeld van verspilling van overheidsgeld!

Oeganda-reis gemeenten roept Kamervragen op

Snoepreisje

Graag verwijs ik naar mijn…

Doorgaan

Toegevoegd door Govert Apol op 12 April 2012 op 13.30 — Geen reacties

Cowbird: een nieuwe lente, een nieuw geluid?

Gisteren stuitte ik op een nieuw sociaal platform: Cowbird. En waar de meeste nieuwe platforms meer van hetzelfde zijn is Cowbird echt iets anders. Ik ben in ieder geval heel enthousiast, vooral ook door de voordelen voor creatieven!

Cowbird is geheel gebaseerd op storytelling, op verhalen dus. Of sagas, zoals zij ze noemen. Je vertelt wat je wilt vertellen, vooral door middel van beeld. Eventueel…

Doorgaan

Toegevoegd door Marca van den Broek op 9 April 2012 op 9.20 — Geen reacties

Wakker worden op eerste Paasdag 2012

Voor Ayse

Nog in mijn naarstig onderdrukte roes van slaap

in slobbershirt en spijkerbroek gestoken

doe ik je open op jouw onverwachte bel.

Daar sta je als de consul van…

Doorgaan

Toegevoegd door Jan de Wandelaer op 8 April 2012 op 15.30 — Geen reacties

Voor jou gelezen

Geen tijd (of zin) om alles zelf bij te houden? Aan het eind van de week geef ik hier een overzicht van de beste, interessantste & informatiefste artikelen. Vaak gaan die artikelen over online marketing, soms ook niet.

Over bloggen

20 tips om je blog te ‘branden’. Beste tip, naar mijn bescheiden mening, is dat je een persoonlijkheid voor je blog…

Doorgaan

Toegevoegd door Marca van den Broek op 8 April 2012 op 9.19 — Geen reacties

Artist roadmap to social media [infographic]

Social media is, als je het mij vraagt, onmisbaar als je een bedrijf hebt. En dat geldt zeker ook voor kunstenaars en creatieven. De verschillende social media platforms geven je de mogelijkheid jezelf zichtbaar te maken. Gratis en voor niets. Wat wil een mens nog meer.

Onderstaande infographic geeft een mooi overzicht van de platforms die jij als creatief kunt gebruiken. De infographic mag dan wel bedoeld zijn voor artiesten, de meeste platforms kun je…

Doorgaan

Toegevoegd door Marca van den Broek op 7 April 2012 op 9.35 — Geen reacties

Expert worden-Hoe krijg je bezoekers naar jouw website

Velen van ons hebben in onze loopbaan behoorlijk wat specifieke informatie vergaard die anderen niet hebben – we hebben voldoende krediet opgebouwd om leiders te zijn op ons vakgebied. Maar hoe kun jij je voordeel halen uit het feit dat jij die kennis hebt?



Vandaag de dag kun jij, als jij je…

Doorgaan

Toegevoegd door Bea Stanford op 5 April 2012 op 12.02 — Geen reacties

Zoekmachine 123people geeft gebruiker controle over zijn informatie in zoekresultaten

123people neemt een voorsprong op andere zoekmachines door als eerste een selfservicetool te introduceren: 123people Manager. Hiermee kan de gebruiker van de personenzoekmachine zijn persoonlijke informatie eenvoudig en sneller als ooit tevoren zelf verwijderen uit de zoekresultaten. In een paar klikken zijn ongewenste links en foto's als sneeuw voor de zon verdwenen als er bij 123people…

Doorgaan

Toegevoegd door Remco Janssen op 4 April 2012 op 17.02 — Geen reacties

Uitnodiging: 25 April De avond van augmented media.

De grote ontwikkeling die de Augmented Reality industrie doormaakt is de transformatie van de techniek (augmented reality) naar mediatoepassingen (augmented media). Deze unieke avond staat in het teken van deze actuele ontwikkeling.…

Doorgaan

Toegevoegd door Remco Vroom op 4 April 2012 op 15.36 — Geen reacties

De Rijdende Rechter …… slimme marketingtruc voor ondernemer in Waalwijk ….. ?

Gisteravond zat ik met verbazing te kijken naar een uitzending van de Rijdende rechter. Je kent het wel dat programma over wateroverlast van de bovenburen, overlast van de walnotenboom en wie betaalt de dierenarts. Geschillen waar Neerlands beroemdste rechter een uitspraak over doet.

Dit keer…

Doorgaan

Toegevoegd door Natasja la Lau op 4 April 2012 op 8.28 — Geen reacties

Blog-onderwerpen op tag

Maandarchieven

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2006

1999

[Forum] Steeds meer exploitanten baseren hun advertentietarieven op CPM. Wordt dit de norm?

Willem Albert Bol – De Persgroep: “Ja het is niet meer dan logisch dat meer exploitanten in meer mediumtypen op bereik gaan afrekenen. TV en radio doen dat al langer en hebben de adverteerders daarin opgevoed... lees verder

180-HansGermeraadHans Germeraad – ANWB Media: “Ja, daar ziet het wel naar uit. Aan de ene kant is het wel logisch. Adverteerders zijn minder geïnteresseerd in pagina’s of uitzendingen, en meer in bereik. Toen de commerciële TV in Nederland opkwam werd de GRP geïntroduceerd... lees verder

ErikJanGelink-SanomaErik-Jan Gelink – Sanoma/SBS: “Sanoma heeft in Q1 2014 een nieuwe tariefstructuur geïntroduceerd, waarbij CPM de basis vormt voor de advertentietarieven voor web, mobiel, maar ook voor print. Het gaat tenslotte om het aantal personen dat je bereikt met je campagne en niet om de oplage die je verspreidt... lees verder

180-StephanVanDerSman-MagnaBlobalStephan van der Sman – Magna Global: “Wij verwachten dat de hele markt moet gaan volgen. Dit is positief, want: de lucht verdwijnt uit de tariefkaart, de koppeling met andere platformen (website, tablet, mobile) is veel makkelijk te maken met één currency....

Lees het complete forum op de website van Initiative

Communicatienieuws

[Forum] TMG zal groot deel van het portfolio afstoten, waaronder veel digitale activiteiten. Ziet Geert-Jan van der Snoek het goed?]

TMG maakt koers bekend: Focus op kernbedrijf en hoofdmerken, afstoten delen portfolio is aanstaande. Het ziet ernaar uit dat veel digitale activiteiten zullen sneuvelen of worden verkocht.

[Interview] Fashion blogger Merel van Poorten over Andathousandwords.com]

Merel van Poorten maakt grote sprongen. Van stagiaire schoot zij door tot Designer & Brand Manager bij Blessed Jewelz. Daarnaast zet ze zichzelf neer als social media professional met haar blog, Instagram, Facebook, Twitter en Pinterest. Wij spreken haar.

[Interview] Sanna van Hellemondt over RETAILVM en Visual Merchandising]

Visual Merchandising is een krachtig maar sterk onderbelicht marketing instrument. We spreken Sanna van Hellemondt, oprichter van RETAILVM en een van de grondleggers van Visual Merchandising in Nederland.

[Interview] Jacqueline Smit – 538Groep: Anouk maakt de final call en doet geen concessies aan haar kwaliteitseisen]

Vandaag staat Jacqueline Smit de hele dag haar plek als CEO van 538Groep af aan Anouk. Wij spreken haar.

[Interview] Ralph Sluis over de mediabestedingen: "Radio groeit sneller dan televisie"]

Het herstel van de advertentiemarkt is de afgelopen jaren al vaak aangekondigd. Nu is het herstel er echt. Maar aarzelend en niet voor alle mediatypen. Wij spreken Ralph Sluis, Research Director bij ZenithOptimedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Jurgen Retra: ING, Coca-Cola, Apple]

De kortste dagen en donkerste nachten van het jaar zijn aangebroken. De laatste inkopen voor de feestdagen worden – veelal online – gedaan. Daar waar de dagen korter worden, worden de TV-commercials juist langer.

Lodewijk van der Peet: Niemand begrijpt mij]

Er zijn een aantal organisaties en branches die vinden dat ze niet begrepen worden door ons. En met ons bedoel ik dan reclamemakers.

Sjoerd Craenmehr: Why millennial’s will rule the world]

Little over a month ago the new hot ticket on the tech conference scene was organized. I am talking about the web summit ‘Where the Tech World Meets’ of course.

Michiel Pot: Het is geboren: Bijlage Gemist]

Vooraf mijn verontschuldiging dat ik deze kerst column schaamteloos ga gebruiken om mijn jongste digitale kindje onder jullie aandacht te brengen.

Linda Boks: De advertentiemarkt in 2015]

Hoe ziet de advertentiemarkt eruit in 2015? Het beantwoorden van deze vraag is bij uitstek het domein van ZenithOptimedia, de pionier die op dit terrein befaamd is vanwege haar accurate prognoses.

Badge

Bezig met laden...

© 2014   Gemaakt door Bas Vlugt.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden