Nederlands MediaNetwerk

Blogbijdragen April 2012 (14)

Verbod op voorgenomen acties van de politie

De voorzitter van de Haagse afdeling van de Nederlandse Politie Bond roept op om donderdag 3 mei a.s. de avondspits in de Randstad volledig te ontregelen door met politieauto’s tergend langzaam over de snelwegen te gaan rijden. Dat leidt natuurlijk tot extreem lange files. De bond is boos omdat het in het nieuw bereikte “Kunduz-akkoord” de salarissen van politie mensen (opnieuw) worden bevroren.

Die boosheid acht ik zeker begrijpelijk, mede tegen de achtergrond van de uitkomst van de…

Doorgaan

Toegevoegd door Govert Apol op 29 April 2012 op 15.30 — Geen reacties

PowNed Owned door Rechtbank Amsterdam

Daar waar het gebruik van schavot en schandpaal in de loop der jaren in onbruik is geraakt, omdat deze straffen wreed en niet passend in een moderne samenleving zijn bevonden, dreigt nu, buiten de rechtspraak om, opnieuw een (digitale) schandpaal in het leven te worden geroepen, die bovendien in de tijd geen begrenzing meer kent door de mogelijkheid van ontelbare herhaling.

Met deze niet mis te verstane woorden heeft een…

Doorgaan

Toegevoegd door Remco Klöters op 26 April 2012 op 15.30 — Geen reacties

Vacatures voor het demissionair kabinet

Beste leden van het scheidend kabinet,

Nu jullie vanaf morgen werkloos zijn heb ik de vrijheid genomen om een paar leuke vacatures voor jullie te zoeken. Om voor het hele kabinet een nieuwe job te vinden, zonder betaling, vond ik te ver gaan. Tenslotte moet ik als freelance communicatie adviseur ook mijn brood verdienen. Daarom heb ik me tot de top van het demissionaire kabinet beperkt, Verhagen, Rutte en Wilders.

Voor Verhagen heb ik de leuke functie van Oproep…

Doorgaan

Toegevoegd door Natasja la Lau op 23 April 2012 op 19.03 — Geen reacties

Uitzendbureau Unique bereikt 4 miljoen luisteraars met creatieve inhaker op radio

Omdat RAB creativiteit op de radio alle ruimte wil geven, kunnen reclamebureaus vanaf nu iedere week gratis radioreclamezendtijd winnen voor adverteerders.

 

Criterium voor de Inhaker van de Week is de relevantie met de actualiteit rondom een datum. De winnaar wordt op donderdagochtend rond 09:00 uur gratis uitgezonden op alle belangrijke radiostations van Nederland, met een bereik van vier miljoen luisteraars. De productie…

Doorgaan

Toegevoegd door Robert Claus op 19 April 2012 op 14.08 — Geen reacties

Radioreclamebestedingen eerste kwartaal 2012 stabiel

De netto radioreclamebestedingen in het eerste kwartaal van 2012 liggen op het zelfde niveau als in 2011, netto 47,37 miljoen euro. Dit blijkt uit cijfers van het Radio Advies Bureau (RAB).

 

Transport is de grootste branche op radio, gevolgd door retail en financiële dienstverlening. De grootste stijgers zijn de branches medisch, persoonlijke verzorging en  was- en reinigingsmiddelen.

 

RAB Voorzitter Arian Buurman: De radiozenders zijn tevreden…

Doorgaan

Toegevoegd door Robert Claus op 18 April 2012 op 9.07 — Geen reacties

Fusiecommunicatie … zelfs een cappuccino doet wonderen

Fusies, overnames, samenvoegingen … ook in 2012 zijn die nog steeds aan de orde van de dag. Onder het motto “leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker” adviseer ik mijn klanten over interpersoonlijke, interne en externe communicatie.

Onlangs heb ik bij een organisatie, die gaat fuseren, een flink aantal medewerkers geïnterviewd omdat de manager ons (ICT-trainingsbureau Axolot waar ik als trainster werk) had gevraagd om de communicatie behoefte te inventariseren. “Is er…

Doorgaan

Toegevoegd door Natasja la Lau op 17 April 2012 op 12.31 — Geen reacties

PROFESSIE DREIGT TE VERWORDEN TOT KILOKNALLER

De vrije marktwerking gevoed door de recessie leidt tot herorientatie binnen de economie en haar sectoren. Voor het vak pr & communicatie is deze tendens niet anders.

Bureaus hebben het lastig. Spreadsheet, marge en P&L regeren de beursgenoteerde ketens. De klanten worden steeds mondiger en heel goed in staat hun eigen vragen, eisen en behoeften te definieren.

Het verschil tussen het bureaubelang en het klantbelang en met name klantverlangen en…

Doorgaan

Toegevoegd door Han van der Zwan op 16 April 2012 op 20.06 — Geen reacties

Weer een voorbeeld van verspilling van overheidsgeld!

Oeganda-reis gemeenten roept Kamervragen op

Snoepreisje

Graag verwijs ik naar mijn…

Doorgaan

Toegevoegd door Govert Apol op 12 April 2012 op 13.30 — Geen reacties

Wakker worden op eerste Paasdag 2012

Voor Ayse

Nog in mijn naarstig onderdrukte roes van slaap

in slobbershirt en spijkerbroek gestoken

doe ik je open op jouw onverwachte bel.

Daar sta je als de consul van…

Doorgaan

Toegevoegd door Jan de Wandelaer op 8 April 2012 op 15.30 — Geen reacties

Zoekmachine 123people geeft gebruiker controle over zijn informatie in zoekresultaten

123people neemt een voorsprong op andere zoekmachines door als eerste een selfservicetool te introduceren: 123people Manager. Hiermee kan de gebruiker van de personenzoekmachine zijn persoonlijke informatie eenvoudig en sneller als ooit tevoren zelf verwijderen uit de zoekresultaten. In een paar klikken zijn ongewenste links en foto's als sneeuw voor de zon verdwenen als er bij 123people…

Doorgaan

Toegevoegd door Remco Janssen op 4 April 2012 op 17.02 — Geen reacties

Uitnodiging: 25 April De avond van augmented media.

De grote ontwikkeling die de Augmented Reality industrie doormaakt is de transformatie van de techniek (augmented reality) naar mediatoepassingen (augmented media). Deze unieke avond staat in het teken van deze actuele ontwikkeling.…

Doorgaan

Toegevoegd door Remco Vroom op 4 April 2012 op 15.36 — Geen reacties

De Rijdende Rechter …… slimme marketingtruc voor ondernemer in Waalwijk ….. ?

Gisteravond zat ik met verbazing te kijken naar een uitzending van de Rijdende rechter. Je kent het wel dat programma over wateroverlast van de bovenburen, overlast van de walnotenboom en wie betaalt de dierenarts. Geschillen waar Neerlands beroemdste rechter een uitspraak over doet.

Dit keer…

Doorgaan

Toegevoegd door Natasja la Lau op 4 April 2012 op 8.28 — Geen reacties

Marktaandelen TV - Maart 2012

In maart 2012 hebben we abrupt afscheid genomen van de winter én van De Pers maar verwelkomden we een daadwerkelijk Nederlandse editie van Vogue. De bioscopen werden gevuld voor “The Hunger Games” en menig gadgetfreak was toe aan inmiddels alweer de derde generatie iPads. We ontdekten dat Anne-Marie Jung dit jaar de Mol was en zagen Fabienne Bergmans de allereerste “Voice Kids” titel claimen. Ook was er een prestigieuze titel voor Ymke Wieringa, bekend van “Echte Meisjes In De Jungle”, zij…

Doorgaan

Toegevoegd door Patrick Horstman op 2 April 2012 op 18.17 — Geen reacties

Liefde, ontloken bij de bakker, ergens in Nederland rond 1939

Die eerste keer...

Jouw blikken raakten mij innig, zo diep

dat ik die eerste keer bijna mijn brood vergat,…

Doorgaan

Toegevoegd door Jan de Wandelaer op 1 April 2012 op 18.55 — Geen reacties

Maandarchieven

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2006

1999

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jody Bauer: The Video Age

MediaTest was donderdag 23 juni aanwezig bij het jaarlijkse Mediapark congres. De dag stond in het teken van The Video Age.

[Column] Piet-Hein Kerkhof: Adblocking komt adverteerders alleen maar ten goede

Adblocking is voor online adverteerders reden voor innovatie. Op deze manier verbeteren zij de kwaliteit van hun online advertenties en content, en voldoen zij aan de huidige verwachtingen van consumenten. Iets wat eigenlijk al lang geen overbodige luxe meer is.

[Commercial Review] Lodewijk van der Peet: Kutjepoepandijvie

Deze leen ik even van dominee Gremdaat: kent u die uitdrukking? Garbage in, garbage out. Natuurlijk is dat als een koe zo waar, maar met hard poetsen kan je een heel eind komen. In Cannes bijvoorbeeld.

[Column] Femke Leemeijer: Vergeten of verwend?

Afgelopen maand organiseerde ik voor de Magazine Media Associatie ‘Meet the Millennials’, een evenement waarbij magazine-uitgevers de kans kregen om het gesprek aan te gaan met vertegenwoordigers van de Millennial-generatie over hun mediagebruik.

[Column] Raymond de Jong: Media Park Jaarcongres: Aanpassen aan wetten van nieuwe platforms

Wil je aansluiting met jouw doelgroep niet verliezen en (snel) bereik opbouwen, dan kun je niet meer om de bestaande sociale media als Facebook of Instragram heen. Er is geen weg meer terug. Dit maakt het Media Park Jaarcongres van 23 juni jl. wel duidelijk.

Badge

Bezig met laden...

© 2016   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden