Nederlands MediaNetwerk

Blogbijdragen Juni 2013 (5)

59% journalisten gebruikt Twitter als bron

Twitter als bron van het nieuws is door het hier en nu karakter van de dienst van meet af aan een feature geweest die journalisten aantrok. Inmiddels is Twitter in de journalistiek een partner voor steeds meer redacties en er bestaan mooie tools voor die dat faciliteren zoals …

Doorgaan

Toegevoegd door herman couwenbergh op 27 Juni 2013 op 12.21 — Geen reacties

ZIN OF ONZIN VAN LINKEDIN ENDORSEMENTS

ONDEKKINGSTOCHT VOOR LINKEDINNERS IN LEEFTIJDSCATEGORIEEN 37 – 44 en 45+

INLEIDEND

Recentelijk heb ik, Han van der Zwan, een poll op Linkedin gezet over de zin of onzin van de endorsement functionaliteit. Ik was benieuwd naar de ervaringen van medegebruikers. Ingegeven door mijn bezoek aan een van de vele Social Media Congressen die dit jaar georganiseerd zijn.

Een keynote spreker gaf tijdens het door mij bezochte congres aan dat ongeveer…

Doorgaan

Toegevoegd door Han van der Zwan op 10 Juni 2013 op 21.30 — Geen reacties

Over informatie gesproken. Petra Stienen, politicoloog, arabist of politica?

19 mei schreef ik onderstaande blog naar aanleiding van een optreden van Petra Stienen in Buitenhof. 6 juni besloot ik mijn teksten weg te halen. Een beetje onder druk van 'het officiële standpunt' van onze regering, zo lijkt het wel wanneer ik de kranten lees. 7 juni deed ik een afschuwelijke ontdekking op youtube. Hoe volwassenen een jochie aanzetten tot de onthoofding van een alawitische officier. Die officier is een militair die optreedt namens de Syrische overheid. In dit licht vind…

Doorgaan

Toegevoegd door Geertjan Benus op 7 Juni 2013 op 16.34 — Geen reacties

PR en de marketing funnel

De marketing funnel is een geheugensteuntje om ons er aan te herinneren dat er verschillende stadia zijn van gedrag en typen behoeften waar consumenten doorheen gaan, alvorens tot een aankoop over te gaan. We noemen het een funnel, en het ziet er uit als een omgekeerde pyramide. De gedachte achter de funnel is dat in eerste instantie veel potentiële klanten binnenkomen in de…

Doorgaan

Toegevoegd door Berith Behrens-Selling op 7 Juni 2013 op 16.23 — Geen reacties

Gehaktstaven en ander ongerief

Dat honden en baasjes opvallend vaak op elkaar lijken geldt, huiveringwekkend genoeg, evenzeer voor het gedrag van sommige camera- en geluidsmensen. De laatste tijd begint het mij steeds meer op te vallen dat de cameraman die klaagt dat hij mij vaker ziet dan zijn vrouw, dezelfde lunchvoorkeuren begint te krijgen. We delen niet alleen de verfoeilijke gewoonte om ons met een zekere regelmaat te vergalopperen aan een lauwe gehaktstaaf bij een troosteloos benzinestation. Ook wanneer ik mijn…

Doorgaan

Toegevoegd door Johan de Ligt op 3 Juni 2013 op 12.08 — Geen reacties

Maandarchieven

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2006

1999

Interviews

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand

Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: de TimTom-campagne van Allsecur, een geduldig Carhartt en Zalando weet het niet meer

Ein-de-lijk gaan ze weg: Tim en Tom! Dat was zo’n beetje mijn eerste reactie na het zien van de commercial waarin wordt aangekondigd dat het merk Allsecur ophoudt te bestaan. Want eerlijk is eerlijk, de commercials met de broertjes Coronel waren niet het toppunt van creativiteit

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

[Commercial Review] Folkert Langeveld: Bold moves van Samsung en T-Mobile, KIA uit de comfortzone en de P van KLM en Unox

De ambitie van het House of no limits-project van Samsung en T-Mobile maakt het voor mij al direct een opvallende en spannende gebeurtenis. Een film? Op YouTube? Met al deze bekende namen? Fred Teeven? Het bevat alle elementen die YouTube en social leuk maken

Jeroen Verkroost: feedback, TikTok, Britney Spears, redders van de journalistiek en meer

Als onderdeel van mijn werk coach ik een aantal mensen. Tenminste, van mijn vrouw mag ik het geen coaching noemen, want ik geef advies. En dat is niet hetzelfde, vindt zij, geaccrediteerd coach

[Column] Paola Cassone: Het Peter Pan-complex

Heb je ooit stilgestaan bij het aantal stereotypen en vooroordelen dat in ons culturele DNA is ingebed? Er is één die er vaak uitspringt: de 50-plusser

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden