Nederlands MediaNetwerk

Blogbijdragen Juni 2013 (5)

59% journalisten gebruikt Twitter als bron

Twitter als bron van het nieuws is door het hier en nu karakter van de dienst van meet af aan een feature geweest die journalisten aantrok. Inmiddels is Twitter in de journalistiek een partner voor steeds meer redacties en er bestaan mooie tools voor die dat faciliteren zoals …

Doorgaan

Toegevoegd door herman couwenbergh op 27 Juni 2013 op 12.21 — Geen reacties

ZIN OF ONZIN VAN LINKEDIN ENDORSEMENTS

ONDEKKINGSTOCHT VOOR LINKEDINNERS IN LEEFTIJDSCATEGORIEEN 37 – 44 en 45+

INLEIDEND

Recentelijk heb ik, Han van der Zwan, een poll op Linkedin gezet over de zin of onzin van de endorsement functionaliteit. Ik was benieuwd naar de ervaringen van medegebruikers. Ingegeven door mijn bezoek aan een van de vele Social Media Congressen die dit jaar georganiseerd zijn.

Een keynote spreker gaf tijdens het door mij bezochte congres aan dat ongeveer…

Doorgaan

Toegevoegd door Han van der Zwan op 10 Juni 2013 op 21.30 — Geen reacties

Over informatie gesproken. Petra Stienen, politicoloog, arabist of politica?

19 mei schreef ik onderstaande blog naar aanleiding van een optreden van Petra Stienen in Buitenhof. 6 juni besloot ik mijn teksten weg te halen. Een beetje onder druk van 'het officiële standpunt' van onze regering, zo lijkt het wel wanneer ik de kranten lees. 7 juni deed ik een afschuwelijke ontdekking op youtube. Hoe volwassenen een jochie aanzetten tot de onthoofding van een alawitische officier. Die officier is een militair die optreedt namens de Syrische overheid. In dit licht vind…

Doorgaan

Toegevoegd door Geertjan Benus op 7 Juni 2013 op 16.34 — Geen reacties

PR en de marketing funnel

De marketing funnel is een geheugensteuntje om ons er aan te herinneren dat er verschillende stadia zijn van gedrag en typen behoeften waar consumenten doorheen gaan, alvorens tot een aankoop over te gaan. We noemen het een funnel, en het ziet er uit als een omgekeerde pyramide. De gedachte achter de funnel is dat in eerste instantie veel potentiële klanten binnenkomen in de…

Doorgaan

Toegevoegd door Berith Behrens-Selling op 7 Juni 2013 op 16.23 — Geen reacties

Gehaktstaven en ander ongerief

Dat honden en baasjes opvallend vaak op elkaar lijken geldt, huiveringwekkend genoeg, evenzeer voor het gedrag van sommige camera- en geluidsmensen. De laatste tijd begint het mij steeds meer op te vallen dat de cameraman die klaagt dat hij mij vaker ziet dan zijn vrouw, dezelfde lunchvoorkeuren begint te krijgen. We delen niet alleen de verfoeilijke gewoonte om ons met een zekere regelmaat te vergalopperen aan een lauwe gehaktstaaf bij een troosteloos benzinestation. Ook wanneer ik mijn…

Doorgaan

Toegevoegd door Johan de Ligt op 3 Juni 2013 op 12.08 — Geen reacties

Maandarchieven

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2006

1999

Interviews

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

[Interview] Maarten Post (Hornbach): De keuze voor bioscoopreclame was snel gemaakt

Maarten Post is marketingmanager van Hornbach. Begin 2019 lanceerde hij een wervingscampagne in samenwerking met Jean Mineur Mediavision, om personeel aan te trekken in de regio Duiven. Naast lokale print-uitingen, koos Maarten voor de bioscoop om zijn boodschap te verspreiden. Wij vragen hem naar de campagne, de resultaten en de bioscoop als advertentiekanaal

[Interview] Jeroen Koopman: SVOD en de bioscoop groeien dichter naar elkaar toe

Jeroen Koopman is founder en Creative Producer bij NewBe. Met onder meer Misfit behaalde hij ongekende internationale successen. We spreken hem over produceren voor on-demand en de groei van SVOD

[Interview] Wilco Wolfers: Bioscoop blijft het belangrijkst voor de lancering van films

Wilco Wolfers begon onlangs zijn eigen filmdistributiemaatschappij WW Entertainment. Het bedrijf verzorgt onder meer de marketing en distributie van Entertainment One-films in de Benelux. We spreken hem over deze nieuwe start

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Erwin Fisser: De ellende van de eerste zijn

We kennen de Wright Brothers als uitvinders van het moderne vliegtuig, niet Henri Giffard die al 50 jaar eerder met een gemotoriseerd toestel vloog. We kennen allemaal David Bowie, veel minder mensen kennen Captain Beefheart

[Column] Maartje Blijleven: Dan schrijf je toch een boek?

De suggestie leek zo simpel: gewoon even een boek schrijven. Als je om je heen kijkt, dan lijkt het of tegenwoordig iedere professional een boek schrijft. In een weekend (hoe dan!?), in drie weken, drie maanden, of net wat langer. Mijn doel was drie maanden, maar het kostte me uiteindelijk ruim een jaar bloed, zweet en tranen

[Column] Paola Cassone: Empty nesters

Hoera! Mijn puberzoon is geslaagd en vanaf september gaat hij op kamers. Er zijn ongeveer 400.000 ouders die vorige maand dit goede nieuws hebben gehoord. Dit is bijna 20 procent van de gezinnen met thuiswonende kinderen in Nederland

[Commercial Review] Folkert Langeveld: jaloersmakend Zeeman, over the top Vedett en advercontentpublishing van Campina

De grote overwinning gaat de afgelopen maand natuurlijk naar Zeeman. De campagne waarin we aan het denken werden gezet over exclusieve versus goedkope sneakers steeg in creativiteit en uitvoering boven al het andere uit

[Column] David de Jong: Wat is de (on)zin van het Commissariaat voor de Media?

Begin 1988 ging het Commissariaat voor de Media van start als onafhankelijke toezichthouder en opvolger van de zogeheten regeringscommisaris voor de Omroep. Maar is anno 2019 een apart Commissariaat voor de Media nog nodig?

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden