Nederlands MediaNetwerk

Blogbijdragen Juli 2009 (32)

'Het is allemaal de schuld van de Flair!'

Ik stond vanmiddag aan het blokske van geschiedenisfreak om even mijn dagelijkse sjauwel met hem te maken. Op het bureau van zijn buurvrouw, die er niet was, lag een al oudere Flair (heb niet naar de datum gekeken, maar het net gecheckt op de site van de Belgische Flair. De uitgave van deze week heeft een geheel andere cover). Op deze bewuste cover stond iets in de zin van 'Tips en tricks om je libido een boost te geven'. Ik lees het hardop. Geschiedenisfreak kijkt naar mij en zegt: 'Het is… Doorgaan

Toegevoegd door Johan Peters op 30 Juli 2009 op 20.23 — 2 commentaren

Photo Republic wint Nationale aanbesteding fotografie

Op 15 juli jongstleden hebben Photo Republic en het Ministerie van Economische Zaken een samenwerking voor tenminste 2 jaar bezegeld. Tijdens een Nationale aanbesteding fotografie competeerde vele partijen mee voor 4 verschillende fotografie percelen; reportage,- portret/product, landschap,- en architectuur.

Photo Republic schreef zich in voor twee percelen; reportage- en portret/productfotografie, Tijdens de uitgebreide selectie werd er beoordeeld op tal van punten omtrent kwaliteit,… Doorgaan

Toegevoegd door Niki Neuray op 28 Juli 2009 op 12.12 — Geen reacties

Crisisjaren: Homo's, hoeren, het CDA en EO dringt heidense cabaretiers Jezus op

Wist u al dat het CDA een echte

homo in het Nederlandse parlement heeft zitten? Hij heet

Ger Koopmans en hij zal tijdens de

Gay Pride meevaren op de boot van

onderwijsminister Plasterk. Minister Plasterk de mascotte van de

PvdA, de man die van

Wouter Bos zijn gehele ministerschap lang campagne moet voeren voor de volgende verkiezingen. Je zou er als regering ook voor… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 28 Juli 2009 op 12.00 — Geen reacties

Mountain Design geeft sportplatform een herkenbaar gezicht

Achtergrond Mission Olympic is een partnership van Coca-Cola en NOC.NSF en is al jaren het grootste jongeren sportplatform van Nederland. Elk jaar maken hierdoor 150.000 jongeren op middelbare scholen en in de steden kennis met diverse sporten. Mountain Design is gevraagd om voor de Mission Olympic 2009 een nieuwe brand identity te creëren. Creatieve rationale De centrale gedachte van de nieuwe Mission Olympic merk identiteit is gebaseerd op de… Doorgaan

Toegevoegd door Rik Keessen op 28 Juli 2009 op 10.39 — Geen reacties

Sweet sweet France...

Het lijkt wel of de globalisering overal ter wereld aan de gang is, ook La Douce France is niet meer wat het ooit was.



Nergens slaat de globalisering in Frankrijk zo hard toe als op het Franse platteland. De complete middenstand is er weggevaagd door monsterlijke mammoetsupermarkten waar je voor alles wat je mogelijk nodig zou kunnen hebben naartoe moet.



De enige uitzondering is de Franse bakker, die zich in sommige dorpjes staande weet te houden, vaak door een deel… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 28 Juli 2009 op 10.00 — 3 commentaren

Authenticiteit is een brug te ver.

De eerste opgave voor managers is om een cultuur van persoonlijke betrokkenheid te creëren.



Authenticiteit is een begrip dat het in discussies over leiderschap en organisatiecultuur goed doet. Het lijkt een panacee – als we authentiek worden, komt het goed. In haar essay over Authenticiteit (FD Weekendbijlage van 11 juli 2009), stelt Marlenne Bousie dat authenticiteit – in onszelf en binnen de organisaties waarin wij werken - een… Doorgaan

Toegevoegd door Theo Kroese op 27 Juli 2009 op 22.14 — Geen reacties

10.000% stijging in pageviews Cineversity.TV

Toch fijn dat al het harde werken van de afgelopen vier jaar zijn vruchten nu begint af te werpen. Het aantal pageviews is de afgelopen drie maanden met meer dan 10.000% toegenomen, net zoals de reach van Cineversity.TV, die is in de afgelopen drie maand toegenomen met meer dan 900%.

Leuk om te melden is dat elke unieke bezoeker nu 18 minuten op desite vertoefd en dat de bezoekers voor 2/3 uit nieuwe bezoekers bestaan.

Ons lijkt het nu dan ook een goed moment om Medianetwerk leden de… Doorgaan

Toegevoegd door Pi-Qui Baltink op 24 Juli 2009 op 18.29 — Geen reacties

Columns en andere schrijfsels

Schone schijn



Ineens staat de vrouw voor me. “Is dit niet te klein?” vraagt ze, terwijl ze met haar ene hand de strik van de bikinitop in haar nek vasthoudt en met de andere hand haar borsten in de lichtgevende oranje stof probeert te duwen. Ik ben allerminst voorbereid op deze halfnaakte vrouw in de Hema. Ik schrik er zelfs een beetje van. De dame heeft nergens last van. Ze sjort nog wat aan de dunne stof en weet er haar boezem voor de helft mee te bedekken. “In een grotere… Doorgaan

Toegevoegd door Sandra Israel-Dragstra op 24 Juli 2009 op 11.58 — Geen reacties

De Videobrigade komt eraan!

Hoe kun je als freelancer, zzp'er of klein bedrijf aan marketing doen met een beperkt budget? Natuurlijk, je gebruikt internet. Maar doe het dan ook met een personal video, want zaken doe je met mensen! Begin september 2009 start Het Beeldbedrijf een nieuw project dat daar helemaal voor gemaakt is. De Videobrigade heet ons nieuwe merk.



We spelen in op de trend van personal branding. Maak dus van jezelf een merk en laat zien waar je kwaliteiten liggen. Vertel kort en krachtig,… Doorgaan

Toegevoegd door Bart van Maanen op 23 Juli 2009 op 22.12 — Geen reacties

Funky

Toegevoegd door Joep Welschen op 23 Juli 2009 op 9.00 — Geen reacties

Ben (of ken) je mediastudent die een leuke stage zoekt?

Talk&Do.TV zoekt 3 stagiaires camera-mannen/vrouwen en 2 stagiaires editors (Premiere El). per 1 september 2009. Jouw stage wellicht?

Inspiratie-TV voor ondernemers. Video-interviews, in drie smaken: Ondernemers Passie, Elevator Pitch en Events

Bel of mail ons snel!

Toegevoegd door Edo van Santen op 23 Juli 2009 op 7.04 — Geen reacties

Bedrijfsverzamelgebouw van Harlem Legacy biedt ruimte voor creatieve industrie in Haarlem.

Bezichtigingborrel Aanstaande vrijdag 24 juli vanaf 17:30 uur is er in het pand aan de Generaal de la Reijstraat 6 een open bezichtigingborrel voor de aangesloten bedrijven en nieuwe geïnteresseerde professionals.

Harlem Legacy, een samenwerkingsverband tussen creatieve Haarlemse bedrijven dat in 2008 is opgericht, betrekt deze maand een voormalig schoolgebouw uit 1906 aan de Generaal de la Reijstraat in Haarlem. Het gemeenschappelijke… Doorgaan

Toegevoegd door Paul Smeele op 22 Juli 2009 op 13.00 — Geen reacties

Kirsten Verdel (ex-stafmedewerker Obama) in gesprek met Ronnie Overgoor op Blue Shots TV

Klik hier om de uitzending te bekijken. Ronnie in gesprek met Kirsten Verdel, mediastrateeg en ex-stafmedewerkster Obama. Over politiek, haar ervaringen met Obama en haar echte idool: Robert Kennedy.

Toegevoegd door Nico Verspaget op 21 Juli 2009 op 9.00 — Geen reacties

NBC zoekt terroristen

De Rijdende Rechter, Opsporing Verzocht en zelfs Peter R. de Vries' programma's hebben één ding gemeen: het maakt niet uit of de verdachten vrijuit gaan of niet. Dat probleem heeft NBC's nieuwe programma “The Wanted” niet – maar dat maakt nog geen leuke televisie.



De opzet van “The Wanted” is bekend: verborgen camera's, groen/witte nachtopnames en schokkerige hand held shots. Interviews met de vaste krachten, afgewisseld met beelden van de persoon van de week. Tijd, plaats en andere… Doorgaan

Toegevoegd door Mark Maathuis op 21 Juli 2009 op 5.42 — Geen reacties

Crisisjaren: Moeder Smit trekt meer kijkers dan Tour de France

Een interview met de moeder van

Jan Smit heeft in

SBS Shownieuws bijna een miljoen kijkers geboeid, terwijl de herhaling van het gesprek tijdens de late uitzending nog eens 1,3 miljoen geïnteresseerden trok. Ik heb het helaas niet zelf kunnen zien, gelukkig heb ik een paar vage bekenden, sommige mensen noemen dat vrienden, die mij precies wisten te vertellen wat deze getergde vrouw heeft moeten doorstaan. Om deze vrouw bij te staan in haar uur van nood was… Doorgaan

Toegevoegd door Ton Boom op 21 Juli 2009 op 2.30 — Geen reacties

Michael als Merk

Zachtjes wiegend in een aangenaam briesje in mijn hangmat tussen twee bomen op de flanken van de Franse Pyreneeën, heb ik onder het genot van een koel biertje en een uitzicht dat nooit op gaat het afgelopen jaar laten passeren. De meest opvallende mediagebeurtenis - naast de Doorlopende Voorstelling van het Crisis Circus - van het afgelopen jaar was voor mij de dood van

Michael Jackson en dan in het bijzonder de Amerikaanse… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 20 Juli 2009 op 14.30 — Geen reacties

Harry de Haas (Vrumona) in gesprek met Joris van Heukelom op Blue Shots TV

Klik hier om de uitzending te bekijken. Joris in gesprek met Harry de Haas, marketing manager Vrumona. Harry de Haas is sinds augustus 2006 werkzaam als Marketing Director bij Vrumona, het softdrinks- bedrijf van Heineken NV. In deze rol is hij verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van de marketingstrategie met een breed portfolio van… Doorgaan

Toegevoegd door Nico Verspaget op 20 Juli 2009 op 9.30 — Geen reacties

Onbeschoft

Wat een genot moet het zijn om de macht weer terug te hebben nadat je jaren als een dodo je best hebt gedaan om te overleven als kopende partij. Voor het uitbreken van de crisis was er geen enkele markt waar je als consument enige macht had: er was zo veel meer vraag dan aanbod. Makelaars die je uitlachten als je een uurtje bedenktijd vroeg: “nu nemen anders krijgt de volgende het huis. Ze staan al buiten”. Sollicitanten die hun eerste bonus konden incasseren door alleen maar naar het gesprek… Doorgaan

Toegevoegd door Job Franken op 14 Juli 2009 op 14.06 — Geen reacties

Rex Arendsen (Min van Financien) in gesprek met Han Gerrits op Blue Shots TV

Klik hier om de uitzending te bekijken. Rex Arendsen is werkzaam bij het Ministerie van Financien. Hij is betrokken bij onderzoek naar en implementatie van de elektronische overheid.

Toegevoegd door Nico Verspaget op 14 Juli 2009 op 10.00 — Geen reacties

Aangeprezen vanuit het graf

Na het overlijden van Nico Haak wisten de producenten van de Bioregulator – een armband met 'heilzame' werking – niet hoe snel ze de reclames met de zanger moesten verwijderen. Met name de payoff onder Haak's lachende gezicht “Ik doe hem nooit meer af” vond men ongepast. Dat het ook anders kan bewijst het marketingbedrijf Media Enterprises.



Billy Mays verscheen regelmatig op de Amerikaanse televisie. Als een moderne Amazing Discoveries Mike prees hij in commercials van twee minuten… Doorgaan

Toegevoegd door Mark Maathuis op 14 Juli 2009 op 5.14 — Geen reacties

Maandarchieven

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2006

1999

Interviews

[Interview] René Huiberts (Value Zipper): Het umfeld van een redactie is heilig

Sinds maart 2019 versterkt René Huiberts het team van Value Zipper waar hij voor verschillende klanten branded content opzet binnen het portfolio van Value Zipper. Een mooie gelegenheid om hem te vragen naar zijn plannen en zijn visie op branded content

[Interview] Thijs Jaski: Impact maak je door verhalen te vertellen die alleen bij jouw merk passen

Thijs Jaski verruilde begin 2019 ING voor creatief bureau Yune. Hij werd er Chief Brand Publishing. We spreken hem over zijn visie op merken en content

[Nederlands MediaNetwerk TV] Jasper Dijkstra over Eventbrite

Jasper Dijkstra is commercieel directeur van Eventbrite Benelux, de tool om kaartverkoop voor evenementen te realiseren. Hij praat ons bij over wat er speelt in de markt voor kaartverkoop

[Interview] Jouke Tjeerdsma en Sjoerd van der Meijden: Mannen kun je in specifieke hokjes plaatsen

Via meer dan vijftig verschillende websites en apps bereikt Mannenmedia maandelijks ruim zeven miljoen mannen. Wij spreken met Managing Director Jouke Tjeerdsma en Director Sales & Business Development Sjoerd van der Meijden

[Interview] Arun Maljaars (Insight TV): We geven millennials een platform om hun passie uit te breiden

Insight TV is sinds september 2018 actief in Nederland. Director of Content & Channels Arun Maljaars bereikt millennials via uiteenlopende avontuurlijke content. We spreken hem over zijn visie op verhalen vertellen en de content van de toekomst

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jerome Kuijken: Consistente content

Slechts 2 procent van de content van organisaties slaagt erin om op de socials van hun consumenten te verschijnen. Ik wist dat de sociale algoritmes meedogenloos zijn, maar 2 procent is wel echt minimaal. Daar doe je dan al die moeite voor

[Column] Joris van Heukelom: De mens meer mens maken

Kun jij soms ook met jaloezie naar mensen kijken die veel mening en een beetje inhoud op hoge snelheid de socials op donderen? Ik ben daar te lui voor

[Column] Paola Cassone: Wat eten we vandaag?

Ik voorspelde drie jaar geleden dat gezond eten binnen vijf jaar een revolutionaire impact op marketing en communicatie zou hebben en dit jaar is dat al uitgekomen

[Column] Nathalie Peters: De mix maakt het verschil

In de mediasector worden allerlei experimenten gedaan om te kijken hoe je je doelgroep goed bereikt en er ook nog wat aan verdient. Zijn dit wanhoopspogingen of strategisch slimme moves?

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: voorsorteren met Batavus Actieradius en de sjoemelstroom Vandebron

E-bikers zijn de schaamte voorbij. Als ik een paar jaar geleden werd ingehaald door een 60-plusser op een e-bike, meende ik toch altijd iets van gêne bij ze te zien

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden