Nederlands MediaNetwerk

Blogbijdragen Augustus 2009 (34)

PR en de nieuwe antispamwetgeving: Het einde van persberichten en (social-)media-alerts?

Vanaf 1 oktober 2009 gaat de nieuwe spam-wetgeving van kracht. Op zich zal iedereen daar blij mee zijn, want we hebben allemaal een hekel aan deze ongevraagde berichten, maar hoe zit dat nu met bepaalde PR-activiteiten?



In de huidige wetgeving is het versturen van een persbericht naar een journalist al te classificeren als SPAM. De journalist is immers een natuurlijk persoon, de boodschap heeft een commercieel, charitatief of ideëel doel, en vaak heeft de journalist niet om dit…
Doorgaan

Toegevoegd door JW Alphenaar op 27 Augustus 2009 op 19.46 — 1 commentaar

Mountain Design verzorgt restyle smaakverbetering Campina yoghurt

Achtergrond De yoghurt van Campina heeft een verbeterd recept. Hierdoor is de Campina Yoghurt heerlijk zacht van smaak, lekkerder en dikker dan andere yoghurt. Bij een dergelijke verbetering hoort ook een verpakking die dit daadkrachtig communiceert. Daarom heeft Campina aan Mountain Design gevraagd de yoghurt verpakkingen te restylen. Creatieve rationale Het creatieve concept is gebaseerd op het gevoel van een betere yoghurt en van een toegankelijk… Doorgaan

Toegevoegd door Rik Keessen op 27 Augustus 2009 op 11.05 — Geen reacties

Censuur stopt negatieve beeldvorming niet

De vaste bezoekers van dit blog kennen de hele geschiedenis al van haver tot gort. Ik werk bij een grote Belgische energieleverancier en had over mijn werk aldaar een aantal pagina's in mijn meest recente boek opgenomen. Niets denigrerends of negatiefs stond er over het bedrijf vermeld. Gewoon enkele anekdotes over hoe het er op de werkvloer aan toe gaat en waar de niet altijd gunstige beeldvorming in de media rondom het bedrijf door verklaard kan worden. De hoogste baas was er nochtans niet… Doorgaan

Toegevoegd door Johan Peters op 26 Augustus 2009 op 20.23 — Geen reacties

Even bellen met... Martijn van Opstal



Sport1 hervat komend weekend de studio-uitzendingen. Het belooft een spannend seizoen te worden. Bellen wij

Martijn van Opstal, verantwoordelijk voor productie en communicatie bij

Sport 1.

Dag Martijn, hoe is het met je? 'Goed! We staan aan de vooravond van onze studio uitzendingen, zijn druk met de voorbereidingen en hebben er ontzettend veel… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 25 Augustus 2009 op 15.30 — Geen reacties

Columns en andere schrijfsels

Stemmen



In het winderige busstation bestudeer ik de vertrektijden, als een vrouw met een angstige blik vraagt: ‘Deze bus stopt toch in de Bokstraat?’ Het peper-en zoutkleurig haar krult warrig om haar hoofd en haar beige wollen jas mist een paar knopen.

Ze ziet eruit alsof ze ter plekke instort, als de bus er geen halte aan doet. Ik kan haar vertellen dat het voertuig inderdaad in de Bokstraat stopt. Als ik denk dat hiermee mijn burgerplicht vervuld is, heb ik het mis.… Doorgaan

Toegevoegd door Sandra Israel-Dragstra op 25 Augustus 2009 op 8.12 — Geen reacties

Miller Lite's Tour of Duty

De Amerikaanse bierbrouwer SABMiller gaat in een paar maanden proberen te doen waar het Amerikaanse leger in bijna 20 jaar niet in geslaagd is: Vietnam veroveren. Eén overeenkomst tussen de grootmachten: beiden gebruiken een strategie die 30 jaar geleden in een ander land succesvol was.



Zonder te diep op Amerika's nationale nachtmerrie in te gaan bestond de strijd tegen de Viet Cong uit het veroveren en vasthouden van steden en het bombarderen van de vijand – een werkwijze die… Doorgaan

Toegevoegd door Mark Maathuis op 25 Augustus 2009 op 3.24 — Geen reacties

Kick off: Het nieuwe tv-seizoen onontkoombaar nabij.

Ik zie het helemaal zitten dit najaar. Ja, als het jammerlijk verguisde

Feyenoord koploper is in de eredivisie, is dat voor mij een signaal dat er meer wonderbaarlijks mogelijk moet zijn. En dat zou wel eens een schitterend tv-najaar kunnen zijn. Waarom niet. Ik begrijp die mensen wel die roepen, ’waarom nu dan wel’. Tegen die mensen zou ik willen zeggen, de winter is vroeg genoeg om vast te stellen dat het wederom een beroerd tv-najaar was. Neem bijvoorbeeld… Doorgaan

Toegevoegd door Ton Boom op 25 Augustus 2009 op 1.00 — Geen reacties

Crisisjaren: Xander de Buisonjé plundert erfgoed André Hazes

Opeens ligt de crisis als een gapende wond voor mijn neus. Dienstenbond CNV heeft de arbeidssituatie van freelance camera- en geluidsmensen onderzocht. Conclusie: deze is onaanvaardbaar slecht. De loonontwikkeling sterk is achtergebleven bij de inflatie, geluidsmensen zijn er nog beroerder aan toe dan cameramensen. Ze krijgen niet betaald voor ervaring en driekwart kampt met betalingsachterstanden van opdrachtgevers. Ronald Plasterk laat in een reactie weten dat hij de… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 24 Augustus 2009 op 23.30 — 1 commentaar

Merksem komt pas na pauze goed los voor Raymond van het Groenewoud

Om te laten zien dat ik niet in een zomerslaap verkeer hieronder één van de nieuwe artikelen die ik de afgelopen weken heb geschreven voor mijn vernieuwde site. Meer recente artikelen lezen? Ga naar www.jp-tekstproducties.com, rubriek 'Werk Antwerpen'. De overige pagina's mag je natuurlijk ook met veel aandacht bekijken :-). Merksem is één van de negen districten die de stad Antwerpen telt. De belangrijkste winkelstraat van Merksem, de Bredabaan, geeft toegang tot een charmant parkje dat… Doorgaan

Toegevoegd door Johan Peters op 23 Augustus 2009 op 19.35 — 1 commentaar

Suïcideprobleem slechts een papieren kwestie

Papieren pyjama's tegen zelfmoord in Franse cellen. Op papier een leuke kop - dit nieuwsitem, een schijnbaar slim idee zelfs. Maar wat betekent dat in de praktijk?
Wie zich ooit met papier in de vingers heeft gesneden, kan op diezelfde vingers natellen dat je daarmee ook je keel c.q. je polsen kunt doorsnijden...

Toegevoegd door Harrie Jansema op 19 Augustus 2009 op 13.04 — Geen reacties

Crisisjaren: De VARA heeft Nederland afgemaakt

Het mag in de krant - en natuurlijk ook op het net; Nederland is af! En de VARA heeft het geregeld. In de afgelopen negen jaar blijkt de klus te zijn geklaard door het televisieprogramma De Leugen Regeert, waarin Felix Meurders een niet aflatende reeks misstanden in de media aan de kaak heeft gesteld.



Als we de VARA moeten geloven, is alles nu geregeld. Ze kunnen het programma niet meer vullen omdat de misstanden in de media eenvoudigweg op zijn. Het complete… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 18 Augustus 2009 op 16.00 — Geen reacties

Staverman's Blog

Check www.stavermanstudios.nl
(tabblad "What's New") voor een wekelijkse update op onze Blog. De laatste nieuwtjes op het gebied van media, online, gadgets, advertising en nog veel meer.

Toegevoegd door Annabel Jansen op 18 Augustus 2009 op 15.21 — Geen reacties

Even bellen met... Aernoud Bourdrez

Onlangs verscheen

GRRR, een boek dat 75 succesvolle strategieën biedt om conflicten te voorkomen of op te lossen. Bellen wij auteur

Aernoud Bourdrez.

Dag Aernoud, hoe is het met je? 'Goed! Net vader geworden van een tweeling, dus mijn leven ziet er even heel anders uit. Iemand omschreef het treffend als de mooiste schrik van je leven.'

In de… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 18 Augustus 2009 op 10.00 — Geen reacties

Edo van Santen: "jonge mensen zijn bang om hun ideeën te delen”

interview met Edo van Santen door Omar Kbiri, zie kbiri.nl.



Ik heb van Lennart gehoord dat je zelfstandig ondernemer was en dat eigenlijk nu nog steeds bent. Laten we daar eens mee beginnen, wie is Edo?



Ik ben vijftig, voel me vijfentwintig, heb drie kinderen, drie meiden, veertien, zestien en achttien, dus we zitten midden in de… Doorgaan

Toegevoegd door Edo van Santen op 18 Augustus 2009 op 7.18 — Geen reacties

Handdoek op de catwalk

Hoe vaak kom je erachter dat je iets al je hele leven verkeerd doet? Dat hangt ervan af hoe serieus je de problemen neemt die sommige Amerikaanse reclames je opdringen. Maar geen paniek: er is altijd een oplossing. Voor de meeste mensen is de handdoek een noodzakelijke stop tussen douchen en aankleden. Zo niet voor Zoni Stein, zakenman, uitvinder en visionair. “Handdoeken irriteerden me.” Ze gleden af of waren te klein om ze om zijn middel te doen – met onoverkoombare problemen als gevolg. Dus… Doorgaan

Toegevoegd door Mark Maathuis op 18 Augustus 2009 op 5.53 — Geen reacties

Mensen Merken

Op 31 augustus geef ik een seminar over Branding voor alle eerstejaarsstudenten Commerciële Economie van de Hogeschool van Amsterdam. Het hoofd van de faculteit zegt dat mijn verhaal ‘best basic’ mag zijn. Ik vraag me af hoe het met de voorkennis over merken gesteld is, en ga over twee weken de proef eens op de som nemen.



Iedereen heeft favoriete merken. Denk aan cola, jeans of tandpasta. Ook over bedrijven weten studenten te oordelen, zo lees je in het Intermediair Imago Onderzoek.… Doorgaan

Toegevoegd door Inge Beckers op 18 Augustus 2009 op 0.20 — Geen reacties

De depressie-epidemie van Trudy Dehue, uitgebracht bij uitgeverij Augustus, Amsterdam - Antwerpen

(boekbespreking)

262 pagina’s lang las ik dit boek in één adem uit. Trudy Dehue geeft veel inspiratie voor het schrijven van een wetenschappelijke thriller en zet nog méér op losse schroeven in haar boek. Ze mobiliseert wetenschappers rond een aantal thema's. Ik heb haar tekort gedaan in mijn bespreking van haar optreden in Zomergasten van de VPRO. Deze hoogleraar speelt inderdaad met vuur. Zij spaart daarbij noch de farmaceutische industrie en haar regulerende autoriteiten, noch… Doorgaan

Toegevoegd door Geertjan Benus op 17 Augustus 2009 op 9.00 — Geen reacties

Het kost wat maar dan heb je ook niks

De reclame inkomsten lopen gigantisch terug. Helaas levert dat niet minder maar eerder meer reclame op (TV). Er wordt alleen veel minder voor betaald. SBS en RTL Krijgen het komend seizoen zwaar weer. Hoewel men moord en brand schreeuwt bij de PO zal daar de 'klap' veel minder hard aankomen. De staatstelevisie zal altijd kunnen rekenen op de vaste (financiële) steun van haar achterban ( de gevestigde politieke partijen ). De recessie in de huizenmarkt - waar de herwaardering een feit is - zal… Doorgaan

Toegevoegd door Ernst Lissauer op 16 Augustus 2009 op 18.29 — Geen reacties

DESECHOS terminado...

Het avontuur op Ibiza is weer voorbij. Nu wordt er zo snel mogelijk geedit.

Het eiland heeft het geweten, dat we er waren. Diario de Ibiza en Ultima Hora hebben vol gestaan met onze avonturen en onze sterren zoals: Fernando Tejero, Adria Collado, Eric Frances, Fele Martinez, Antonia San Juan ("Todo sobre mi madre") , Antonio Pagudo, Jose Luis Garcia Perez, Raul Peña, Rulo Pardo en Guillermo

(Willie) Toledo.

Binnenkort volgen er wat foto's van de shoot. Welke bijzonder zwaar was.… Doorgaan

Toegevoegd door Arie van Dam op 15 Augustus 2009 op 14.05 — Geen reacties

Rotsblokmeisje heeft hoog Bibelebontseberggehalte

Eergisteren, het was Spits, een item over het nog in levensgevaar zijnde Rotsblokmeisje. Haar reeds overleden Rotsblokpa laat een Rotsblokweduwe en nog wat Rotsblokkinderen na. Dat wat betreft het Bibelebontseberggehalte.



Het woord Rotsblokmeisje is sterk. Nu (eergisteren) is het volkomen duidelijk. Weet iedereen het over drie maanden nog?… Doorgaan

Toegevoegd door Harrie Jansema op 14 Augustus 2009 op 12.30 — Geen reacties

Maandarchieven

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2006

1999

Interviews

[Interview] Gerrit Reinders: Adcombi slaat een brug tussen lokale communicatiedoelen en landelijke advertentieplatforms

Adcombi breidt local-advertisingtechnologie uit met video. Wij spreken met Gerrit Reinders, oprichter van Adcombi

[Interview] Roland Sars: Wij weten precies wat er in een video gebeurt

Roland Sars is ondernemer en CEO van Media Distillery. Het bedrijf gebruikt kunstmatige intelligentie op allerlei vlakken rondom video. We spreken hem over het inzetten van AI en andere recente ontwikkelingen

[Interview] Daan Zoetmulder: Als je de klant centraal stelt, behaal je successen

Wayne Parker Kent won de Content Marketing Award voor het Beste Multiyear Contentprogramma met het platform Android & You, ontwikkeld voor Samsung en Google. We spreken met met Daan Zoetmulder, Managing Director

[Interview] Bert van der Veer over de biografie van Mister Veronica, Rob Out

Bert van der Veer is programmamaker, oud-programmadirecteur, schrijver en mediadeskundige. Nederlands MediaNetwerk sprak Bert van der Veer over de biografie van Mister Veronica, Rob Out

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Michiel Rotteveel: 10 tips voor geloofwaardige interne communicatie

Onlangs heeft Mediatest op een congres een succesvolle sessie verzorgd over geloofwaardige interne communicatie. Geloofwaardige interne communicatie is namelijk cruciaal voor een goede reputatie onder de medewerkers

[Column] Jerome Kuijken: De publieke omroep reclamevrij: moeten we dat wel willen?

Alle superirritante (“Ja, maar het werkt toch?”) commercials hebben ervoor gezorgd dat mensen het beu zijn. Ik denk dat we daarom de mening van het volk moeten accepteren. Heel erg jammer voor adverteerders en bureaus die wel hun best doen om iets moois en waardevols te maken voor hun doelgroep

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Nieuwe reclamestroming geboren

Laten we in tijden van deep fake-video’s eens een keer het goede voorbeeld geven. Als de roep om eerlijke en bewuste producten toeneemt, moet dat ook gelden voor reclame

[Column] Kenny de Vilder: Communicatieve kater?

Precies op het moment dat Heineken aankondigt de inmiddels klassieke slogan "Biertje?!” weer af te stoffen, waren er nog twee interessante communicatiecases rondom alcohol in het nieuws. Met, het moet gezegd, zeer verschillende reacties van de betrokkenen en hun werkgevers

[Column] Jeroen Verkroost: Wat is een E-Girl? Door locatiedata veroordeeld voor moord? Live AI die fake news produceert?

Uit onderzoek blijkt dat Instagram-influencers steeds minder effectief worden. De engagement rates dalen en er ontstaat een soort esthetische tegencultuur onder jongeren, die genoeg hebben van al die gefilterde, gefacetunede en bovenmatig kleurverzadigde influencers

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden