Nederlands MediaNetwerk

Blogbijdragen December 2008 (34)

"To Swaffle"? Niet op de lijst

Amerika is niet alleen te groot voor één woord van het jaar; afgelopen jaar gebeurde er zoveel dat zelfs een top tien onvoldoende zou zijn. Een overzicht van de meest in het oog springende nieuwe woorden die 2008 tekenden. En nee, “to swaffle” heeft de lijst niet gehaald.



Verkiezingen zorgen altijd voor een schat aan nieuwigheid, maar met zoveel grote namen kon een explosie niet uitblijven. “Obamania” beschreef de gekte die door het land heen ging toen Obama de nominatie en… Doorgaan

Toegevoegd door Mark Maathuis op 30 December 2008 op 5.16 — Geen reacties

Bas Vlugt: Het Jaar van het Social Network

Niet eens zo heel lang geleden begon je een eindejaarscolumn met zoiets als: "Voor sukkels zoals u en ik, die op 30 december niet met hun kont in de Oostenrijkse sneeuw zitten maar gewoon aan het werk zijn..." Nu gaat dat niet meer, want met de komst van mobiel internet word je overal gelezen, van de stranden van Hawaï tot op de Zuidpool.

Dit bericht is verstuurd vanaf een I-Phone werd sinds een paar maanden terug opeens aan e-mail berichten toegevoegd. Wat betekent de… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 30 December 2008 op 0.30 — Geen reacties

Sonja wint de Communicatienieuws Bladformule Award 2008

In 2008 werden door

Communicatienieuws in de rubriek

Bladformule 14 nieuwe tijdschiften besproken:

Bacio, Femme, Flow, Goedele, Green 2, Hemel, Kassa, LAFly, Maria, Marijke, Off The Record, Sonja, Staya Erusa en

toBe. Aan een van deze titels heeft een deskundige jury de

Communicatienieuws Bladformule Award 2008 toegekend.

Winnaar is Sonja! Juryvoorzitter

Bas Vlugt: 'We zijn bijzonder blij dat we… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 30 December 2008 op 0.00 — 1 commentaar

Even bellen met... Jan Dijkgraaf

Op 5 januari begint

Jan Dijkgraaf als hoofdredacteur van

HP/De Tijd. Grijpen wij de telefoon!

Dag Jan, hoe gaat het met je? 'Sinds ik de nodige door de apotheek verstrekte medicamenten tot me heb genomen, ben ik aan de beterende hand. Gelukkig kan ik op bed gewoon doorwerken aan de laatste loodjes van mijn

ANWB- en

Sp!ts-klussen.'

Gefeliciteerd met… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 29 December 2008 op 20.30 — Geen reacties

De ‘best gelezen’ corporate communicatie artikelen van www.ReplyToAll.nl

De tijd van lijstjes is aangebroken. Van de ‘The World’s Biggest Companies’ tot en met ‘Most Fuel-Efficient American Cars‘. Aan de hand van Google Statistics, hebben wij voor u; de best gelezen artikelen van replytoall.nl in 2008 geselecteerd. Denk aan de disclaimer; ‘please consider the environment before printing this article’.



De TOP 10 artikelen (met de meeste unieke pagina bezoeken) van Reply To All:…



Doorgaan

Toegevoegd door Christian ter Maat op 28 December 2008 op 11.56 — Geen reacties

In tijden van crisus: belasting op teveel ramen en deuren

Het gemeentebestuur van Amsterdam is er sterk voorstander van om per 1 januari belasting te heffen op de luxe van teveel ramen en deuren in het particuliere huis. Meer dan twee ramen per huiskamer wordt belast met een belastingtoeslag, zegt de nieuwe wetgeving. Ook meer dan twee buitendeuren per huis worden aangemerkt als luxe. Ook hier geldt een flinke toeslag voor. Dit las ik in een algemene kennisgeving van de gemeente Amsterdam. Men vertelde mij verhalen van mensen die de extra ramen… Doorgaan

Toegevoegd door Marcel Kolder op 27 December 2008 op 19.33 — Geen reacties

De krant valt om, leve de digitale krant!

De afgelopen weken ben ik overal geweest. Zowel bij de PO als bij de Internetsites - die ertoe doen - en persbureaus heb ik mijn licht opgestoken. De PO hobbelen achter alles aan dat beweegt en hebben geen idee wat er speelt. De dagbladen en persbureaus staan op scherp. Een nieuwe speler - dit voorjaar - zorgt voor onrust en de budgetten worden nog eens gecheckt. De eerste die durft pakt de markt. Van zes - zeven - uitgaven per week naar drie á vier. Extra aandacht voor de digitale krant. De… Doorgaan

Toegevoegd door Ernst Lissauer op 23 December 2008 op 17.02 — Geen reacties

Even bellen met... Armel Mouqué

In de

Emerce 100 is dit jaar voor het eerste een lijst met de beste mediabureaus voor e-business opgenomen.

Mediaedge:cia staat op de eerste plaats. Grijpen wij de telefoon en bellen wij

Armel Mouqué, managing director

MEC:Interaction.

Dag Armel, gefeliciteerd! Hoe gaat het met je? 'Behalve een verkoudheidje in de laatste dagen van 2008 gaat het goed met me.'

Waarom heeft Mediaedge:cia gewonnen? 'Dat moet je… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 23 December 2008 op 11.30 — Geen reacties

Burger King onderbroek wint

Virgin is het gelukt met cola en een vliegmaatschappij. Ralph Lauren's verf is bijna net zo succesvol als de kledinglijn. En de verkoop van Marlboro jassen doet nauwelijks onder voor die van de sigaretten. Niet iedere brand extension pakt zo goed uit.



Marketing consultancy TippingSprung deed onderzoek naar de grootste missers van 2008. Eervolle vermeldingen waren er voor Coca Cola's kledinglijn - gemaakt uit gerecyclde flessen -, Playboy's energiedrankje, Disney`s Doornroosje pennen… Doorgaan

Toegevoegd door Mark Maathuis op 23 December 2008 op 5.06 — 1 commentaar

Kick off: Family Matters

Programma:

Family Matters/Zender:

Nederland 3 (NCRV)/Eerste uitzending:

16

december/Tijdstip:

20.38 uur/Aantal kijkers:

578.000 'Vier gezinnen met een losgeslagen puber zijn de wanhoop nabij. Deze families hebben er alles voor over om het tij te keren. In het tiendelige programma

Family Matters pakken zij op een afgelegen plek in de

Franse Pyreneeën hun problemen aan onder leiding… Doorgaan

Toegevoegd door Ton Boom op 23 December 2008 op 1.30 — Geen reacties

FRANSE INTERESSE ?

Bonjour Medianetwerk collega's ,Het bekende "Concours de la Chanson Alliance Française" verhuist in 2009 na 25 jaar Kleine Komedie naar Schouwburg Amstelveen, een grotere zaal en betere bereikbaarheid.Eerdere finalisten: Philippe Elan, David Vos, Thomas Oliemans, Wende Snijders en Alderliefste.Juryleden: Liesbeth List, Tonny Eyk en ikzelf. Gast en jurylid, de Franse zanger Yves Duteil.Presentatie: Ivo Niehe.Vooraf aan het Concours ( op zondag 17 mei om 15 uur te Amstelveen) wordt er een Franse… Doorgaan

Toegevoegd door Frances van Panthaleon barones van Eck - Gramende op 20 December 2008 op 12.30 — Geen reacties

Slechts vier op de tien Nederlanders weet wat mobiel bellen kost

Rotterdam – 18 december 2008– De kosten van mobiel bellen rijzen de pan uit door hoge tarieven buiten de bundel. Daarnaast is het afronden van mobiele telefoongesprekken naar minuten, ondanks dat men maar een aantal seconde belt, één van de grootste ergernissen onder mobiele bellers in Nederland. Bovendien weten maar weinig consumenten wat een minuut bellen met zijn mobiele telefoon kost. Dit en meer is de uitslag van een onderzoek verricht door… Doorgaan

Toegevoegd door Paul Smeele op 18 December 2008 op 19.25 — Geen reacties

Lancering 7m2 Moving LED Billboards





Lancering 7m2 Moving LED Billboards



Euromobile Nederland is onderdeel van de internationale Euromobile groep en daarmee de grootste professionele aanbieder van mobile billboards in Nederland. Euromobile voert een productlijn van meer dan 12 verschillende voertuigen van hoge kwaliteit gericht op brand building, brand activation en events. In december 2008 lanceert Euromobile… Doorgaan

Toegevoegd door Bob Zonneveld op 17 December 2008 op 10.30 — Geen reacties

Fat tax is geen melkkoe

De gouverneur van New York zei gister dat hij het instellen van een zogenaamde 'sugar tax' overweegt. Als de regel wordt aangenomen worden suikerhoudende frisdranken 15 procent duurder.



Het lijkt het ei van Columbus: extra belasting op ongezonde producten. De staat krijgt meer geld terwijl de consument tegelijkertijd gestraft wordt voor zijn nare gewoontes. Maar of de maatregel een nobele poging is Amerikanen van een gezondere levensstijl te overtuigen of een truc om de begroting… Doorgaan

Toegevoegd door Mark Maathuis op 16 December 2008 op 4.12 — Geen reacties

Kick off: Piet en Gastons mooiste kerstprijs

Programma:

Piet en Gastons mooiste kerstprijs/Zender:

SBS6/Eerste uitzending:

15

december/Tijdstip:

23.43 uur/Aantal kijkers:

373.000

'Dit jaar gaat

Piet Paulusma tussen 15 en 20 december in

Piet en Gastons mooiste kerstprijs op zoek naar huizen en tuinen die door de bewoners op bijzondere wijze in de kerstsfeer zijn gebracht. Een vakkundige jury nomineert elke dag een huis… Doorgaan

Toegevoegd door Ton Boom op 16 December 2008 op 1.00 — Geen reacties

Bladformule: Savvy



Titel:

SAVVY / Uitgeverij:

HUB Uitgevers / Uitgever:

Martin Smelt / Hoofdredacteur:

Mireille Rameau / Vormgeving:

Ilona Moerland,Lusan Drost,Jannemieke Duyzer, Ingeborg Claessens / Verschijnt: / Prijs:

3,95 euro / Omvang:

116 pagina's / Oplage: / 1/1 fc: / website:

www.savvymag.nl Volgende week in… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 15 December 2008 op 23.30 — Geen reacties

Even bellen met... Jan Knaap en Kees Sterrenburg



Dit jaar zijn voor het eerst in de historie van de 38-jarige MWG twee reclamemakers gevraagd om het voorzitterschap van de

MWG Congres Commissie op zich te nemen. Dat resulteerde in een ijzersterk thema -

Het Experiment, een ijzersterk programma en een ijzersterke vormgeving. Bellen wij onmiddellijk

Jan Knaap en

Kees Sterrenburg.

Dag heren, hoe gaat het? Kees Sterrenburg: 'Met Kees gaat het goed, dank je… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 15 December 2008 op 23.30 — Geen reacties

Non Discussie? Over fragmentatie van TV kijken!

Op Adformatie.nl van 2 december een item over (nog geen) fragmentatie van het TV kijken. Daar wordt anders over gedacht door sommigen. Tijd voor een tegengeluid. Non discussie? Door wie dan? Vanaf het moment dat commerciële televisie zijn intrede in de Nederlandse markt heeft gedaan, wordt er gesuggereerd dat het TV-bereik fragmenteert. En dat is zo. Er kan… Doorgaan

Toegevoegd door Alle Wijmenga op 15 December 2008 op 16.30 — 1 commentaar

Patricia de Ryck zoekt interviewkandidaten!

Als freelance journaliste zoek ik dag en nacht naar geschikte interviewkandidaten. Heb jij iets grappigs, bijzonders of juist heel heftigs meegemaakt en wil je hier (anoniem) meer over vertellen, zodat ik er een prachtig verhaal van kan maken? Mail dan een beschrijving, inclusief je leeftijd en woonplaats. Natuurlijk mag je ook vertellen over je prachtig ingerichte huis, je bijzondere baan of unieke hobby. Ben ik nog iets vergeten en wil jij daar over vertellen? Mail me:… Doorgaan

Toegevoegd door Patricia de Ryck op 11 December 2008 op 18.59 — Geen reacties

Even bellen met... Ronnie Overgoor



Blue Shots TV heeft morgen zijn eerste live-uitzending. Grijpen wij de telefoon en bellen wij oprichter

Ronnie Overgoor.

Dag Ronnie, hoe is het met je? 'Met mij is alles uitstekend, dank je.'

Wat is Blue Shots TV en waarom is het er gekomen? 'Blue Shots TV is een online TV station voor creative minded professionals. Het is geen

You Tube, maar een echt TV station met eigen programma's die in een vast ritme worden… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 9 December 2008 op 9.30 — Geen reacties

Maandarchieven

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2006

1999

Interviews

[Interview] Gerrit Reinders: Adcombi slaat een brug tussen lokale communicatiedoelen en landelijke advertentieplatforms

Adcombi breidt local-advertisingtechnologie uit met video. Wij spreken met Gerrit Reinders, oprichter van Adcombi

[Interview] Roland Sars: Wij weten precies wat er in een video gebeurt

Roland Sars is ondernemer en CEO van Media Distillery. Het bedrijf gebruikt kunstmatige intelligentie op allerlei vlakken rondom video. We spreken hem over het inzetten van AI en andere recente ontwikkelingen

[Interview] Daan Zoetmulder: Als je de klant centraal stelt, behaal je successen

Wayne Parker Kent won de Content Marketing Award voor het Beste Multiyear Contentprogramma met het platform Android & You, ontwikkeld voor Samsung en Google. We spreken met met Daan Zoetmulder, Managing Director

[Interview] Bert van der Veer over de biografie van Mister Veronica, Rob Out

Bert van der Veer is programmamaker, oud-programmadirecteur, schrijver en mediadeskundige. Nederlands MediaNetwerk sprak Bert van der Veer over de biografie van Mister Veronica, Rob Out

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Michiel Rotteveel: 10 tips voor geloofwaardige interne communicatie

Onlangs heeft Mediatest op een congres een succesvolle sessie verzorgd over geloofwaardige interne communicatie. Geloofwaardige interne communicatie is namelijk cruciaal voor een goede reputatie onder de medewerkers

[Column] Jerome Kuijken: De publieke omroep reclamevrij: moeten we dat wel willen?

Alle superirritante (“Ja, maar het werkt toch?”) commercials hebben ervoor gezorgd dat mensen het beu zijn. Ik denk dat we daarom de mening van het volk moeten accepteren. Heel erg jammer voor adverteerders en bureaus die wel hun best doen om iets moois en waardevols te maken voor hun doelgroep

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Nieuwe reclamestroming geboren

Laten we in tijden van deep fake-video’s eens een keer het goede voorbeeld geven. Als de roep om eerlijke en bewuste producten toeneemt, moet dat ook gelden voor reclame

[Column] Kenny de Vilder: Communicatieve kater?

Precies op het moment dat Heineken aankondigt de inmiddels klassieke slogan "Biertje?!” weer af te stoffen, waren er nog twee interessante communicatiecases rondom alcohol in het nieuws. Met, het moet gezegd, zeer verschillende reacties van de betrokkenen en hun werkgevers

[Column] Jeroen Verkroost: Wat is een E-Girl? Door locatiedata veroordeeld voor moord? Live AI die fake news produceert?

Uit onderzoek blijkt dat Instagram-influencers steeds minder effectief worden. De engagement rates dalen en er ontstaat een soort esthetische tegencultuur onder jongeren, die genoeg hebben van al die gefilterde, gefacetunede en bovenmatig kleurverzadigde influencers

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden