Nederlands MediaNetwerk

Blogbijdragen December 2011 (17)

Cruijff doet de zwemvesten. Logisch.

Het blijft een goede tactiek: bekende Nederlander laten optreden in communicatieve uitingen:

Van Gaal & Mediamarkt

Johan Derksen & Nederlandse Energie Maatschappij

Rintje Ritsma, Koos Postema, Truus van Hanegem

Bekende stemmen en gezichten…

Doorgaan

Toegevoegd door Mels Dees op 31 December 2011 op 13.41 — Geen reacties

Een beetje een afscheid

Terugkijken is soms een beetje vooruitkijken

Sinds februari 2009 schreef ik tot en met december 2011 71 blogteksten op het Nederlands Medianetwerk. Een deel van die teksten is niet meer openbaar omdat politici zich uitspraken over die onderwerpen. Daarmee werden mijn teksten ook politiek. Ik ben een ondersteuner van ambtenaren die een (dagelijks) bestuur ondersteunen. Die positie wil…

Doorgaan

Toegevoegd door Geertjan Benus op 31 December 2011 op 12.00 — 1 commentaar

Mijn communicatiemomenten in 2011

Omdat ik voor het overgrote deel verslagen schrijf van openbare vergaderingen in het openbaar bestuur, is de stap niet zo groot naar het wereldkundig maken van mijn gedachten over onze samenleving en de rol van de overheid in die samenleving. 9 november 2011 blijkt uit een artikel in re.Public dat breder dan bij een enkeling de gedachte gaat postvatten dat de overheid een voorbeeldfunctie heeft:…

Doorgaan

Toegevoegd door Geertjan Benus op 28 December 2011 op 18.00 — Geen reacties

triAV levert en installeert nu ook tv’s bij Accor Hotels Benelux

Accor Hotels Benelux heeft een miljoenencontract afgesloten met triAV voor het leveren en installeren van digitale TV-toestellen. Het betreft 110 Accor hotels. De leverancier, die al vele jaren bekend staat als specialist voor het verzorgen van TV beeld in hotels, heeft 5 andere aanbieders achter zich gelaten. Verschillende Accor hotels worden in de komende jaren voorzien van nieuwe Philips HotelTV’s waarbij ongeveer 65 internationale zenders worden doorgegeven naar de hotelkamers. Het…

Doorgaan

Toegevoegd door Frank D.P.M. Lether op 24 December 2011 op 16.17 — Geen reacties

"Open Internet brengt cultuursector terug in 17e eeuw"

De cultuursector wordt door het Open Internet afgeremd om zelfs gesloopt. Terwijl de originele makers hun winsten zien teruglopen en mensen ontslaan, verdienen partijen die hun werk distribueren veel geld aan gekopieerde content. Dat kan niet lang meer zo doorgaan, aldus Robert Levine (op foto), auteur van het boek 'Free Ride: How Digital Parasites Are Destroying the…

Doorgaan

Toegevoegd door Wim Danhof op 20 December 2011 op 23.42 — Geen reacties

klimaatverandering gaat versnellen

Geen prettig nieuws, ik voel me langzamerhand een onheilsprofeet die loopt te zeuren over het einde van ons als mensheid, het volgende;



RT Methane releases on a gigantic scale in Siberia 10.000 square miles



http://ind.pn/u8K0t1…

Doorgaan

Toegevoegd door Pi-Qui Baltink op 14 December 2011 op 20.50 — Geen reacties

VAN DEN ENDE & DEITMERS NEEMT BELANG IN QUADIA WEB TV

Amsterdam, 14 december 2011 - Van den Ende & Deitmers neemt een belang van 30% in QUADIA Web TV, een toonaangevend en grensverleggend bedrijf op het gebied van online video. QUADIA levert een complete dienst inclusief online video technologie, conceptontwikkeling en videoproductie. Het Hilversumse bedrijf is actief in diverse markten zoals healthcare & pharmaceuticals, banking & insurance, overheid, ICT en Media. De extra financiële middelen die deze overeenkomst…

Doorgaan

Toegevoegd door Nico Verspaget op 14 December 2011 op 7.30 — Geen reacties

Tibetaanse moderne kunst in Wormer: Open Huis 9 Pillars op zaterdag en zondag 17 en 18 december

Open Huis 9 Pillars, contemporary art studio

 

De Tibetaanse kunstenaar Tashi Norbu houdt zaterdag 17 december en zondag 18 december open huis voor het publiek in zijn nieuwe art studio 9 Pillars. 9 Pillars is gevestigd het…

Doorgaan

Toegevoegd door Hilde Salverda op 13 December 2011 op 13.00 — Geen reacties

Pop-away in de PC

Ik had als tiener altijd sterk de indruk dat PTT-post de nieuwe postcodeboeken, telefoongidsen, Wehkamp catalogi en Gouden Gidsen expres op zaterdag liet bezorgen, zodat een leger goedkope middelbare scholieren met loodzware fietstassen door de steden moest trekken. Deze onrijpe werknemers ontdekten steevast te laat dat de verdiensten van een jaartje postbezorgen lang niet genoeg waren om het tegen die tijd totaal versleten rijwiel te…

Doorgaan

Toegevoegd door Mels Dees op 9 December 2011 op 21.30 — Geen reacties

Heeft Franz Kafka nog steeds gelijk?

Heeft Franz Kafka nog steeds gelijk?

Burgers en bedrijven verkeren in een afhankelijkheidsrelatie ten opzichte van de overheden waarmee ze in een groot aantal gevallen (bijvoorbeeld bij het verlenen van vergunningen, handhaving, uitoefening van de publieke taken en het vastgestelde beleid) onvermijdelijk te maken hebben. De meeste contacten tussen de overheid enerzijds en burgers en bedrijven anderzijds zijn louter formeel van aard. Voor vrijwel elk besluit van de overheid…

Doorgaan

Toegevoegd door Govert Apol op 7 December 2011 op 17.56 — Geen reacties

Kepler 22B: start sollicitatieprocedure voor onze nieuwe Adam en Eva

http://www.depers.nl/wetenschap/615088/Bewoonbare-planeet-ontdekt.html

De wetenschap zit niet stil. Hoewel misschien toch wel een beetje: achter een ruimtetelescoop kijken ze naar planeten. Inmiddels ontdekten ze er drie waar de omstandigheid voor menselijk leven het meest gunstig is. De meest recent ontdekte plek in de ruimte ligt buiten ons zonnestelsel. De planeet heet Kepler 22B. Er zal…

Doorgaan

Toegevoegd door Jan de Wandelaer op 6 December 2011 op 13.30 — Geen reacties

Eindelijk: wettelijke verankering van mediation

De VVD heeft op 2 december j.l. een voorstel gelanceerd om mediation een wettelijke basis te geven. Ik juich dat initiatief van harte toe. Niet alleen vanuit mijn commerciële doelstellingen, maar ook vanuit ideëel en praktisch perspectief.

De kracht van mediation ligt in het door partijen zélf oplossen van conflicten, waardoor sneller, goedkoper een echt beklijvende oplossing kan worden bereikt dan in een procedure bij de rechter. Mediation heeft in 1995 zijn intrede in Nederland…

Doorgaan

Toegevoegd door Govert Apol op 5 December 2011 op 17.37 — Geen reacties

Bezint eer ge begint aan Het Nieuwe Werken

Het Nieuwe Werken (HNW) lijkt de hype van dit moment. Als je mee wil tellen als organisatie of als manager, dan propageer je HNW als dé oplossing voor de toekomst van de werkende maatschappij. Geen tijdverlies meer en minder negatieve milieueffecten als gevolg van de dagelijkse files. Flexibele werkplekken en werktijden en dus ruimte en stimulansen voor het individu. Besparing op kosten van kantoorruimte, et cetera. Maar wat is HNW eigenlijk? Hanteren alle schrijvers hiervan dezelfde…

Doorgaan

Toegevoegd door Govert Apol op 5 December 2011 op 15.31 — Geen reacties

Jobbird.com lanceert nieuwe mediacampagne

In een goede samenwerking met SVBmedia lanceert Jobbird.com, de nieuwe snelst groeiende vacaturebank van Nederland, in december haar nieuwe mediacampagne. Deze mediacampagne is de opvolging van de bijzonder succesvolle introductiecampagne van oktober 2011. 

“Binnen 8 weken na de introductiecampagne van Jobbird.com, zijn wij inmiddels de grootste…

Doorgaan

Toegevoegd door Erwin Peeters op 2 December 2011 op 10.02 — Geen reacties

Marktaandelen TV - November 2011

De maand november 2011 was eindelijk een keer niet alleen de maand van RTL. SBS heeft de markt kennis laten maken met het begin van de koerswijziging die ingezet is. De nieuwe visie wil het schreeuwerige loslaten en gaat weer mooie producties maken nu er weer budget beschikbaar is. Paradepaardje is “The Winner Is…” dat gepresenteerd zal worden door Beau. Maar ook “De Schat van Oranje”, “Beat The Topdesigner” en de dramaserie “Crimi Clowns” moeten zorgen voor wind in de zeilen. En omdat de…

Doorgaan

Toegevoegd door Patrick Horstman op 1 December 2011 op 18.28 — Geen reacties

Welzijnsmoleculen

De zon schijnt af en aan. Bij een opklaring licht het gele blad goud op, aan de bomen. Vandaag is een bijzondere dag in het Vondelpark. Ik ben gelukkig, ik moét het zijn. Dankzij een gratis monster straal ik van geluk. Ik hoef niet te wachten op de regen, zoals de bomen, want ik word - op even mysterieuze als doeltreffende wijze - vierentwintig uur lang gehydrateerd vandaag.

Dat zal die man, daar in de verte, zeker niet ontgaan wanneer hij me straks…

Doorgaan

Toegevoegd door Annemarieke Weber op 1 December 2011 op 17.11 — Geen reacties

Maandarchieven

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2006

1999

Interviews

[Interview] René Huiberts (Value Zipper): Het umfeld van een redactie is heilig

Sinds maart 2019 versterkt René Huiberts het team van Value Zipper waar hij voor verschillende klanten branded content opzet binnen het portfolio van Value Zipper. Een mooie gelegenheid om hem te vragen naar zijn plannen en zijn visie op branded content

[Interview] Thijs Jaski: Impact maak je door verhalen te vertellen die alleen bij jouw merk passen

Thijs Jaski verruilde begin 2019 ING voor creatief bureau Yune. Hij werd er Chief Brand Publishing. We spreken hem over zijn visie op merken en content

[Nederlands MediaNetwerk TV] Jasper Dijkstra over Eventbrite

Jasper Dijkstra is commercieel directeur van Eventbrite Benelux, de tool om kaartverkoop voor evenementen te realiseren. Hij praat ons bij over wat er speelt in de markt voor kaartverkoop

[Interview] Jouke Tjeerdsma en Sjoerd van der Meijden: Mannen kun je in specifieke hokjes plaatsen

Via meer dan vijftig verschillende websites en apps bereikt Mannenmedia maandelijks ruim zeven miljoen mannen. Wij spreken met Managing Director Jouke Tjeerdsma en Director Sales & Business Development Sjoerd van der Meijden

[Interview] Arun Maljaars (Insight TV): We geven millennials een platform om hun passie uit te breiden

Insight TV is sinds september 2018 actief in Nederland. Director of Content & Channels Arun Maljaars bereikt millennials via uiteenlopende avontuurlijke content. We spreken hem over zijn visie op verhalen vertellen en de content van de toekomst

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jerome Kuijken: Consistente content

Slechts 2 procent van de content van organisaties slaagt erin om op de socials van hun consumenten te verschijnen. Ik wist dat de sociale algoritmes meedogenloos zijn, maar 2 procent is wel echt minimaal. Daar doe je dan al die moeite voor

[Column] Joris van Heukelom: De mens meer mens maken

Kun jij soms ook met jaloezie naar mensen kijken die veel mening en een beetje inhoud op hoge snelheid de socials op donderen? Ik ben daar te lui voor

[Column] Paola Cassone: Wat eten we vandaag?

Ik voorspelde drie jaar geleden dat gezond eten binnen vijf jaar een revolutionaire impact op marketing en communicatie zou hebben en dit jaar is dat al uitgekomen

[Column] Nathalie Peters: De mix maakt het verschil

In de mediasector worden allerlei experimenten gedaan om te kijken hoe je je doelgroep goed bereikt en er ook nog wat aan verdient. Zijn dit wanhoopspogingen of strategisch slimme moves?

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: voorsorteren met Batavus Actieradius en de sjoemelstroom Vandebron

E-bikers zijn de schaamte voorbij. Als ik een paar jaar geleden werd ingehaald door een 60-plusser op een e-bike, meende ik toch altijd iets van gêne bij ze te zien

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden