Nederlands MediaNetwerk

De blog van Barbera Sonneveldt (10)

Ungroupen 2011: "Deleten die handel."

Een foute Chinees, sjacheraars die geld vragen voor een groepslidmaatschap, ‘friends’ die verzameld worden als suikerzakjes, een verplaatsing van activiteit naar Twitter, zie daar enkele oorzaken waardoor Social Media-gebruikers in toenemende mate ungroupen.



Dit zijn de eerste resultaten van een poll die mede is gehouden via diverse LinkedIn-groups, waarbij de (levendige) groep Dutch Media Intelligence-groep de meeste commentaren opleverde. De vraag luidde: gaan we in 2011…

Doorgaan

Toegevoegd door Barbera Sonneveldt op 30 December 2010 op 18.00 — Geen reacties

Nooit vertoond

Bespiegelingen over die goeie ouwe tijd zijn vaak vervelend; beelden van een fles 4711 en een uitgezakte permanent doemen op. Vroeger, toen mensen nog respect voor elkaar hadden, toen de meester nog een meneer was, toen dienders nog met de gummiknuppel gezag afdwongen. Kom daar nu nog maar eens om!



Toch laat de animo voor 100 jaar Reclameklassiekers in de Beurs van Berlage zien dat een zweempje Boldoot op z’n tijd in een…

Doorgaan

Toegevoegd door Barbera Sonneveldt op 20 December 2010 op 11.30 — Geen reacties

Brandjes blussen

Er vloeit bloed in marcomland, termen als ambush-, guerillamarketing en damage control buitelen over elkaar heen in de recente Bavaria- en BP-affaires maar dat is nog kinderspel vergeleken bij de geraffineerde psychologische terreur die Heineken zou hebben toegepast inzake de bikkelharde strijd met horeca-magnaat Sjoerd Kooistra, eindigend met de zelfmoord van laatstgenoemde. Volgens advocaat Oscar Hammerstein is naar de beste Sharia-tradities “zijn hoofd op het hakblok… Doorgaan

Toegevoegd door Barbera Sonneveldt op 1 Juli 2010 op 14.29 — Geen reacties

Als je haar maar goed zit

Aan de Bavaria-affaire heb ik weinig meer toe te voegen, behalve dan dat de FIFA en Budweiser pr-regel nummer een genegeerd hebben, namelijk direct de angel uit de controverse halen. Meneer Budweiser had gewoon op z’n Obama’s moeten zeggen: “Slimme jongens bij dat Hollandse brouwertje, lekkere mazen in de wet gevonden, altijd welkom voor een grote mensen-biertje!”



De Amerikaanse brouwer had samen met de FIFA een sportieve indruk achtergelaten en de schaars geklede babes waren… Doorgaan

Toegevoegd door Barbera Sonneveldt op 22 Juni 2010 op 8.00 — Geen reacties

De dokter uit Soweto

Twaalf jaar geleden maakte ik een reis door Zuid-Afrika, Zimbabwe en Zambia, startpunt: Johannesburg. Toen ik een paar dagen na aankomst de eerste klas naar Pretoria pakte, bleek een schielijk om zich heen kijkende kleurling van een jaar of achttien mijn enige gezelschap.



Nadat de trein in beweging was gekomen, kwam hij steeds dichterbij zitten en knoopte een praatje aan. Of ik het niet eng vond om als vrouw alleen te reizen, vroeg hij na verloop van tijd. En Nederland moest wel een… Doorgaan

Toegevoegd door Barbera Sonneveldt op 15 Juni 2010 op 8.30 — Geen reacties

De ondraaglijke lichtheid van het WK

De uitslagen kan ik niet voorspellen, noch kan ik voorzien of Bin Laden ‘voetbal is oorlog’ letterlijk neemt. Voor de rest kan ik het allemaal invullen. De verslaggever die voor een oefencomplex staat en verslag doet van een besloten training. Hij zegt dat die besloten is omdat er niks naar buiten mag. Hij zegt dat het gissen is naar de redenen, misschien dat Van Marwijk een opstelling met Sneijder en Van der Vaart voorbereidt, misschien is de hamstring van Robben helemaal genezen, of misschien… Doorgaan

Toegevoegd door Barbera Sonneveldt op 8 Juni 2010 op 10.30 — 1 commentaar

GROENE SCHROOM

Zowel de Volkskrant als Vrij Nederland schreef er over: duurzaamheid is onzichtbaar in verkiezingstijd. Berthold Brecht zei het al veel eerder: ‘Erst kommt das Fressen, dann die Moral.’ Allemaal waar, zij het dat de aandacht vooral gevestigd wordt op de overheid als haperende subsidiemotor ter bevordering van groene stroom, windmolens en energiezuinige kantoorpanden.



In de marktsector is maatschappelijk verantwoord ondernemen allesbehalve tot stilstand gekomen. Een jaar of vijftien… Doorgaan

Toegevoegd door Barbera Sonneveldt op 2 Juni 2010 op 10.00 — Geen reacties

Liefde voor biskwie

Het is deze maand 124 jaar geleden dat Ericus Gerardhus Verkade brood en beschuit begon te verkopen. Zonder dit initiatief was mijn eerste liefde nooit een koekje geweest, San Francisco om precies te zijn. De naam bleef heilig.



Eens in de zoveel tijd ging ik bij mijn opa en oma logeren. Juist omdat het niet zo vaak gebeurde, was het altijd weer een bijzondere gebeurtenis. Ze woonden in een jaren ’30 huis in Haarlem met glas-in-lood ramen. Als de zon het huis een caleidoscoop-achtige… Doorgaan

Toegevoegd door Barbera Sonneveldt op 25 Mei 2010 op 13.00 — Geen reacties

HET .COMYOUNISTISCH MANIFEST

Een tijdje geleden hoorde ik hoe een ‘seen it all done it all-executive’ laaiend enthousiast vertelde over CitizenM, een hotel voor ‘de mobiele mens.’ Hoewel de kamers van alle gemakken voorzien zijn, is de grootte ongeveer gelijk aan een veredelde schoenendoos. Geen punt, aangezien de huiskamer van het hotel de ontmoetingsplek is voor gelijkgestemden; de cosmopolitische wereldburger die als gevolg van social networking een fysiek verlengstuk heeft gevonden.

CitizenM is een tastbaar bewijs… Doorgaan

Toegevoegd door Barbera Sonneveldt op 11 Mei 2010 op 14.13 — Geen reacties

NAFFERS ZIJN ROCK & ROLL

Het is zo’n drie jaar geleden dat bij Albert Heijn een nieuwe Knorr-lijn was uitgestald waarvan een ‘mediterraanse spaghettischotel’ deel uitmaakte. Geen arme jongens die Zwitsers, een reclamebureau van driehoog achter zal het vast niet verzonnen hebben. Het zoveelste voorbeeld van taalverarming, of berusting in het onvermijdelijke?

Taal is een levend organisme en toen pak ‘m beet een eeuw geleden het woord stewardess z’n intrede deed, zal menigeen z’n wenkbrauwen gefronst hebben. Maar… Doorgaan

Toegevoegd door Barbera Sonneveldt op 6 Mei 2010 op 22.35 — 1 commentaar

Interviews

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Over geven

In 1924 verscheen Marcel Mauss’ Essai sur le don. Een verhaal over geven. Want door te geven verplicht de ontvanger van de gift zich. De Romeinen zeiden het al: do ut des

[Column] Arno Peperkoorn: Witter dan wit

Dit weekend werd een voetballer van Excelsior in een uitwedstrijd bij FC Den Bosch racistisch uitgescholden. Vergeleken met zwarte piet. Op de tribune stonden mensen fier rechtop de Hitlergroet te brengen

[Column] Jerome Kuijken: Hoe zit het nou met de versnippering van de media?

Het gaat lekker met de oude media. Je hoort het goed: zowel televisie, radio als out of home floreren. Mediahuizen met veel printtitels in het portfolio praten enthousiast over nieuwe verdienmodellen en hebben het zelfs over groei

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: de TimTom-campagne van Allsecur, een geduldig Carhartt en Zalando weet het niet meer

Ein-de-lijk gaan ze weg: Tim en Tom! Dat was zo’n beetje mijn eerste reactie na het zien van de commercial waarin wordt aangekondigd dat het merk Allsecur ophoudt te bestaan. Want eerlijk is eerlijk, de commercials met de broertjes Coronel waren niet het toppunt van creativiteit

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden