Nederlands MediaNetwerk

Blog van Redactie Nederlands MediaNetwerk – Archief Januari 2011 (109)

Nieuwe serie Fish Hooks op Disney Channel

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Januari 2011 op 18.31 — Geen reacties

Lotus introduceerte eerste Nederlandse live knutselcampagne ooit

Een revolutie in toiletland: Lotus introduceert de eerste toiletrol die je gewoon met het water weg kunt spoelen. De rol is namelijk gemaakt van hetzelfde materiaal als het toiletpapier zelf. Ter introductie van deze toiletrol, genaamd Aqua Tube, spoelt Lotus 31 januari en 1 februari live online van alles door het toilet. Van je studieschuld tot parkeerboetes en de hond van de buren.



Op een speciaal ingericht YouTube kanaal (…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Januari 2011 op 18.00 — Geen reacties

Julius Minnaar CEO Aegis Media Nederland

Julius Minnaar treedt per half maart in dienst bij Aegis Media als CEO Aegis Media Nederland, het mediabedrijf waaronder Carat, Vizeum, Isobar, iProspect en Posterscope vallen. Hij volgt hiermee Arjan Pomper op, die zich volledig gaat toeleggen op het leiden van The Middle East & Africa Region.



Julius Minnaar heeft rijke ervaring binnen de mediabranche. Hij werkte als directeur bij de STER, had…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Januari 2011 op 15.30 — Geen reacties

Dutch Bloggies geeft ereprijs aan Dominique Weesie

Geenstijl-oprichter Dominique Weesie is uitgeroepen tot Blogger van het Decennium. De prijs werd  uitgereikt door Stichting Dutch Bloggies in de Haagse popzaal Paard van Troje.



Weesie wordt door de jury van de Dutch Bloggies geroemd omdat hij de sleutelfiguur is achter het ongekende blogsucces van Geenstijl.…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Januari 2011 op 1.00 — Geen reacties

Vijf nieuwe bestuursleden SIRE

Tot het bestuur van SIRE zijn vijf nieuwe bestuursleden toegetreden: Ole Christern (N=5), Jack de Graaff (Publicis), Diederick Koopal (zelfstandig Creative Director),  Hans Peters (Unilever) en Thecla Schaeffer (FHV BBDO). Afscheid namen: Ed Stibbe (SSSS & Ochestra), Jan Müller (Beeld & Geluid), Marc Oosterhout (N=5) en Marga Mathijssen (Unilever).



Naast de nieuwe leden bestaat het…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Januari 2011 op 1.00 — Geen reacties

Teledoc Foute vrienden van Roy Dames wint Beeld en Geluid Award

Foute vrienden is bekroond met de Beeld en Geluid Award 2010 in de categorie Cultuur. De Teledoc, een productie van Dovana Films en de NTR, kwam tot stand met financiële steun van het CoBO…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 Januari 2011 op 19.30 — Geen reacties

Nationale Fotosoap-campagne van HP

De afgelopen weken is het Nederlandse publiek opgroepen om samen met…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 26 Januari 2011 op 18.30 — Geen reacties

Speciale 3D-editie Limbolive! tijdens International Film Festival Rotterdam

Het nieuwe interactieve onlineplatform Limboland.tv verhuist tijdens het International Film Festival Rotterdam eenmalig naar een offline locatie. Van 28 januari tot en met 5 februari 2011 vindt in de Dépendance van het Schieblock in Rotterdam Limboland 3D plaats: een 3D-installatieversie van de website met een mix van film,…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 26 Januari 2011 op 18.30 — Geen reacties

Turner omarmt de toekomst van TV-Everywhere

Turner Broadcasting System (TBS) Europe, aanbieder van zenders als Cartoon Network (CN), Boomerang en Turner Classic Movies (TCM), ontmoette vorige week in het Muziekgebouw aan ’t IJ vakgenoten en journalisten uit de Nederlandse televisiewereld.…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 26 Januari 2011 op 18.00 — Geen reacties

Posterscope introduceert planningstool voor digitale schermen

Posterscope Nederland introduceert deze week Prism Screen: een multifunctionele online planningstool voor Digital Out of Home (DOOH). De tool geeft inzicht in het totale netwerkaanbod en de netto impact van digitale schermen in Nederland. Het maakt de markt minder complex en het effect beter verklaarbaar met als resultaat een hoger kwaliteitsniveau van DOOH planning en advies.



Naast een aantal grote DOOH aanbieders bestaat de markt uit veel kleine…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 26 Januari 2011 op 17.39 — Geen reacties

AD.nl stijgt fors volgens STIR

AD.nl is volgens de meest recente STIR-cijfers fors gestegen in haar bereik. STIR, dat het Nederlandse internetbereik meet, meldt in haar maandelijkse rapportage voor december dat AD.nl naar ruim 2,7 miljoen unieke bezoekers is gestegen. AD.nl is hiermee naar een marktaandeel van 20,1% gegroeid. De grootste stijger onder de nieuwssites.



AD.nl heeft afgelopen december voor het eerst de grens van ruim 2.7 miljoen unieke bezoekers per…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 26 Januari 2011 op 17.18 — Geen reacties

Media Academie ontwikkelt opleidingstraject voor de AVRO

Media Academie, hét opleidingsinstituut voor radio, televisie en crossmedia, is door de publieke omroeporganisatie AVRO gevraagd een opleidingstraject te verzorgen voor alle AVRO-medewerkers, in crossmediaal denken en werken. Vandaag maakten AVRO en Media Academie dit gezamenlijk bekend. Het opleidingstraject start in februari en heeft een doorlooptijd van ruim twee maanden.



Het trainingsprogramma ondersteunt de plannen van de AVRO om tijdig in te spelen op de…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 26 Januari 2011 op 16.35 — Geen reacties

De Persgroep Advertising en AD.nl organiseren NK Klikken

Voor het eerst in de Nederlandse geschiedenis vindt het Nederlands Kampioenschap Klikken plaats. Vanaf 24 januari houdt AD.nl in samenwerking met HP en Bol.com de eerste editie van dit Nederlandse kampioenschap. Na de voorrondes en de finale zal de winnaar een geldbedrag van € 5.000 en een Touchsmart PC van HP mee naar huis nemen.



Justin Sandee, Sales Director Digital, de Persgroep Advertising…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 25 Januari 2011 op 20.30 — Geen reacties

AutoWeek iPad app wint Award

De jury van de Mobile Media & Marketing Awards was het erover eens. De AutoWeek app is de Beste Tablet Applicatie van 2010. De andere genomineerden in deze categorie waren: De Telegraaf HD en NU.nl. De jury prees vooral de usability en de rijke content van de AutoWeek iPad app.



Lieneke van…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 25 Januari 2011 op 19.24 — Geen reacties

Dennis Pekel neemt Acquire Online over

Acquire Online, het enige online advertentie netwerk in Nederland dat zich volledig heeft toegelegd op de exploitatie van business to business websites, is vijf jaar na haar oprichting verkocht.  De nieuwe aandeelhouders concentreren zich uitsluitend op de online activiteiten, hetgeen voor Acquire Online een extra impuls betekent.



Acquire Online is oorspronkelijk opgericht als zelfstandige zusterorganisatie van Acquire Media. Oprichter van beide organisaties…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 25 Januari 2011 op 19.03 — Geen reacties

Amsterdam International Fashion Week streamt alle catwalkshows live!

Voor het eerst in de geschiedenis van de Amsterdam International Fashion Week zijn alle shows live te volgen via het internet.  Met het live streamen zijn de shows niet alleen zichtbaar voor de modeprofessionals, maar ook voor de rest van de wereld. Uiteraard zijn de beelden later op de dag ook te bekijken via …

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 25 Januari 2011 op 18.23 — Geen reacties

Alterian: Marketeers nog onbekend met social media

Alterian, leverancier van customer engagement technologie, presenteert vandaag de resultaten van haar jaarlijkse wereldwijde onderzoek onder 1.500 marketingprofessionals. Uit de resultaten blijkt dat minder dan een derde van de marketeers goed weet en begrijpt wat er op social media over hun merk gezegd wordt. 31 procent van de deelnemers gaf aan dit niet of nauwelijks te begrijpen en 39 procent gebruikt ad-hoc tools om conversaties op social media te traceren en te meten. Onder de titel…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 25 Januari 2011 op 18.01 — 1 commentaar

Amstel vraagt Tribe als vaste entertainment adviseur

Bierbrouwer Amstel heeft Tribe gevraagd als vaste adviseur op het gebied van entertainment. De ambitie van Amstel is om onder andere de succesvolle formats De Vrienden van Amstel LIVE! en De Helden van Amstel LIVE! verder te integreren in haar marketingcommunicatiemix. Tribe is creatief verantwoordelijk voor…
Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 25 Januari 2011 op 17.39 — Geen reacties

Youp van ’t Hek wint Issue Award 2011

De jury heeft Youp van ’t Hek en zijn strijd in het verbeteren van de klantvriendelijkheid van helpdesks gekozen als winnaar van  de Issue Award 2011. De jury roemt Van ’t Hek om de manier waarop hij dit issue, dat een open zenuw in de samenleving bleek…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 24 Januari 2011 op 19.59 — Geen reacties

Hillenaar introduceert Bijenkorf netwerk

Zestig vakken op Abri formaat in de directe nabijheid van Bijenkorf vestigingen. Sinds 1 januari biedt Hillenaar een exclusief netwerk aan rond het bekende warenhuis. “Dit netwerk omvat locaties binnen Q-park parkeeraccommodaties met directe toegang tot of in de nabijheid van alle twaalf Bijenkorf vestigingen in Nederland”, vertelt directeur Jeroen…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 24 Januari 2011 op 19.30 — Geen reacties

Interviews

[Interview] Dolly van den Akker: Consumenten vinden purpose steeds belangrijker, merken moeten toegevoegde waarde bieden

Het zijn avontuurlijke jaren geweest voor MPG Group. CEO Dolly van den Akker vertelt over de afgelopen 14 maanden en kijkt vooruit naar 202

[Interview] Paul Römer | Talpa Network: Radio en televisie leven anno 2020 meer dan ooit

Net als andere media-exploitanten heeft Talpa Network een jaar achter de rug vol dynamiek. Een reorganisatie betekende dat een aantal mensen het bedrijf heeft moeten verlaten. De coronacrisis maakte het vak van programmamaker er niet makkelijker op, maar leidde ook tot ongekende innovatie

[Interview] Patrick van Hooy: 2021 is het jaar waarin we Value Zipper Digital op de kaart gaan zetten

Wow Patrick, twéé keer Value Zipper in de top 3 van het Adformatie Kerstrapport. Wat een weelde! Nummer 1 in online en nummer 1 in print... dat is nog eens het jaar afsluiten met een hoogtepunt!

[Interview] David Hanemaayer kijkt uit naar 100 jaar Tuschinski in 2021

Pathé Tuschinski is uitgeroepen tot mooiste klassieke filmtheater van Europa, het midden-Oosten en Afrika. 2020 was een bijzonder jaar voor het bijna 100-jarige bekendste Amsterdamse filmtheater. We spraken met David Hanemaayer, theatermanager Pathé Tuschinski Amsterdam

[Interview] Jeroen Koopman | NewBe: Vanaf dag één van de lockdown kozen we voor een creatief optimistische blik

In aanloop naar de bekendmaking van DeProducenten50 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met producenten. Vandaag spreken we Jeroen Koopman, oprichter en eigenaar van NewBe

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Weg met WhatsApp, Big Tech versus de staat, Tik Tok techniek

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Jeroen Verkroost: Wie is de baas over social media? Waarom keken we niet meer tv? Waarom bestorm je het Capitool?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Jeroen Verkroost: Reuters Trends, Substack-impact, het probleem van de Autoriteit Persoonsgegevens

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bob Goulooze: Voorspellen

Aan het begin van deze eeuw moest ik een nieuwjaarskaart bedenken voor het bedrijf waar ik aan het communicatie roer stond. De kaart, een fraai vuurwerk in de kleur van het bedrijf, met daaroverheen een quote van de Britse filosoof Francis Bacon

[Column] Henri Lessing: Waarom we denken dat YouTube de nummer één zal worden op het gebied van muziekstreaming

YouTube is altijd een integraal onderdeel geweest van de muziekbusiness. Het platform tilt de concurrentiestrijd rond het streamen van muziek echter naar een hoger niveau en probeert een uniek muziekuniversum op te bouwen waar concurrenten als Spotify en Apple Music geen deel van kunnen uitmaken

Badge

Bezig met laden...

© 2021   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden