Nederlands MediaNetwerk

Blog van Redactie Nederlands MediaNetwerk – Archief Mei 2010 (43)

Frank Vos, François Mulder en Claudia Soares naar ACA communicatie

ACA communicatie heeft haar team versterkt met drie nieuwe medewerkers. Frank Vos is aangenomen als Interactive Director, hij werkte eerder als Business Development Manager bij Nobiles Media en als Directeur bij de Nationale Beeldbank.

François Mulder is gestart als senior projectmanager interactive. Mulder werkte hiervoor in de hostingbranche waar hij online campagnes bouwde en de hosting verzorgde voor o.a.… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Mei 2010 op 23.30 — Geen reacties

The Famous Grouse: Maak je eigen label

The Famous Dirk, Wesley of Robin. Vanaf vandaag is het mogelijk om gratis een persoonlijk label te maken. Op de website van The Famous Grouse kan het label worden besteld. The Famous Grouse, de nummer 1 whisky van Nederland, is te koop bij de slijterij. Een eigen The Famous Grouse-label maken kan vanaf nu kosteloos via

www.thefamousgrouse.nl. Het label wordt na het aanmaken binnen enkele werkdagen thuisgestuurd. Door het label op de… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Mei 2010 op 23.30 — Geen reacties

RTL Gemist nu ook op mobiel

RTL Nederland heeft het populaire RTL Gemist nu ook beschikbaar gemaakt voor de mobiele telefoon. De service is via www.rtlgemist.nl te gebruiken op elke moderne, mobiele telefoon met voldoende 3G-bereik. Met één klik kan vrijwel alle RTL TV–content tot maximaal twee dagen na de dag van uitzending worden teruggekeken.



"RTL Nederland wil aanwezig zijn waar de consument actief is, met leuke en informatieve content die gemakkelijk en snel te… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Mei 2010 op 23.30 — Geen reacties

Sanoma: Cosmopolitan mediapartner Triumph Inspiration Award

Triumph heeft voor de Triumph Inspiration Award het glossy magazine Cosmopolitan als mediapartner op de Nederlandse markt aangetrokken. De glossy biedt Triumph een perfect platform om het merk binnen de doelgroep van vrouwen tussen de 18-35 jaar die veel interesse hebben in fashion te versterken. Sanoma Uitgevers gaat voor de eerste keer een dergelijke samenwerking aan met het internationaal gerespecteerde lingeriemerk, dat nu voor het derde jaar de Triumph Inspiration Award… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Mei 2010 op 23.30 — Geen reacties

RTL Nieuws: Halsema, Pechtold, Verhagen, Rouvoet en anderen nemen deel aan twitterdebat

Femke Halsema, Boris van der Ham, Alexander Pechtold, Maxime Verhagen, Jan Kees de Jager, Mei Li Vos, André Rouvoet, Mariëtte Hamer en vele andere politici nemen op 2 juni deel aan het twitterdebat van RTL Nieuws.



Onder leiding van parlementair verslaggever Frits Wester debatteren politici en kiezers over de belangrijkste thema’s in aanloop naar de Tweede Kamer-verkiezingen op 9 juni. Iedere twitteraar kan meedoen met de hashtag #rtldebat en op… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Mei 2010 op 19.00 — Geen reacties

Rick Fens naar Commond

Commond heeft haar team uitgebreid. Rick Fens, voormalig Content Director & Strategy Manager bij

TBWA\BEC, stapt per 1 juni over naar het Bredase bureau voor content strategie en creatie. Als Manager Business Development wordt hij verantwoordelijk voor het breder in de markt zetten van de diensten van het bureau en daarmee het realiseren van de groeidoelstellingen. Rick Fens: “Klanten doen een beroep op Commond voor het leveren van content. Content bepaalt hoe een… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Mei 2010 op 17.00 — Geen reacties

De Telegraaf in top-10 van WK-merken

De Telegraaf meldt trots dat zij de zesde plek heeft veroverd in de top-10 van merken die Nederland het meest associeert met Oranje. Drie weken voor de start van het WK in Zuid-Afrika bereikt de advertentiestrijd een climax en Bureau Consumenten Onderzoek (BCO) vroeg aan 300 Nederlanders de associatie met bekende merken. De onbetwiste nummer één: Heineken.



In onderzoek naar merkassociaties met het WK én het Nederlands Elftal past volgens de ondervraagden Heineken het… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Mei 2010 op 16.30 — Geen reacties

WPG Uitgevers sluit 2009 goed af

Ondanks de recessie van 2009 heeft WPG Uitgevers een bedrijfsresultaat gerealiseerd van €7,8 mln., een verbetering van 20% ten opzichte van 2008. De omzet bedroeg €145,8 mln. Bij alle bedrijven is een toegenomen kostenbewustzijn te zien, resulterend in fors lagere kosten, zowel in de directe als de indirecte kosten. Het fundament voor de toekomst is verder versterkt, ook met de in januari van dit jaar overgenomen bedrijven Standaard Uitgeverij en A.W. Bruna… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Mei 2010 op 16.00 — Geen reacties

Kruidvat en Karwei hebben beste folder

Kruidvat wint de

Gouden Deurmat: de publieksprijs voor de folder. Dit werd bekend gemaakt tijdens de

Nationale Dag van de Brievenbusreclame op 27 mei. De prijs van de vakjury ging dit jaar naar de folder van Karwei. De bouwmarkt was al drie keer genomineerd en kwam dit jaar eindelijk als winnaar van de Foldervakprijs uit de bus. De winnaar van de Gouden Deurmat komt naar voren uit het jaarlijkse onderzoek naar de folder: Thuis Binnen Bereik, een initiatief… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 Mei 2010 op 19.30 — Geen reacties

Koelstof - Vier Rotterdamse mediamakers gaan samenwerken

Vier creatieve mediamakers met ervaring bundelen de krachten op het gebied van video, animatie, 3D en geluid! In het bedrijvenpand Creative Factory (voormalige Maassilo) in Rotterdam kun je nu terecht voor de realisatie van (corporate) films, animatie, presentaties en interactieve produkties zoals games en websites.



Samenwerken inspireert en is veel leuker! En jij als opdrachtgever bent een belangrijk onderdeel van ons team. Daarom betrekken wij alle disciplines in een… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 Mei 2010 op 19.00 — 1 commentaar

ANP komt volledig in handen van V-Ventures

Het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) krijgt een nieuwe eigenaar. V-Ventures heeft met de huidige aandeelhouders, NPM Capital, Gimv en het management, overeenstemming bereikt over de overname van het volledige aandelenkapitaal.



“Deze overname past bij de ambities van V-Ventures,” zegt algemeen directeur Guido van Nispen. “V-Ventures heeft als missie een betekenisvolle rol in het Nederlandse medialandschap te spelen. Met de aankoop van het ANP kunnen wij onze missie nog verder… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 Mei 2010 op 14.22 — 1 commentaar

Stroom: Nederland massaal in het oranje voor de buis



Door

Titus Eikelboom. De WK koorts begint nu aardig op te lopen. De eerste WK campagnes zijn nu zichtbaar en de media besteden steeds meer aandacht aan dit evenement. Kleurt Nederland straks weer helemaal oranje en zitten we massaal weer voor de buis? En zijn er verschillen met het EK van twee jaar geleden? Onderstroom, het continue onderzoek van Stroom,… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 Mei 2010 op 11.00 — Geen reacties

AMMA winnaars presenteren hun case

Dat wordt nog leerzame en boeide toestand volgende week. Op woensdag er er natuurlijk om te beginnen het Vierde Nederlands MediaNetwerk Event in Odeon, Amsterdam, op dezelfde dag schijnt Het Grote Gele Gevaar ook een dingetje te doen maar dat is verder niet zo gek belangrijk. Wat wel heel boeiend kan zijn, is op dinsdag een speciale MWG bijeenkomst waarbij de AMMA winnaars hun… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 Mei 2010 op 10.30 — Geen reacties

JCDecaux eerste media-exploitant met drie AMMA Awards

JCDecaux sleepte voor de derde keer de AMMA Award in de categorie Beste media-exploitant in de wacht. Het is voor het eerst in de geschiedenis van deze award dat een bedrijf de prestigieuze mediaprijs drie maal in ontvangst mag nemen.



De jury roemde JCDecaux om zijn professionele en invloedrijke aanpak, en de kennisoverdracht ten opzichte van mediabureaus. De onderneming ontving eerder al in 2004 als 2007 de prijs voor beste media-expoitant.



De AMMA Awards spreken… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 Mei 2010 op 10.28 — Geen reacties

Warsteiner geeft op Kink FM kaarten weg voor Rock am Ring

Warsteiner is ook dit jaar weer hoofdsponsor en partner van Rock am Ring, het grootste muziekfestival van Duitsland. Op de

Nürburgring spelen van 3 tot en met 6 juni ondermeer

Rage

Against the Machine, Muse, Rammstein, Editors, Kasabian en

Wolfmother. Rock am Ring bestaat 25 jaar en daarom geeft Warsteiner vijf arrangementen voor het uitverkochte festival weg op Kink FM. Van 24 tot en met 28… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 Mei 2010 op 2.30 — Geen reacties

Sanoma: Vrouw kiest voor schoonheid maar ziet niets in botox

Ondanks de media-aandacht voor botox als hét middel tegen rimpels, kiest de Nederlandse vrouw veel liever voor een natuurlijke verzorgende behandeling. In 47% van alle behandelingen bij een salon of instituut gaat het om een verzorgende gezichtsbehandeling. Slechts 1% van de vrouwen heeft ervaring met botox. Juist in een tijd van economische malaise heeft de consument behoefte aan persoonlijke verzorging en ontspanning. Uit de

beauty monitor 2010, uitgevoerd door… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 27 Mei 2010 op 23.30 — Geen reacties

OMG/Mailmedia versterkt zakelijk bereik

Nederland In Bedrijf, Rechtenmedia en Call Creatieve Communicatie, allen uitgevers van meerdere marktleidende zakelijke titels hebben een overeenkomst gesloten met OMG/Mailmedia voor de exclusieve exploitatie van opt-in email adressen van zakelijke beslissers in Nederland. Door deze samenwerking versterkt OMG/Maimedia haar markleiderschap en zakelijk portfolio en zijn adverteerders in staat om zeer gericht relevante aanbiedingen per e-mail te kunnen doen.



De… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 27 Mei 2010 op 23.30 — Geen reacties

Ajax en Endemol maken documentaire

Ajax en Endemol Sport maken een documentaire over de spraakmakende apotheose van het afgelopen voetbalseizoen. In

De Ontknoping wordt het verhaal verteld van de twee allesbeslissende weken waarin Ajax uiteindelijk de KNVB beker wint. De Ontknoping portretteert de beleving binnen alle geledingen van de club: van de spelers en de technische staf tot aan de directie en de medewerkers achter de schermen. Aan de hand van uniek beeldmateriaal wordt de spanning in de… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 27 Mei 2010 op 23.30 — Geen reacties

Willem Jan Makkinga verlaat Trouw

Directeur/uitgever Willem Jan Makkinga (49) vertrekt per 1 juli 2010 bij dagblad Trouw. De aanleiding van zijn vertrekt is dat De Persgroep, waar Trouw deel van uit maakt, de organisatie opnieuw heeft ingericht. Er is daarbij een nieuwe algemeen directeur aangesteld voor het cluster Volkskrant-Trouw.



Onder Makkinga’s leiding wist Trouw de afgelopen jaren in een krimpende markt een oplagegroei te realiseren en zijn marktaandeel te vergroten. Bovendien wist Trouw met een… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 27 Mei 2010 op 21.30 — Geen reacties

Google maakt partijprogramma's doorzoekbaar

Google introduceert in aanloop naar de Tweede Kamer Verkiezingen 2010 een speciale zoekmachine waarmee eenvoudig de volledige programma's van de politieke partijen doorzocht kunnen worden. Zo kunnen kiezers op een objectieve manier en uit de oorspronkelijke en volledige bron de standpunten van de partijen beoordelen en met elkaar vergelijken. Google geeft met de zoekmachine geen advies, maar maakt het makkelijker en efficiënter om de grote hoeveelheid informatie die relevant is voor kiezers om… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 27 Mei 2010 op 20.30 — 1 commentaar

Interviews

[Interview] Dolly van den Akker: Consumenten vinden purpose steeds belangrijker, merken moeten toegevoegde waarde bieden

Het zijn avontuurlijke jaren geweest voor MPG Group. CEO Dolly van den Akker vertelt over de afgelopen 14 maanden en kijkt vooruit naar 202

[Interview] Paul Römer | Talpa Network: Radio en televisie leven anno 2020 meer dan ooit

Net als andere media-exploitanten heeft Talpa Network een jaar achter de rug vol dynamiek. Een reorganisatie betekende dat een aantal mensen het bedrijf heeft moeten verlaten. De coronacrisis maakte het vak van programmamaker er niet makkelijker op, maar leidde ook tot ongekende innovatie

[Interview] Patrick van Hooy: 2021 is het jaar waarin we Value Zipper Digital op de kaart gaan zetten

Wow Patrick, twéé keer Value Zipper in de top 3 van het Adformatie Kerstrapport. Wat een weelde! Nummer 1 in online en nummer 1 in print... dat is nog eens het jaar afsluiten met een hoogtepunt!

[Interview] David Hanemaayer kijkt uit naar 100 jaar Tuschinski in 2021

Pathé Tuschinski is uitgeroepen tot mooiste klassieke filmtheater van Europa, het midden-Oosten en Afrika. 2020 was een bijzonder jaar voor het bijna 100-jarige bekendste Amsterdamse filmtheater. We spraken met David Hanemaayer, theatermanager Pathé Tuschinski Amsterdam

[Interview] Jeroen Koopman | NewBe: Vanaf dag één van de lockdown kozen we voor een creatief optimistische blik

In aanloop naar de bekendmaking van DeProducenten50 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met producenten. Vandaag spreken we Jeroen Koopman, oprichter en eigenaar van NewBe

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Weg met WhatsApp, Big Tech versus de staat, Tik Tok techniek

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Jeroen Verkroost: Wie is de baas over social media? Waarom keken we niet meer tv? Waarom bestorm je het Capitool?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Jeroen Verkroost: Reuters Trends, Substack-impact, het probleem van de Autoriteit Persoonsgegevens

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bob Goulooze: Voorspellen

Aan het begin van deze eeuw moest ik een nieuwjaarskaart bedenken voor het bedrijf waar ik aan het communicatie roer stond. De kaart, een fraai vuurwerk in de kleur van het bedrijf, met daaroverheen een quote van de Britse filosoof Francis Bacon

[Column] Henri Lessing: Waarom we denken dat YouTube de nummer één zal worden op het gebied van muziekstreaming

YouTube is altijd een integraal onderdeel geweest van de muziekbusiness. Het platform tilt de concurrentiestrijd rond het streamen van muziek echter naar een hoger niveau en probeert een uniek muziekuniversum op te bouwen waar concurrenten als Spotify en Apple Music geen deel van kunnen uitmaken

Badge

Bezig met laden...

© 2021   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden