Nederlands MediaNetwerk

Blog van Redactie Nederlands MediaNetwerk – Archief September 2010 (167)

Sanoma: Pink Ribbon Magazine 2010

Vandaag verschijnt Pink Ribbon Magazine 2010. En die is verrassend anders dan de vorige jaren. Maar het doel blijft natuurlijk onveranderd: de opbrengst gaat voor de volle 100% naar de strijd tegen

borstkanker. Sanoma Uitgevers geeft de charity glossy dit jaar voor de zevende keer uit.

Live to Inspire is het thema van Pink Ribbon Magazine 2010 die vanaf morgen in de winkel ligt. Vandaag is de feestelijke lancering in de Westerunie in Amsterdam. Dit jaar reikt… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 September 2010 op 18.30 — Geen reacties

Forum: Reclame als eerlijke communicatie. Kan dat?

De VEA en BVA gaan een

convenant opstellen waarin verenigde bureaus en adverteerders beloven dat zij alles in het werk stellen om te zorgen voor eerlijke communicatie en betere, minder frequente reclame. Ook mediabureaus en media-exploitanten worden uitgenodigd zich aan het convenant te committeren.

Reclame als eerlijke communicatie. Kan dat? En als het kan: Wat zijn de gevolgen… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 September 2010 op 15.30 — 1 commentaar

Sky Radio 101 FM populairste zender bij vrouwen

De meeste Nederlandse vrouwen in de leeftijd 20-49 jaar luisteren naar Sky Radio 101 FM. Een kwart van alle Nederlandse vrouwen in die leeftijd heeft in de periode juli-augustus wekelijks naar Sky geluisterd. Het marktaandeel steeg met 11% naar 13,1%.



In alle leeftijdsgroepen wist de zender in de zomermaanden meer vrouwen dan vorig jaar aan zich te binden. Zo is Sky Radio marktleider bij Vrouwen 35-49 (14,0%). Met name de belangstelling van vrouwen 20-34 neemt spectaculair toe. In… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 September 2010 op 15.00 — Geen reacties

SBS: Rozan Hamaker Head of Acquisitions Benelux

SBS heeft Rozan Hamaker benoemd tot Head of Acquisitions Benelux. In deze functie is zij verantwoordelijk voor het aankoopbeleid van buitenlands product voor de zenders van SBS in Nederland (NET 5, SBS 6 en Veronica) en België (VT4 en VIJFtv). Hamaker was sinds 2008 Hoofd Aankoop voor SBS in Nederland en daarvoor al werkzaam op de afdeling Aankoop. Eerder werkte ze onder meer bij Endemol Nederland en SBS Productions.



Met de benoeming van Rozan Hamaker tot… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 September 2010 op 14.30 — Geen reacties

Sanne Küpers Strategy Director Kobalt

Sanne Küpers komt per 1 oktober 2010 als Strategy Director in dienst bij Kobalt. Sanne zal in de functie van Strategy Director de consultancykracht van Kobalt versterken en adverteerders gaan adviseren over de strategische inzet van marketingcommunicatie en media in het bijzonder. Sanne Küpers (40) werkt al ruim een decennium in de mediasector en heeft bij diverse mediabureaus gewerkt. Eerder heeft zij bij Kobalt diverse Account en Strategy functies vervuld, sinds enige jaren was… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 September 2010 op 14.00 — Geen reacties

14 procent webshops Twinkle top 100 accepteert PayPal

PayPal, 's werelds meest gebruikte online betaalmethode, is steeds beter vertegenwoordigd in de grootste webshops van Nederland. Dit blijkt uit de publicatie van de Twinkle top 100 van 2010, een overzicht van de 100 grootste webshops van Nederland.



Het is nu in 14 procent van de 100 grootste webshops van Nederland mogelijk om met PayPal te betalen. Dat percentage betekent een verviervoudiging ten opzichte van vorig jaar. De omzet die wordt gegenereerd door webshops in Nederland is… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 September 2010 op 13.30 — Geen reacties

Peter Contant verlaat Veronica Uitgeverij

Peter Contant heeft zijn vertrek aangekondigd bij Veronica Uitgeverij. Hij verlaat per 1 januari de uitgeverij en zal de komende periode z’n taken overdragen. Ook beëindigt hij eind dit jaar zijn werkzaamheden als bestuurslid en penningmeester van de

Groep Tijdschriften van het Nederlands Uitgevers Verbond. In afwachting van de benoeming van een nieuwe functionaris heeft SBS

Meindert Landsmeer gevraagd om op interim basis leiding te geven. Laatstgenoemde is… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 September 2010 op 13.00 — Geen reacties

Of het me raakt...



Door Jan Dijkgraaf. Zo’n

Hanneke Groenteman die op haar site

als een waanzinnige tekeer gaat... Zo’n

Peter van Lonkhuyzen (Peter wie?) die op de site van zijn werkgever ruim twee jaar na dato …

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 September 2010 op 12.30 — Geen reacties

Er is toekomst voor de journalistiek



Door Geert-Jan Bogaerts. Ik moet beginnen met een disclaimer en een kleine persoonlijke ontboezeming. Toen ik tien was, wist ik het al: ik wilde journalist worden. Net als

Pietje Bell, mijn jeugdheld, misdaadbendes ontmaskeren en misstanden in de krant zetten. Ik heb het vak meer dan twintig jaar uitgeoefend, de laatste jaren vooral op internet. Ik heb als lid van de… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 September 2010 op 22.00 — Geen reacties

Van Nederlandse Publieke Omroep (NPO) naar Mijn Publieke Omroep (MPO)



Door Ton Verlind. Niet alleen het aantal omroepen moet drastisch terug, er zal ook worden gesneden in de programmering van de publieke omroep. Dat kondigde voorzitter

Henk Hagoort van de Raad van Bestuur van de

NPO aan in een ingezonden artikel in

De Volkskrant van dinsdag 28 september. Iedereen zal begrijpen, aldus Henk Hagoort, dat… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 September 2010 op 21.30 — Geen reacties

National Geographic: Nederlander minder gul voor natuur en milieu dan Vlaming

Nederlanders en Vlamingen voelen zich betrokken bij natuur en milieu. Zo vindt 84 % van hen dat de exploitatie van het tropisch regenwoud en andere kwetsbare natuurgebieden moet worden gestopt, ook als daardoor onze voedselprijzen stijgen. Nederlanders zijn bereid om voor een beter milieu circa € 255,- per persoon op jaarbasis te betalen en Vlamingen € 320,-. Dit blijkt uit een onderzoek dat National Geographic Magazine liet uitvoeren ter ere van het 10-jarig bestaan van de Nederlandstalige… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 September 2010 op 16.30 — Geen reacties

Clive Punter naar LinkedIn

LinkedIn, ’s werelds grootste professionele netwerk met meer dan 80 miljoen leden wereldwijd, maakt vandaag bekend dat voormalig CEO van

CBS Outdoor, Clive Punter, is aangesteld als nieuwe directeur Marketing Solutions voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA). Punter zal de snelgroeiende divisie Marketing Solutions gaan leiden om bedrijven en hun producten en diensten in contact te brengen met met ’s werelds grootste groep professionals. Deze nieuw gecreëerde… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 September 2010 op 15.30 — Geen reacties

BrandMaker werkt voor C1000

BrandMaker, de grootste aanbieder van Marketing Resource Management (MRM) systemen in Europa, heeft de Nederlandse supermarktketen C1000 als nieuwe gebruiker verworven. Tot de C1000 formule, met het hoofdkantoor in Amersfoort, behoren ongeveer 380 winkels, voornamelijk zelfstandige ondernemers. C1000 zal met de retailoplossing van BrandMaker het hele proces rond de creatie en productie van de wekelijkse C1000 actiematerialen, waaronder de folder, gaan uitvoeren. Deze folder wordt… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 September 2010 op 15.00 — Geen reacties

Disney XD start Phineas and Ferb Kettingreactie

Vanaf vandaag start Disney XD met de Phineas and Ferb Kettingreactie. De creatieve stiefbroertjes Phineas Flynn en Ferb Fletcher zoeken de coolste kettingreactie van Nederland. Kids kunnen hun eigen parcours bouwen, filmen en deze via disneyxd.nl uploaden. Uit alle ingezonden video’s selecteert een jury de twintig beste, leukste, snelste en mooiste video’s die mooie prijzen winnen. Bij een aantal winkels, waaronder

Blokker en

CoolCat, en in het… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 September 2010 op 14.00 — Geen reacties

Cinedans Festival 2010 – Moving Media

Het Cinedans Festival laat van 9 tot en met 12 december grenzen tussen dans en film vervagen. Voor de achtste keer vindt Nederlands enige dansfilmfestival plaats in de theaters rondom het Leidseplein in Amsterdam ( De Balie, Melkweg, Theater Bellevue, NIMk en

Stadsschouwburg). Onder het motto Moving Media toont Cinedans korte en lange dansfilms, dansdocumentaires, installaties en cross-overs van dans, nieuwe media en beeldende… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 September 2010 op 13.30 — Geen reacties

Nedstat werkt voor Greetz

Greetz, online aanbieder van echte wenskaarten kondigt vandaag aan dat zij Nedstat als solution partner heeft geselecteerd voor de online portal Greetz.nl. Nedstat’s web analytics product Sitestat is gekozen om de superieure mogelijkheden in het bieden van real-time inzicht in bezoekgedrag, waarmee online processen kunnen worden geoptimaliseerd en effectiviteit van campagnes wordt vergroot.



De Nedstat diensten omvatten onder andere geavanceerde campagne attributie waarmee… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 September 2010 op 13.00 — Geen reacties

Nieuwste editie Wining&Dining nu voor 99 cent op iPad

Het culinaire tijdschrift Wining&Dining is geschikt gemaakt voor de iPad. Het herfstnummer is vanaf nu te verkrijgen bij www.MagZine.nu. De digitale versie van Wining&Dining is te downloaden voor €0,99. Het magazine wordt aangeboden als een voor de iPad geoptimaliseerd bestand en kan gelezen worden met diverse gratis apps.



Uitgever Joost Broeren:”Met de komst van de iPad is een nieuw tijdperk aangebroken voor de distributie van… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 September 2010 op 11.37 — Geen reacties

Stichting Kinderpostzegels Nederland lanceert nieuwe huisstijl

Mary Poppins heeft vandaag op Den Haag Centraal de eerste kinderpostzegels besteld en zo het startsein gegeven van de Kinderpostzegelactie 2010. Onder grote belangstelling tekende zij het bestelformulier uit handen van

Nikita, die dit jaar ambassadeur is van Kinderpostzegels. Op spectaculaire wijze werden bezoekers van Den Haag Centraal verrast door een zogenaamde

flashmob. Samen met Mary Poppins danste een groot… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 September 2010 op 19.00 — Geen reacties

NET 5: 3D vanaf vandaag via Ziggo beschikbaar

Vanaf vandaag is NET 5 3D te zien via het 3D-demokanaal van Ziggo. Op NET 5 3D zijn dezelfde programma’s te zien als op het reguliere kanaal, maar dan in 3D. SBS, eigenaar van NET 5, gebruikt de komende maanden om te experimenteren en ervaring op te doen met de mogelijkheden en onmogelijkheden van de 3D-techniek op televisie. Ziggo heeft kanaal 15 beschikbaar gesteld als 3D-demokanaal. Klanten van Ziggo met een 3D TV en bijbehorende bril kunnen gebruik maken van deze… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 September 2010 op 18.00 — Geen reacties

Marlies Hanifer en Charlotte Burgers naar Fleishman-Hillard

Communicatieadviesbureau Fleishman-Hillard Amsterdam heeft haar team verder uitgebreid met de adviseurs Marlies Hanifer en Charlotte Burgers.



Marlies Hanifer is als Account Manager aangetrokken bij Fleishman-Hillard Amsterdam. Hiervoor werkte zij gedurende 4,5 jaar bij Schuttelaar & Partners in Den Haag. Charlotte Burgers is Senior Account Executive. Voor deze overstap werkte zij drie jaar als adviseur bij Huijskens Communications, een PR-bureau dat gespecialiseerd… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 September 2010 op 17.30 — Geen reacties

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Dom en dommer

In de steeds zichtbaardere strijd tegen nepnieuws en taps toelopende informatiefuiken is een initiatief van D66, de partij van ja zeggen maar nee doen, en twijfelpartij CDA gelanceerd

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Help content for hot leads and short sales

Help content claims your leadership par excellence. If you show-and-tell your pride and passion for what you do, and know how to do this in an informative and functional way, you proof that know what you are doing. And that’s (part of) being a leader

[Column] Paola Cassone: Wat ons blij maakt tijdens de coronacrisis

Alle beetjes helpen in deze sombere tijden: daarom heb ik het Ipsos Global Happiness 2020 onderzoek gelezen, waarin voor het eerst Nederland ook wordt gemeten, samen met 26 andere landen

[Column] Dolly van den Akker: Contentmarketing begint nooit met content

Merken zien steeds beter in dat relevante content het verschil maakt in het leggen van echt en langdurig contact met consumenten. Zeker nu consumenten earned media en owned kanalen als betrouwbaarder ervaren dan paid media

Jeroen Verkroost: Among Us, Netflix, Formule 1, Guidinc, Fabeltjesfuik en Mario Kart Home

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden