Nederlands MediaNetwerk

Blog van Redactie Nederlands MediaNetwerk – Archief December 2010 (133)

Het moet nou niet nog gekker worden

Door Marc den Hertog. Het was sowieso al een hectische dag. Met een ziek kind. Bezoek aan een opdrachtgever ver buiten de ring. En de driewekelijkse boodschappen. De bel ging. Ik dacht, da's vast mijn vrouw met de tassen. Teken om een paar keer op en neer te sjouwen om vervolgens de auto te parkeren die met de knipper op de stoep zou… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 December 2010 op 18.30 — Geen reacties

Top 10 – De beste kunst van 2010, van fotografie en verstripte literatuur, tot beeldende kunst en video’s

Door Jan Pieter Ekker. Top 10 – De beste kunst van 2010, van fotografie en verstripte literatuur, tot beeldende kunst en video’s,



1. Alex van Warmerdam. Tentoonstelling. Schilderijen, film, theater in Stedelijk Museum Schiedam: deze geweldige expositie is…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 December 2010 op 13.30 — Geen reacties

Internet in 6 trefwoorden

Door Erwin Blom. Bij het verschijnen van het 100e nummer van Emerce zette ik het afgelopen decennium op rij. Wat waren de belangrijkste ontwikkelingen en welke publicaties hoorden daar bij?





SEARCH



Als er één bedrijf is dat de…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 December 2010 op 13.30 — Geen reacties

Media 2011 in 20 stellingen

Door Peter Luit. Hadden we in 2009 kunnen voorspellen dat tablets in 2010 alleen gedomineerd zouden worden door de iPad van Apple? Waarschijnlijk niet. Hoe nuttig zijn toekomstbeelden op het gebied van communicatie? 20 stellingen die al dan niet discutabel zijn,…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 December 2010 op 13.00 — Geen reacties

En nu niet meer zeuren waar Foursquare en Twitter goed voor zijn

Door Herbert van Hoogdalem. Laten weten waar je bent via social networks wordt door de minder interactieven onder ons vaak smalend als ‘onzin’ bestempeld.



Best begrijpelijk, want het is natuurlijk de overtreffende trap van transparantie – dat is niet voor iedereen even aanlokkelijk. Toch vermoed ik dat location based social networks in…
Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 December 2010 op 22.30 — Geen reacties

Campagne: Cup-a-Soup Verantwoord Ondernemen

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 December 2010 op 20.44 — Geen reacties

ASR Verzekeringen vervult goede voornemens met campagne Wij zijn Jouw 2011

Het nieuwe jaar komt steeds dichterbij en daarmee ook de goede voornemens. Om wensend Nederland een steuntje in de rug te geven is ASR Verzekeringen de merkcampagne Wij zijn jouw 2011 gestart. Iedereen kan via de website van ASR Verzekeringen zijn goede voornemens voor 2011 kenbaar maken. De…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 December 2010 op 20.00 — Geen reacties

SBS 6: Dokter Frank helpt bij afvallen

Uit cijfers van het CBS is gebleken dat ruim de helft van de volwassenen in Nederland te zwaar is. Reden genoeg voor SBS 6 om begin 2011 in samenwerking met Dokter Frank de strijd aan te gaan tegen de ongezonde levensstijl en het overgewicht van veel Nederlanders. De Afvallers XXL: de start wordt gepresenteerd door Marlayne Sahupala en is op 5 januari om 20.30 uur te zien bij SBS 6.



SBS 6 is bijzonder trots op de unieke samenwerking met dokter…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 December 2010 op 18.00 — Geen reacties

Leeuwarder Courant groeit weer

De Leeuwarder Courant is eind 2010 in oplage één van de snelst groeiende kranten van Nederland. De betaalde oplage van de vernieuwde Leeuwarder Courant is in het laatste kwartaal 5 % gestegen, een direct gevolg van de introductie van de volledig gerestylde krant. Eind vorig jaar was er nog sprake van een verlies van meer dan 5 % op jaarbasis.



De snelle stabilisatie van de oplage na de vernieuwing van de LC is opvallend. De krant heeft de afgelopen zeven jaar, sinds 2003, te…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 December 2010 op 17.17 — Geen reacties

De tien beste Boomerangkaarten

Het jaar is bijna afgelopen, dus vliegen de lijstjes met favorieten ons weer om de oren. Voor het eerst komt ook Freecards gigant Boomerang met een top 10. Na 17 jaar stilte, krijgt Nederland eindelijk te zien welke gratis kaarten favoriet waren. Boomerang onthult de crème de la crème van 2010:



Op nummer één, een kaart die veel ondernemers het afgelopen jaar achter hun raam hebben gehangen, nadat hun bedrijf failliet was gegaan: Sorry, we’re fucked door…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 December 2010 op 17.00 — Geen reacties

Hersenen verwerken advertenties in tijdschriften beter dan tv-spots

Advertenties in tijdschriften worden veel beter verwerkt door de hersenen van de consument dan de reclames op televisie. Dat blijkt uit een onderzoek van Neurensics, Europa’s eerste neuro-economisch onderzoeksbureau.



De context waarin een reclame-uiting wordt gecommuniceerd is van wezenlijk belangrijk voor de verwerking van die uiting door onze hersenen. Tijdschriftenlezers voelen zich vaak verbonden met hun favoriete blad. Die lezer-bladbinding - vaak vergeleken…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 December 2010 op 13.30 — Geen reacties

In 2011 hogere inzet direct mail verwacht

In 2011 gaat de papieren direct mail weer helemaal terugkomen. Die voorspelling doet DM Creatieve Communicatie in Haarlem, gespecialiseerd in direct marketing. Het bureau wordt in zijn voorspelling ondersteund door onder meer de Rijks Universiteit van Groningen. Die heeft onderzocht wat het effect is

van papieren mailings tegenover e-mailings. Uit die resultaten blijkt dat direct mail vele…
Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 December 2010 op 13.30 — Geen reacties

Parkmobile lanceert nieuwe versie parkeerapplicatie

Mobiele parkeerprovider Parkmobile lanceert de vernieuwde versie van de succesvolle Parkmobile parkeerapplicatie in de iTunes store. Deze app maakt het mogelijk om betaald te parkeren via GPS technologie. In de vernieuwde versie zijn functionaliteiten toegevoegd die het betaald parkeren nog slimmer maken. Parkeerzones waarin vaak wordt geparkeerd kunnen in de nieuwe versie een eigen naam krijgen, bijvoorbeeld ‘werk’ of ‘vriend(in)’.



Het is nu ook mogelijk de app met zowel een privé…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 December 2010 op 13.00 — Geen reacties

Radio 538 en Radio 10 Gold eerste radiostations in Nederland met iPad app

Na alle smartphones, zijn de populaire Radio 538 en Radio 10 Gold applicaties nu ook verkrijgbaar op de iPad! Gebruikers van de gewilde Apple gadget kunnen nu overal de leukste radiostations van Nederland beluisteren. Radio 538 en Radio 10 Gold lopen hierin voorop en zijn de eerste radiostations in Nederland met een iPad app.



De apps hebben een handig carrouselmenu, waarbij de luisteraar kan kiezen tussen verschillende stations. Voor de Radio 538 app zijn dat Radio…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 December 2010 op 1.53 — Geen reacties

Ogone: E-retailers profiteren sterk van sneeuwperiode

Terwijl de sneeuwval overal in Europa voor grote problemen zorgt, is er ook een groep bedrijven die het dankzij de sneeuw aanzienlijk beter doet dan verwacht. Dit zijn de webwinkels en e-tailers. Ogone, één van Europa's grootste dienstverleners op het gebied van online betalingen, stelt dit vast op basis van het aantal verwerkte transacties sinds de sneeuw begin december begon te vallen.



Omdat Ogone in staat is meerdere landen met elkaar te vergelijken, nauwkeurig…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 December 2010 op 3.00 — Geen reacties

SBS 6: Sterren Dansen op het IJs vanaf 28 januari terug

Eind januari keert SBS 6 terug met een nieuwe reeks van Sterren Dansen op het IJs. Vol trots presenteert de zender de 12 topkandidaten die het deze editie op de schaats tegen elkaar op gaan nemen: Michael Boogerd, Remy Bonjasky, Danny de Munk, Sieneke, Beau van Erven Dorens, Kim Feenstra, Inge de Bruijn, Ralf Mackenbach, Vivian Reijs, Tim Douwsma,…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 24 December 2010 op 1.00 — Geen reacties

Bijna kerst, tijd voor een boycot van Apple

Door Geert-Jan Bogaerts. In de ogen van veel adepten huist de echte God niet in de hemel, maar in Cupertino, de Californische thuisbasis van Apple.



Als een echte herder bestiert Hij Zijn huishouden. Zijn naam luidt Steve Jobs. Zijn apostelen, veel meer dan twaalf in getal, zijn de… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 24 December 2010 op 0.00 — Geen reacties

Kersteditie nrc.next in teken van jaar nul

Hoe zou de krant er hebben uitgezien op 24 december van het jaar 0? Dat was de vraag die de redactie van nrc.next zichzelf stelde. Het resultaat heet nrc.nul, de speciale kersteditie van het dagblad die vrijdag 24 december verschijnt.





Nederland viert dit weekend feest ter… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 23 December 2010 op 23.00 — Geen reacties

NRC Media breidt samenwerking met persbureau Novum uit

NRC Media gaat per 1 januari 2011 van meer diensten van het persbureau Novum gebruikmaken. De flexibele en innovatieve opstelling van Novum is voor de hoofdredactie van NRC Handelsblad, nrc.next en nrc.nl de belangrijkste reden om voor dit persbureau te kiezen. Op dit moment maakt NRC Media voor buitenlandse

berichtgeving, foto’s en beurskoersen al gebruik van de diensten van Novum, dat dit jaar tien jaar bestaat. Dit…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 23 December 2010 op 22.00 — 1 commentaar

Media brancheorganisatis oude stijl zien doodlopende weg – maar geven het niet toe

Door Peter Luit. Natuurlijk kan met enig gestuntel en improvisatie menig media brancheorganisatie 1.0 het nog wel heel even uithouden. Maar het einde van dit tijdperk is onomkeerbaar. Belangen van leden van vandaag zijn niet meer de belangen die thans worden…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 23 December 2010 op 22.00 — Geen reacties

Interviews

[Interview] Dolly van den Akker: Consumenten vinden purpose steeds belangrijker, merken moeten toegevoegde waarde bieden

Het zijn avontuurlijke jaren geweest voor MPG Group. CEO Dolly van den Akker vertelt over de afgelopen 14 maanden en kijkt vooruit naar 202

[Interview] Paul Römer | Talpa Network: Radio en televisie leven anno 2020 meer dan ooit

Net als andere media-exploitanten heeft Talpa Network een jaar achter de rug vol dynamiek. Een reorganisatie betekende dat een aantal mensen het bedrijf heeft moeten verlaten. De coronacrisis maakte het vak van programmamaker er niet makkelijker op, maar leidde ook tot ongekende innovatie

[Interview] Patrick van Hooy: 2021 is het jaar waarin we Value Zipper Digital op de kaart gaan zetten

Wow Patrick, twéé keer Value Zipper in de top 3 van het Adformatie Kerstrapport. Wat een weelde! Nummer 1 in online en nummer 1 in print... dat is nog eens het jaar afsluiten met een hoogtepunt!

[Interview] David Hanemaayer kijkt uit naar 100 jaar Tuschinski in 2021

Pathé Tuschinski is uitgeroepen tot mooiste klassieke filmtheater van Europa, het midden-Oosten en Afrika. 2020 was een bijzonder jaar voor het bijna 100-jarige bekendste Amsterdamse filmtheater. We spraken met David Hanemaayer, theatermanager Pathé Tuschinski Amsterdam

[Interview] Jeroen Koopman | NewBe: Vanaf dag één van de lockdown kozen we voor een creatief optimistische blik

In aanloop naar de bekendmaking van DeProducenten50 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met producenten. Vandaag spreken we Jeroen Koopman, oprichter en eigenaar van NewBe

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Weg met WhatsApp, Big Tech versus de staat, Tik Tok techniek

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Jeroen Verkroost: Wie is de baas over social media? Waarom keken we niet meer tv? Waarom bestorm je het Capitool?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Jeroen Verkroost: Reuters Trends, Substack-impact, het probleem van de Autoriteit Persoonsgegevens

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bob Goulooze: Voorspellen

Aan het begin van deze eeuw moest ik een nieuwjaarskaart bedenken voor het bedrijf waar ik aan het communicatie roer stond. De kaart, een fraai vuurwerk in de kleur van het bedrijf, met daaroverheen een quote van de Britse filosoof Francis Bacon

[Column] Henri Lessing: Waarom we denken dat YouTube de nummer één zal worden op het gebied van muziekstreaming

YouTube is altijd een integraal onderdeel geweest van de muziekbusiness. Het platform tilt de concurrentiestrijd rond het streamen van muziek echter naar een hoger niveau en probeert een uniek muziekuniversum op te bouwen waar concurrenten als Spotify en Apple Music geen deel van kunnen uitmaken

Badge

Bezig met laden...

© 2021   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden