Nederlands MediaNetwerk

De blog van Natasja la Lau (15)

Pas op bij het zoeken naar blote plaatjes van Carice en downloads van dj Tiesto

Er schijnen op internet nogal wat mensen naar plaatjes van een blote Carice van Houten te zoeken. Onnodig, zou je denken, want je hoeft alleen maar naar ‘Zwartboek’ te kijken om op je wenken bediend te worden. Of naar ‘De Passievrucht’ en ‘Komt Een Vrouw Bij De Dokter’.

Goed, we zoeken plaatjes. En dat is gevaarlijk. Want Carice van Houten is ‘gevaarlijk’. Bij…

Doorgaan

Toegevoegd door Natasja la Lau op 27 September 2012 op 19.00 — Geen reacties

De moeder van Mark Peters heeft ook gelijk

Een belangrijke dag voor Mark Peters. De ICT’er moet vandaag een presentatie geven over de vervanging vanhet corenetwerk en hij wil de directie ervan overtuigen dat zijn keuze voor een nieuwe omgeving de juiste is. Hij is zenuwachtig en heeft slecht geslapen. Zijn humeur: -10. Hij trekt zijn kleren van de vorige dag aan. Zijn moeder zei tenslotte altijd: het gaat niet om hoe…

Doorgaan

Toegevoegd door Natasja la Lau op 24 September 2012 op 19.36 — Geen reacties

Luister naar je hart .... zeker in de acquisitie

Elke (zelfstandige) communicatie man/vrouw krijgt te maken met een scala aan opdrachtgevers. Leuke, lastige, hilarische, veeleisende….. noem maar op. Ook ik heb hiermee te maken. Is dit vervelend? Nee, not at all. Dat maakt mijn werk ook zo leuk. En tuurlijk lig ik hier soms ook wakker van. 

In deze tijd waar het aanbod vele malen groter is dan de vraag kunnen opdrachtgevers veeleisend zijn. Ik neem het ze niet kwalijk. Waarom niet zoeken naar het schaap met 5 poten, tegen een…

Doorgaan

Toegevoegd door Natasja la Lau op 10 Mei 2012 op 15.54 — Geen reacties

Vacatures voor het demissionair kabinet

Beste leden van het scheidend kabinet,

Nu jullie vanaf morgen werkloos zijn heb ik de vrijheid genomen om een paar leuke vacatures voor jullie te zoeken. Om voor het hele kabinet een nieuwe job te vinden, zonder betaling, vond ik te ver gaan. Tenslotte moet ik als freelance communicatie adviseur ook mijn brood verdienen. Daarom heb ik me tot de top van het demissionaire kabinet beperkt, Verhagen, Rutte en Wilders.

Voor Verhagen heb ik de leuke functie van Oproep…

Doorgaan

Toegevoegd door Natasja la Lau op 23 April 2012 op 19.03 — Geen reacties

Fusiecommunicatie … zelfs een cappuccino doet wonderen

Fusies, overnames, samenvoegingen … ook in 2012 zijn die nog steeds aan de orde van de dag. Onder het motto “leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker” adviseer ik mijn klanten over interpersoonlijke, interne en externe communicatie.

Onlangs heb ik bij een organisatie, die gaat fuseren, een flink aantal medewerkers geïnterviewd omdat de manager ons (ICT-trainingsbureau Axolot waar ik als trainster werk) had gevraagd om de communicatie behoefte te inventariseren. “Is er…

Doorgaan

Toegevoegd door Natasja la Lau op 17 April 2012 op 12.31 — Geen reacties

De Rijdende Rechter …… slimme marketingtruc voor ondernemer in Waalwijk ….. ?

Gisteravond zat ik met verbazing te kijken naar een uitzending van de Rijdende rechter. Je kent het wel dat programma over wateroverlast van de bovenburen, overlast van de walnotenboom en wie betaalt de dierenarts. Geschillen waar Neerlands beroemdste rechter een uitspraak over doet.

Dit keer ging het over een ondernemer die een reclamebord had geplaatst op het…

Doorgaan

Toegevoegd door Natasja la Lau op 4 April 2012 op 8.28 — Geen reacties

The devil wears Prada …ook bij Nederlandse carrièrevrouwen?



Natasja la Lau

Freelance senior communicatie adviseur…
Doorgaan

Toegevoegd door Natasja la Lau op 11 Januari 2012 op 16.36 — Geen reacties

Arme Vanity en haar ‘gesprek’ met De Telegraaf

Vindt u het ook zo erg voor Vanity? Zo maar in één keer met haar twee kindjes Nashaira (4) en Jayciël (5 maanden) op straat gezet door haar vriend Urby Emanuelson. De voetballer vertelde haar over de telefoon dat hij geen zin meer had in de relatie.  Vanity stortte haar hart uit bij haar ‘lifecoach’.



Patty Harpenau en zondagochtend had ze samen met Patty een journaliste van De Telegraaf aan de telefoon. De journaliste leefde enorm mee met Vanity en vond het ook allemaal…

Doorgaan

Toegevoegd door Natasja la Lau op 18 Oktober 2011 op 9.30 — Geen reacties

Prinsjedag 2.0 ?

Prinsjesdag 2.0 ?

 

Vorige week donderdag was de Miljoenennota wéér uitgelekt. Het zou pas echt nieuws zijn als het een keer zou lukken om ‘m te publiceren óp het geplande tijdstip. Maar het hoort bij de vaste rituelen rond Prinsjesdag.

 

Elk jaar bezuinigingen, elk jaar het bericht dat de zorgkosten weer uit de hand dreigen te lopen. Oppositiepartijen die met een alternatieve rijksbegroting komen, de algemene beschouwingen daags na Prinsjesdag. De…

Doorgaan

Toegevoegd door Natasja la Lau op 19 September 2011 op 22.09 — Geen reacties

Wat heeft een PR-professional het toch zwaar!

Hoe zwaar is het leven als PR-adviseur? Erg zwaar volgens Andrew Worob, een digital Communications manager bij PR-bureau Finn Partners/Ruder Finn uit New York. Hij schreef een blog over 10 redenen waarom het beroep van een PR-adviseur zo lastig is.

Oplopend in ernst start hij met veeleisende klanten als complicerende factor. Via de dagelijkse hoeveelheid aan meetings en conference calls, time-managementuitdagingen,  de voortdurende lancering van nieuwe PR-middelen, de moeilijkheden om…

Doorgaan

Toegevoegd door Natasja la Lau op 14 September 2011 op 12.07 — Geen reacties

Rood en Geel: Valentijnsdag en Yellow

Wat hebben Valentijnsdag en Yellow met elkaar te maken? Het is immers een dag waarop geliefden elkaar extra aandacht geven met cadeautjes, bloemen of kaarten. Bij Yellow hebben wij deze dag aangegrepen om het belang van een open en warme samenwerking met onze klanten te onderstrepen. Wij vinden het van heel groot belang om open, eerlijk en direct te communiceren met onze klanten en relaties. Als dit dik in orde is, zien wij ook dat de resultaten dik in orde zijn. Want waar word je als mens en… Doorgaan

Toegevoegd door Natasja la Lau op 14 Februari 2011 op 11.08 — Geen reacties

Resultaat van Social Media? Ontslag? De wacht worden aangezegd?

Het was vast niet de bedoeling van de twitterende politiechef in Drenthe om ontslagen te worden na een tweet over twee doden in een huis in Meppel. En ook vast niet van Cornald Maas toen de TROS hem de wacht aanzegde na een tweet over “grappige exportproducten”. Als communicatiebureau denken wij veel na over de inzet van social media en vooral wat je ermee wilt bereiken. Met name dat laatste wordt nogal eens…

Doorgaan

Toegevoegd door Natasja la Lau op 10 Januari 2011 op 14.48 — Geen reacties

Twitter, Hyves en Facebook #*&%@

Wees niet bang voor het online leven van je personeel



Terwijl ik voor de buis op dinsdag 28 september jl. het RTL Nieuws aan het kijken ben, komt er een item voorbij over Twitter, Hyves en Facebook. Het blijkt dat een groot deel van de top van het Nederlandse bedrijfsleven zich hier geen raad mee weet. Bij veel organisaties, bijvoorbeeld in het Medisch Centrum Leeuwarden, is het zelfs verboden voor medewerkers en medisch personeel om te Twitteren en te Hyven tijdens… Doorgaan

Toegevoegd door Natasja la Lau op 28 September 2010 op 15.11 — Geen reacties

Bavariababes: slimme marketing truc of risicovol?

Eind goed, al goed….De stunt met de Bavaria babes in oranje jurkjes is gelukkig goed afgelopen. De ‘babes’ zijn vrijgelaten en iedereen praat, Twittert en schrijft zich rot over de stunt. Hoe verzin je het om dertig Zuid-Afrikaanse en Nederlandse vrouwen voor nop op te laten draven en verkleed als Deense supporter het stadion binnen te laten komen? Hoe verzin je het om vervolgens deze vrouwen tijdens de voetbalwedstrijd de Deense kleding uit laten trekken zodat er oranje Bavaria jurkjes… Doorgaan

Toegevoegd door Natasja la Lau op 24 Juni 2010 op 10.44 — Geen reacties

Nog geen testosteron!

Als collega’s weggaan bij Yellow is dat ontzettend jammer, maar tegelijkertijd biedt het ook weer nieuwe kansen. In ons geval: nieuwe kansen om mannen te strikken. Niet voor thuis, maar heel gewoon een mannelijke collega van wie iedereen er wel een paar heeft. Wij dus niet. Yellow is namelijk een van de weinige bedrijven in Nederland, met alleen maar vrouwen. Uniek in zijn soort, want maar 9 procent van de bedrijven in Nederland bestaat alleen maar uit vrouwen.



Maar hoe nauwkeurig… Doorgaan

Toegevoegd door Natasja la Lau op 29 April 2010 op 11.24 — Geen reacties

Interviews

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

[Interview] Martijn Standaart: Met Scoupy bereikt Sanoma doelgroepen nog beter

Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Martijn Standaart is op 1 oktober 2019 begonnen als directeur

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Startup drama, Baby Yoda, Het einde van TMG, Memes zijn massamedia, pas op voor het ANP, Tools voor journalistiek, Who killed the Torrent?

Via de uitstekende Handpicked-nieuwsbrief las ik het verhaal van een mislukte Nederlandse startup: CRM-systeem Lily, een bedrijf dat werd opgericht door de mensen die eerder het bedrijf Voys oprichtte en zeer succesvol maakten. Hier vallen lessen te leren

[Commercial Review] Gijs van der Togt: 15 sec Bol.com, nét niet Samsung en lekker Amsterdamse Ace & Tate

In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze

[Column] Erwin Fisser: Buurman & Buurman innovatiemanagement

Lezers willen zogenaamd niet betalen voor boekjes waarin citaten uit kinderboeken staan. Dat vond ik onzin en dat vind ik nog steeds. Mensen die van mening zijn dat ze geen belangrijke lessen uit kinderliteratuur kunnen halen, kun je niet serieus nemen

[Column] Paola Cassone: De culturele revolutie

Nog een maand tot het eind van dit jaar, maar ik ben al in de stemming voor een terugblik. Want, laten we eerlijk zijn, wat een jaar!

Jeroen Verkroost: website-awards, Prada, Swapfiets duurzaam? Borat maakt zich kwaad, iconische filmauto’s

“Hoera, we zijn beste website van het jaar 2019!” las ik deze week weer diverse malen. Gefeliciteerd hoor, alle 37 (!) winnaars. Vooral leuk voor overall-winnaar PSV, dat verder maar bar weinig won de afgelopen weken

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden