Nederlands MediaNetwerk

Blog van Bas Vlugt – Archief Maart 2011 (9)

Robbertje vechten met de HOI cijfers

Eens per kwartaal publiceert het HOI de oplagecijfers. Heel grondig. Zelfs zo grondig dat je geen idee hebt wat je ermee moet tenzij je handig bent met statistiek en ook nog eens veel tijd en geduld hebt.



Probleem namelijk is dat HOI wel veel cijfers geeft maar geen totalen. Dus moet je als gebruiker van de HOI databank alles zelf gaan lopen optellen. Zo is…

Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 31 Maart 2011 op 22.00 — Geen reacties

triAV wint tender voor digitale TV bij Accor Hotels Nederland

triAV heeft de tender gewonnen voor het implementeren van digitale TV in alle Accor hotels in Nederland. Het gaat hier om 19 hotels. De leverancier, die al vele jaren bekend staat als specialist voor het verzorgen van TV beeld in hotels, heeft 5 andere aanbieders achter zich gelaten. Alle Accor hotels worden in de komende jaren voorzien van een digitaal ontvangststation waarbij ongeveer 65 internationale zenders worden doorgegeven naar de hotelkamers. Het project zal in 2013 afgerond… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 25 Maart 2011 op 14.00 — Geen reacties

Van Gaal, Verlind, Van der Mee ambassadeurs Genevergenootschap



Foto's Evert J. Bruinekool. De jaarlijkse voorjaarsbijeenkomst van het

Genevergenootschap stond dit jaar, riant beschenen door een warm lentezonnetje, in het teken van media. Dat was goed te zien aan de… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 25 Maart 2011 op 10.30 — Geen reacties

Guido de Wit over de TNT Post Drukwerkservice



TNT Post lanceert Drukwerkservice. Nederlands MediaNetwerk reist af naar de hoofdstad voor een inspirerend gesprek met Guido de Wit, directeur online retail bij TNT Post.



 

Dag Guido, hoe is het met je?



'Heel… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 24 Maart 2011 op 23.00 — Geen reacties

Erwin van der Zande over Screenzine

Bright introduceert

Screenzine voor

Apple iPad. Nederlands MediaNetwerk reisde af naar de hoofdstad voor een goed gesprek met Bright hoofdredacteur

Erwin van der… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 18 Maart 2011 op 9.30 — Geen reacties

Lower Africa Business Confidence Index reflects uncertainty owing to political turmoil

Manufacturing index 58.1 and non-manufacturing index 60.3 both indicating expansion; rate of change is slower than previous month



The African Business Confidence Index (ABCI) for February shows growth in both the index for manufacturing and non-manufacturing sectors in Africa albeit lower than in January. The difference compared to January in the indices for manufacturing and non-manufacturing is 5.8 and 1 percentage points…

Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 4 Maart 2011 op 16.00 — Geen reacties

Peter Vandermeersch over de compacte NRC

Komende maandag verschijnt NRC Handelsblad op compact formaat. Nederlands MediaNetwerk reisde af naar Rotterdam voor een goed gesprek met hoofdredacteur Peter Vandermeersch.



Dag Peter, hoe is het met je?

'Uitstekend. We…

Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 4 Maart 2011 op 9.30 — 1 commentaar

POM Wonderful introduceert fruitige granaatappel en cranberry blend

De meest pure granaatappelsap op de Nederlandse markt komt met een nieuwe, fruitige blend rijk aan anti-oxidanten en heerlijke smaken. POM Wonderful granaatappel en cranberry 100% sap combineert het beste van de twee gezondste sappen in één fles.



POM Wonderful, de grootste producent van de Californische Wonderful granaatappelsap, komt met een nieuwe smaak op de Nederlandse markt: granaatappel en cranberry 100% sap. De zoete smaak van de Wonderful granaatappels combineert perfect…

Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 2 Maart 2011 op 13.25 — Geen reacties

Hans Lindsen

Toegevoegd door Bas Vlugt op 1 Maart 2011 op 17.00 — Geen reacties

Interviews

[Interviews] Video-interviews tijdens Online Radio Awards

Tijdens het symposium van de Online Radio Awards is een aantal toonaangevende sprekers geïnterviewd, onder wie Jeroen de Bakker, Kamran Ullah, Marvin Jacobs van Airborne, Elger van der Well, Wim Eikelboom Arjan Snijders en Liedewij Hentelaar

[Interview] Video-interview met Matthias Scholten, directeur FC Group (RTL Group)

Een video-interview met Matthias Scholten, directeur van FC Group, over de televisiemarkt en FC Group, de creatiepoot van RTL Group

[Interview] Video-interview met Ton Rozestraten over marktontwikkelingen en Screenforce Day

Een uitgebreid video-interview met Ron Rozestraten, voorzitter Screenforce en CCO RTL Nederland, over de televisiemarkt, ontwikkelingen en Screenforce Day

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Linda Mertens, oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken

Linda Mertens is oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Amanda Bosma, Audio & Content Lead bij JUKE

Amanda Bosma is Audio & Content Lead bij JUKE. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Marvin Jacobs: Generation Headphone bereik je niet meer via het scherm

Podcastluisteraars doen altijd iets anders terwijl ze luisteren: autorijden, huishoudelijke klusjes of sporten. Allemaal momenten waarop je als merk normaal gesproken geen rol van betekenis speelt

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Bold Bud, smakeloos Aegon en feel good Unox

Terwijl heel bierproducerend Nederland zich met campagnes richt op 0.0, hipster-ness of de historie van het merk, blijft er ongemerkt een vakje leeg. Het bier van nu, het bier van jou. Dat moet de strateeg hebben gedacht die Bud in Nederland mocht introduceren. En geef haar of hem eens ongelijk

[Column] Cor Hospes: Kloterige kijkcijfers

Programmamanagers, zendermanagers, marketeers... ze hangen aan het infuus van cijfers. Ze willen likes en linkjes turven, ze willen torenhoge rapporten met kijk- en luistercijfers. Ze willen weten wat hun acties en campagnes opleveren. Ze willen meten, omdat ze bang zijn dat ze het anders niet begrijpen

[Column] Marianne van Soomeren: Wie heeft de grootste banaan?

Op 8 oktober was het Screenforce Day, de dag dat we met zijn allen het medium televisie vieren. Op het podium was het een komen en gaan van onze broadcasters die met ronkende verhalen en flitsende filmpjes vertelden over hun eigen successen en avonturen op digitaal en datagebied

Jeroen Verkroost: AI, voice bij DPG Media, Instagram Threads, Mediamonitor, Kramp, zoektocht  

Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) ‘ziet kansen in de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie om menselijk denkvermogen te imiteren en zelfstandig problemen op te lossen’

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden