Nederlands MediaNetwerk

Blog van Bas Vlugt – Archief Oktober 2010 (9)

Paul Petermeijer over de overname van het marktingportfolio van Lenthe Publishers



BBP neemt het marktingportfolio van

Lenthe Publishers over. Nederlands MediaNetwerk reisde af naar Woerden voor een boeiend gesprek met BBP eigenaar

Paul Petermeijer.

Dag Paul, gefeliciteerd! Hoe is het met je? 'Goed, heel veel leuke reacties vandaag en louter positief.'

Al jaren wordt in het vak gespeculeerd wie de… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 27 Oktober 2010 op 22.30 — Geen reacties

Willem Sodderland over vijf jaar Buzzer, Word of Mouth Marketing en een een joekel van een campagne voor Philips



Buzzer bestaat vijf jaar en doet een joekel van een campagne voor

Philips. Bellen wij

Willem Sodderland, oprichter van Buzzer

Dag Willem, een jubileum - gefeliciteerd! Hoe is het met je? 'Lekker. Ik had nooit verwacht dat ik het na 5 jaar nog steeds zo leuk zou vinden. Terwijl het natuurlijk veel te lang duurt voordat iedereen de weg naar word of mouth heeft… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 25 Oktober 2010 op 22.00 — Geen reacties

Jonna van den Dungen over Hotel Maxclusive

Begin deze week is

Hotel Maxclusive gelanceerd. Het Nederlands MediaNetwerk reisde af naar Den Bosch voor een goed gesprek met co-creator en general director

Jonna van den Dungen.

Dag Jonna, wat is Hotel Maxclusive? Vertel alles! 'Hotel Maxclusive is jouw persoonlijke… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 20 Oktober 2010 op 22.00 — Geen reacties

Joost van Liemt over de Zilveren Effie winnende InShared campagne



.bone won vorige week een

Zilveren Effie voor de

We All Benefit campagne van

InShared. Bellen wij

Joost van Liemt, creative director bij .bone.

Dag Joost, gefeliciteerd! Hoe is het met je? 'Goed! Tevreden met de gang van zaken bij .bone, trots op wat we de laatste tijd allemaal aan het maken zijn. De Effie… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 19 Oktober 2010 op 9.30 — Geen reacties

Wat kan de mediasector van het kabinet Rutte verwachten?

Mark Rutte heeft zijn team op de rails staan. Wat de media betreft springen vooral de aangekondigde bezuinigingen op de Publieke Omroep het oog. Maar er is natuurlijk meer. Wordt er door de nieuwe regering geïnvesteerd in de creatieve industrie? Of in ieder geval: Zou het moeten? En waarin dan? En is er een mediastrategie, een visie? Kortom: Wat kan de mediasector van het kabinet Rutte verwachten? …



Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 14 Oktober 2010 op 8.30 — Geen reacties

Richard de Vries over de Benchtools - Trademark Monitor

In september heeft

Google de merknaambescherming op basis van zoekopdrachten in

Google Adwords opgeheven. Kortom:

Pepsi mag adverteren op het keyword

Coca-Cola,

Grolsch op

Heineken en

Libresse op

Always. Voor adverteerders wordt het relevant om te weten hoe hun merknaam op het internet wordt gebruikt dan wel misbruikt. Want hoewel Google de merknaambescherming heeft opgeheven, is… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 13 Oktober 2010 op 18.30 — Geen reacties

Babs van Teylingen-Geerlings over haar boek Mediaplanning

Onlangs publiceerde

Babs van Teylingen-Geerlings haar boek

Mediaplanning, van marketingcommunicatie tot mediaplanning en -inkoop. Nederlands MediaNetwerk reisde af naar Haarlem voor een boeiend gesprek.

Dag Babs, gefeliciteerd met het publiceren van jouw boek. Hoe is het met je? 'Bedankt. Het gaat prima met mij.'

Waar gaat… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 13 Oktober 2010 op 17.00 — Geen reacties

Noam Erlich over de Hyves app Felicivideo



ACHTUNG! ontwikkelde

Felicivideo, een webcam-applicatie op

Hyves. Bellen wij

Noam Erlich van ACHTUNG!

Dag Noam, hoe is het met je? 'Met mij gaat het prima! We hebben vorige week de Felicivideo opgeleverd en zijn druk bezig met de oplevering van nog een aantal mooie projecten voor Vodafone, Volkswagen en O'Neill.'

De Felicivideo, wat is het?… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 12 Oktober 2010 op 14.00 — Geen reacties

Jeroen de Bakker over de nieuwe release van Amstel Teamlink



Amstel lanceert een nieuwe release van

Teamlink. Bellen wij

Jeroen de Bakker van

Lab1111, het bureau dat Teamlink heeft ontwikkeld.

Dag Jeroen, hoe is het met je? 'Ik ben in mijn element... begreep namelijk vandaag van René Boender dat dit een combinatie is van bezig zijn met je passie in combinatie met je talent,… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 5 Oktober 2010 op 10.00 — Geen reacties

Interviews

[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand

Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's

[Interviews] Video-interviews tijdens Online Radio Awards

Tijdens het symposium van de Online Radio Awards is een aantal toonaangevende sprekers geïnterviewd, onder wie Jeroen de Bakker, Kamran Ullah, Marvin Jacobs van Airborne, Elger van der Well, Wim Eikelboom Arjan Snijders en Liedewij Hentelaar

[Interview] Video-interview met Matthias Scholten, directeur FC Group (RTL Group)

Een video-interview met Matthias Scholten, directeur van FC Group, over de televisiemarkt en FC Group, de creatiepoot van RTL Group

[Interview] Video-interview met Ton Rozestraten over marktontwikkelingen en Screenforce Day

Een uitgebreid video-interview met Ron Rozestraten, voorzitter Screenforce en CCO RTL Nederland, over de televisiemarkt, ontwikkelingen en Screenforce Day

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Linda Mertens, oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken

Linda Mertens is oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Chapeau Chateau Meiland

Er zijn meer emoties met een negatieve connotatie dan positieve. Toch houdt men op tv vast aan een geforceerde positiviteit, tot in het absurde. Zo ontstaat een beeld dat weinig relatie kent met de werkelijkheid. Mensen kunnen zich moeilijk identificeren met anderen waarmee het alleen maar goed gaat

[Column] Jeroen Verkroost: Google als klimaathater, influencers kweken, foutste privacy policy, mediabestedingen, de beste e-mail ooit

The Polluters Project is een samenwerking van journalisten, wetenschappers en NGO’s die opgericht is om door data, onderzoek en analyse aan het licht te brengen welke grote bedrijven bewust bijdragen aan ons klimaatprobleem. Meer dan twintig The Guardian-journalisten werkten ruim zes maanden mee aan dit project

[Column] Marvin Jacobs: Generation Headphone bereik je niet meer via het scherm

Podcastluisteraars doen altijd iets anders terwijl ze luisteren: autorijden, huishoudelijke klusjes of sporten. Allemaal momenten waarop je als merk normaal gesproken geen rol van betekenis speelt

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Bold Bud, smakeloos Aegon en feel good Unox

Terwijl heel bierproducerend Nederland zich met campagnes richt op 0.0, hipster-ness of de historie van het merk, blijft er ongemerkt een vakje leeg. Het bier van nu, het bier van jou. Dat moet de strateeg hebben gedacht die Bud in Nederland mocht introduceren. En geef haar of hem eens ongelijk

[Column] Cor Hospes: Kloterige kijkcijfers

Programmamanagers, zendermanagers, marketeers... ze hangen aan het infuus van cijfers. Ze willen likes en linkjes turven, ze willen torenhoge rapporten met kijk- en luistercijfers. Ze willen weten wat hun acties en campagnes opleveren. Ze willen meten, omdat ze bang zijn dat ze het anders niet begrijpen

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden