Nederlands MediaNetwerk

De blog van Marcel Roozeboom (9)

Boekenbal

Sinds mijn recente interne overstap van Sdu's bouwcluster naar het ict-fonds voel ik mij (weer) als een vis in het water. Inhoudelijke gesprekken over markttrends met auteurs en ict-bedrijven worden gecombineerd met de typische commerciele uitdagingen die spelen bij het uitgeven van boeken. Een vakgebied dat te maken heeft met marktkrimp, digitalisering en het zoeken naar nieuwe businessmodellen (e-books etc). Jaja, het lijkt hier elke dag wel 'boekenweek'....

Backlist,…

Doorgaan

Toegevoegd door Marcel Roozeboom op 22 Maart 2010 op 22.00 — Geen reacties

De zon schijnt weer

Schandalig…alweer een maand geleden dat ik mijn laatste stukkie geschreven heb voor mijn blog. Vreemd, want in mijn nieuwe baan als uitgever in bouwsector bij SDU valt genoeg te beleven en dus mag inspiratie geen probleem zijn. Maar ja, van stress ga ik niet beter schrijven. Sterker nog, ik stop daardoor helemaal met schrijven. Tot vanavond dus…-)



De bouwsector is geweldig interessant. Verhalen uit ‘de oude doos’ over bouwfraude, faalkosten, architecten die zich opstellen alsof ze… Doorgaan

Toegevoegd door Marcel Roozeboom op 3 Juni 2009 op 21.54 — Geen reacties

Bouwen is (soms) slopen

Geweldige branche, die Nederlandse bouwsector. Er gebeurt altijd wel wat, is het geen bouwfraude dan zijn het wel wandplaten die van gevels af donderen, of constructiefouten bij balkons. Maar ook 'gewone' ontwerpfouten komen gelukkig voor....



Liep afgelopen weekend achter het Centraal Station in Amsterdam, alwaar men al enkele jaren bezig is met de bouw van een busterminal. Schittende planning trouwens: aan de voorkant van het CS is het al vele jaren een puinhoop door de… Doorgaan

Toegevoegd door Marcel Roozeboom op 28 April 2009 op 20.57 — Geen reacties

Stop met de verkoop van bouwproducten

Kwam op Linkedin vandaag een grappig stukje tegen over duurzaam bouwen, en het (on) vermogen van aanbieders in de bouw om totaaloplossingen in deze aan de man te brengen. De stelling was dat leveranciers nog steeds losse producten verkopen, en te weinig (samen met anderen) een totaaloplossing. Grappig stuk, omdat de overeenkomst in deze met de ict-branche (waar ik afgelopen tien jaar werkte) zo treffend is.



De schrijver van het… Doorgaan

Toegevoegd door Marcel Roozeboom op 21 April 2009 op 20.52 — Geen reacties

Inspiratie in de bouw

Morgen is het Goede Vrijdag. Voor velen een vrije dag, en mijn gezinsgenoten gaan dan ook (en ik maar denken dat het crisis was?) lekker shoppen. Ik ga niet mee maar stap gewoon weer in de trein naar Den Haag, de laatste loodjes wegwerken voordat het paasweekend begint…



Ik ben nu anderhalve maand werkzaam in een totaal nieuwe branche, de architectuur- en bouwwereld van Nederland. En ik moet bekennen, het is geweldig. Tuurlijk, ik krijg nu uit eerste hand de niet vrolijk stemmende… Doorgaan

Toegevoegd door Marcel Roozeboom op 9 April 2009 op 21.00 — Geen reacties

Crisis in de bouw?

Architecten, aannemers en bouwadviesbureaus hebben het moeilijk. Gevolg: personeel wordt ontslagen en freelancers niet meer ingehuurd en men maakt zich grote zorgen over de leger rakende orderportefeuille. En ondertussen is er voldoende geld beschikbaar bij de (rijke) woningbouwverenigingen, geld dat een behoorlijke impuls aan nieuwbouw en renovatie zou kunnen geven.



Na wekenlang achterkamertjesoverleg kwam het kabinet deze week dan met de langverwachte actieplannen om de crisis cq… Doorgaan

Toegevoegd door Marcel Roozeboom op 27 Maart 2009 op 9.30 — Geen reacties

Roken in buitenlucht

Ieder mens heeft recht op zijn minpunt(en), vind ik. Mijn grootste eigen minpunt is dat ik rook, sorry Ab Klink. Jaren geleden kon dat roken op werk gewoon achter je bureau, en de laatste jaren ben ook ik ‘verbannen’ naar een rookkamer. Sinds enkele weken werk ik bij een bedrijf waar geen rookkamers zijn, en sta ook ik dus buiten..in weer en wind.



Eerlijk is eerlijk: ik vind het prima dat ik niet meer aan mijn bureau kan roken. Ik mis wel het bijkletsen met collega’s in de rookkamer,… Doorgaan

Toegevoegd door Marcel Roozeboom op 18 Maart 2009 op 9.00 — Geen reacties

Afkicken?

Afscheid nemen kost tijd, veel tijd. Een bak koffie hier, en een lunch of dinertje daar….je kan het er maar druk mee hebben.



Na mijn aankondiging om bij IDG Nederland te vertrekken (nu twee weken geleden) volgden tientallen telefoontjes en mailtjes van relaties, waarvoor hartelijk dank! Ze mogen dan zeggen dat niemand onvervangbaar is, het is toch prettig te merken dat mensen je gaan missen. Resultaat is wel dat ik menigeen nog een keer de hand moet schudden, al dan niet onder genot… Doorgaan

Toegevoegd door Marcel Roozeboom op 9 Februari 2009 op 21.18 — Geen reacties

Alles is eindig..

Aan alles komt een einde. Na een dienstverband van tien jaar heb ik besloten om per 1 maart a.s. te vertrekken bij IDG Nederland. Dat is even wennen zo’n leven zonder ‘it channel’, zonder partnerprogramma’s, zonder coop funding-discussies, zonder partner events in zonnige oorden, zonder ladingen die van vrachtwagens vallen, zonder…



In de afgelopen periode heb ik veel geleerd, veel gezien (mijn god, waar ben ik eigenlijk niet geweest...?) en veel mooie dingen mede mogen ontwikkelen.… Doorgaan

Toegevoegd door Marcel Roozeboom op 1 Februari 2009 op 14.00 — Geen reacties

Interviews

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand

Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's

[Interviews] Video-interviews tijdens Online Radio Awards

Tijdens het symposium van de Online Radio Awards is een aantal toonaangevende sprekers geïnterviewd, onder wie Jeroen de Bakker, Kamran Ullah, Marvin Jacobs van Airborne, Elger van der Well, Wim Eikelboom Arjan Snijders en Liedewij Hentelaar

[Interview] Video-interview met Matthias Scholten, directeur FC Group (RTL Group)

Een video-interview met Matthias Scholten, directeur van FC Group, over de televisiemarkt en FC Group, de creatiepoot van RTL Group

[Interview] Video-interview met Ton Rozestraten over marktontwikkelingen en Screenforce Day

Een uitgebreid video-interview met Ron Rozestraten, voorzitter Screenforce en CCO RTL Nederland, over de televisiemarkt, ontwikkelingen en Screenforce Day

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: Beyond limits van BT

Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de campagne Beyond Limits van BT

[Column] Bob Goulooze: Chapeau Chateau Meiland

Er zijn meer emoties met een negatieve connotatie dan positieve. Toch houdt men op tv vast aan een geforceerde positiviteit, tot in het absurde. Zo ontstaat een beeld dat weinig relatie kent met de werkelijkheid. Mensen kunnen zich moeilijk identificeren met anderen waarmee het alleen maar goed gaat

[Column] Jeroen Verkroost: Google als klimaathater, influencers kweken, foutste privacy policy, mediabestedingen, de beste e-mail ooit

The Polluters Project is een samenwerking van journalisten, wetenschappers en NGO’s die opgericht is om door data, onderzoek en analyse aan het licht te brengen welke grote bedrijven bewust bijdragen aan ons klimaatprobleem. Meer dan twintig The Guardian-journalisten werkten ruim zes maanden mee aan dit project

[Column] Marvin Jacobs: Generation Headphone bereik je niet meer via het scherm

Podcastluisteraars doen altijd iets anders terwijl ze luisteren: autorijden, huishoudelijke klusjes of sporten. Allemaal momenten waarop je als merk normaal gesproken geen rol van betekenis speelt

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Bold Bud, smakeloos Aegon en feel good Unox

Terwijl heel bierproducerend Nederland zich met campagnes richt op 0.0, hipster-ness of de historie van het merk, blijft er ongemerkt een vakje leeg. Het bier van nu, het bier van jou. Dat moet de strateeg hebben gedacht die Bud in Nederland mocht introduceren. En geef haar of hem eens ongelijk

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden