Nederlands MediaNetwerk

De blog van Marcel Roozeboom (9)

Boekenbal

Sinds mijn recente interne overstap van Sdu's bouwcluster naar het ict-fonds voel ik mij (weer) als een vis in het water. Inhoudelijke gesprekken over markttrends met auteurs en ict-bedrijven worden gecombineerd met de typische commerciele uitdagingen die spelen bij het uitgeven van boeken. Een vakgebied dat te maken heeft met marktkrimp, digitalisering en het zoeken naar nieuwe businessmodellen (e-books etc). Jaja, het lijkt hier elke dag wel 'boekenweek'....

Backlist,…

Doorgaan

Toegevoegd door Marcel Roozeboom op 22 Maart 2010 op 22.00 — Geen reacties

De zon schijnt weer

Schandalig…alweer een maand geleden dat ik mijn laatste stukkie geschreven heb voor mijn blog. Vreemd, want in mijn nieuwe baan als uitgever in bouwsector bij SDU valt genoeg te beleven en dus mag inspiratie geen probleem zijn. Maar ja, van stress ga ik niet beter schrijven. Sterker nog, ik stop daardoor helemaal met schrijven. Tot vanavond dus…-)



De bouwsector is geweldig interessant. Verhalen uit ‘de oude doos’ over bouwfraude, faalkosten, architecten die zich opstellen alsof ze… Doorgaan

Toegevoegd door Marcel Roozeboom op 3 Juni 2009 op 21.54 — Geen reacties

Bouwen is (soms) slopen

Geweldige branche, die Nederlandse bouwsector. Er gebeurt altijd wel wat, is het geen bouwfraude dan zijn het wel wandplaten die van gevels af donderen, of constructiefouten bij balkons. Maar ook 'gewone' ontwerpfouten komen gelukkig voor....



Liep afgelopen weekend achter het Centraal Station in Amsterdam, alwaar men al enkele jaren bezig is met de bouw van een busterminal. Schittende planning trouwens: aan de voorkant van het CS is het al vele jaren een puinhoop door de… Doorgaan

Toegevoegd door Marcel Roozeboom op 28 April 2009 op 20.57 — Geen reacties

Stop met de verkoop van bouwproducten

Kwam op Linkedin vandaag een grappig stukje tegen over duurzaam bouwen, en het (on) vermogen van aanbieders in de bouw om totaaloplossingen in deze aan de man te brengen. De stelling was dat leveranciers nog steeds losse producten verkopen, en te weinig (samen met anderen) een totaaloplossing. Grappig stuk, omdat de overeenkomst in deze met de ict-branche (waar ik afgelopen tien jaar werkte) zo treffend is.



De schrijver van het… Doorgaan

Toegevoegd door Marcel Roozeboom op 21 April 2009 op 20.52 — Geen reacties

Inspiratie in de bouw

Morgen is het Goede Vrijdag. Voor velen een vrije dag, en mijn gezinsgenoten gaan dan ook (en ik maar denken dat het crisis was?) lekker shoppen. Ik ga niet mee maar stap gewoon weer in de trein naar Den Haag, de laatste loodjes wegwerken voordat het paasweekend begint…



Ik ben nu anderhalve maand werkzaam in een totaal nieuwe branche, de architectuur- en bouwwereld van Nederland. En ik moet bekennen, het is geweldig. Tuurlijk, ik krijg nu uit eerste hand de niet vrolijk stemmende… Doorgaan

Toegevoegd door Marcel Roozeboom op 9 April 2009 op 21.00 — Geen reacties

Crisis in de bouw?

Architecten, aannemers en bouwadviesbureaus hebben het moeilijk. Gevolg: personeel wordt ontslagen en freelancers niet meer ingehuurd en men maakt zich grote zorgen over de leger rakende orderportefeuille. En ondertussen is er voldoende geld beschikbaar bij de (rijke) woningbouwverenigingen, geld dat een behoorlijke impuls aan nieuwbouw en renovatie zou kunnen geven.



Na wekenlang achterkamertjesoverleg kwam het kabinet deze week dan met de langverwachte actieplannen om de crisis cq… Doorgaan

Toegevoegd door Marcel Roozeboom op 27 Maart 2009 op 9.30 — Geen reacties

Roken in buitenlucht

Ieder mens heeft recht op zijn minpunt(en), vind ik. Mijn grootste eigen minpunt is dat ik rook, sorry Ab Klink. Jaren geleden kon dat roken op werk gewoon achter je bureau, en de laatste jaren ben ook ik ‘verbannen’ naar een rookkamer. Sinds enkele weken werk ik bij een bedrijf waar geen rookkamers zijn, en sta ook ik dus buiten..in weer en wind.



Eerlijk is eerlijk: ik vind het prima dat ik niet meer aan mijn bureau kan roken. Ik mis wel het bijkletsen met collega’s in de rookkamer,… Doorgaan

Toegevoegd door Marcel Roozeboom op 18 Maart 2009 op 9.00 — Geen reacties

Afkicken?

Afscheid nemen kost tijd, veel tijd. Een bak koffie hier, en een lunch of dinertje daar….je kan het er maar druk mee hebben.



Na mijn aankondiging om bij IDG Nederland te vertrekken (nu twee weken geleden) volgden tientallen telefoontjes en mailtjes van relaties, waarvoor hartelijk dank! Ze mogen dan zeggen dat niemand onvervangbaar is, het is toch prettig te merken dat mensen je gaan missen. Resultaat is wel dat ik menigeen nog een keer de hand moet schudden, al dan niet onder genot… Doorgaan

Toegevoegd door Marcel Roozeboom op 9 Februari 2009 op 21.18 — Geen reacties

Alles is eindig..

Aan alles komt een einde. Na een dienstverband van tien jaar heb ik besloten om per 1 maart a.s. te vertrekken bij IDG Nederland. Dat is even wennen zo’n leven zonder ‘it channel’, zonder partnerprogramma’s, zonder coop funding-discussies, zonder partner events in zonnige oorden, zonder ladingen die van vrachtwagens vallen, zonder…



In de afgelopen periode heb ik veel geleerd, veel gezien (mijn god, waar ben ik eigenlijk niet geweest...?) en veel mooie dingen mede mogen ontwikkelen.… Doorgaan

Toegevoegd door Marcel Roozeboom op 1 Februari 2009 op 14.00 — Geen reacties

Interviews

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen

Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan

[Cross Media Case 2020] Jildou van der Bijl over WE Fashion X LINDA.

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Remco Klöters: Lookalike-race met Max Verstappen (3) vs Katja Schuurman (2) vs Michiel Muller (1)

Max Verstappen lag comfortabel op winst toen hij Picnic via de Rechtbank Amsterdam tot een schadevergoeding van 150.000 euro aan gederfde reclame-inkomsten dwong. Het Hof Amsterdam zet hier deze week een streep door

[Column] Paola Cassone: Fear of Going Out

Eindelijk is het zover! We kunnen op het terras, in een restaurant en wie weet zelfs naar de sportschool. Zijn we blij? Nou, niet echt als we een Amerikaans onderzoek van technetwerk Blind moeten geloven

Jeroen Verkroost: Wat wil Trump écht - en Zuck niet? Waarom storten Amerikaanse universiteiten in?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bob Goulooze: Game over

Deze coronatijd, die gelukkig bijna voorbij is, doet een groot beroep op velen. Op hun uithoudings- en doorzettingsvermogen. En op de creatieve capaciteiten. Op social media ontstaan dan ook steeds meer zelfbedachte spelletjes

[Column] Maartje Blijleven: Waarom sales webinars niet werken (en wat je wél kunt doen om nieuwe klanten aan te trekken)

Dit had ik natuurlijk nooit verwacht, toen ik begin 2020 op het podium stond van Koffiedik Kijken en mijn voorspelling voor 2020 deed. Voor een zaal vol vakgenoten, toen dat nog kon. (Oh wat mis ik die tijd!)

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden