Nederlands MediaNetwerk

De blog van Maria Genova (7)

Meedoen of niet aan Twitteraar van het Jaar?

 

Ik ben genomineerd voor Twitteraar van het Jaar, maar daar ben ik helemaal niet blij mee. De reden: je staat opeens ‘in de picture’ en je wordt van alle kanten aangevallen als je je volgers op de website twitteraarvanhetjaar wijst in de hoop dat ze op je…

Doorgaan

Toegevoegd door Maria Genova op 29 December 2010 op 13.30 — Geen reacties

Uitnodiging voor lezing over loverboys, vrouwenhandel en boeken schrijven

Schrijfster Maria Genova geeft op donderdag 25 november in de Centrale Bibliotheek Beverwijk een lezing over haar succesvolle boek 'Man is stoer, vrouw is hoer' en over het onderwerp loverboys. Het boek riep veel emotionele reacties op. Van mishandelde vrouwen die zich in het verhaal van hoofdpersoon Anna herkenden tot burgers die niet konden geloven dat zo veel jonge vrouwen in Nederland verkocht en verkracht worden, terwijl de politie machteloos toekijkt.



'Man is stoer, vrouw is… Doorgaan

Toegevoegd door Maria Genova op 19 November 2010 op 11.28 — Geen reacties

Twitter (Het voordeel van de twijfel)

Ondernemers met passie worden niet altijd succesvol, maar ondernemers zonder passie zijn sowieso gedoemd te mislukken. Mijn grootste passie is boeken schrijven, ook al weet ik dat in zo’n klein taalgebied als Nederland maar heel weinig boeken een bestseller worden. Omdat publiciteit zo belangrijk is, stelde ik op een aantal sociale media de vraag hoe ik aandacht kon krijgen voor een bijzonder verhaal. Ik werd overstelpt met vriendelijke adviezen. Een paar mensen zeiden dat ik vooral Twitter… Doorgaan

Toegevoegd door Maria Genova op 6 Augustus 2010 op 15.27 — Geen reacties

Nederland prostitutieland

Nederland prostitutieland





Nederland staat bekend als een heel tolerant land en dat juichen de meeste mensen toe. Maar kun je ook tolerant zijn als de mensenrechten geschonden worden? Blijkbaar wel. In ons land worden elke dag duizenden vrouwen stelselmatig verkracht, maar weinig mensen die zich daar druk om maken. De meeste misstanden vinden in de rosse buurten plaats. Volgens politieonderzoeken werkt zestig tot tachtig procent van de prostituees gedwongen door een loverboy,… Doorgaan

Toegevoegd door Maria Genova op 6 Augustus 2010 op 15.24 — Geen reacties

Peter R. de Vries versus Maria Mosterd (wie geloof jij?)

Wie geloof jij: Peter R. de Vries of Maria Mosterd?



Is bestseller-schrijfster Maria Mosterd slachtoffer van haar eigen fantasie of van een

loverboy? De onthullingen van Peter R. de Vries mogen best met een korreltje zout genomen worden. Hij zegt dat Maria onmogelijk duizenden euro’s per dag heeft kunnen verdienen, maar voor minderjarige prostituees wordt veel geld betaald, omdat de vraag veel groter is dan het aanbod. Waarschijnlijk overdreef de jonge schrijfster hoe vaak ze… Doorgaan

Toegevoegd door Maria Genova op 24 Mei 2010 op 11.40 — Geen reacties

Hoeveel kost een allochtoon en hoeveel een vrouw?

De PVV heeft het eindelijk voor elkaar: het is uitgerekend hoeveel een allochtoon kost. De berekening is gemaakt alleen voor niet-westerse allochtonen. Ik kom uit Bulgarije en ik draag geen hoofddoek, dus voor deze keer tel ik voor het gemak niet als allochtoon mee. Afijn, niet-westerse allochtonen kosten 7,2 miljard euro per jaar. Het gaat om 25 000 migranten en eenzelfde aantal nakomelingen volgens het onderzoek uitgevoerd door onderzoeksbureau Nyfer. Volgens de onderzoekers maken deze… Doorgaan

Toegevoegd door Maria Genova op 24 Mei 2010 op 11.30 — Geen reacties

Anti-boeken Een tegenboek naar aanleiding van een succesvol boek. Dat zie ik steeds vaker gebeuren. De bestseller ‘Echte mannen eten geen kaas’ opende veel mensen de ogen voor het grote loverboyspro…

Anti-boeken



Een tegenboek naar aanleiding van een succesvol boek. Dat zie ik steeds vaker gebeuren. De bestseller ‘Echte mannen eten geen kaas’ opende veel mensen de ogen voor het grote loverboysprobleem in Nederland, maar nu komt misdaadjournalist Henk Jan Korterink met een tegenboek waarin hij beweert dat het verhaal van schrijfster Maria Mosterd niet klopt. Ik vind het altijd een beetje verdacht als iemand na zo’n succes met een anti-boek komt. Dat riekt naar commerciële… Doorgaan

Toegevoegd door Maria Genova op 24 Mei 2010 op 11.26 — Geen reacties

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Dolly van den Akker: Contentmarketing begint nooit met content

Merken zien steeds beter in dat relevante content het verschil maakt in het leggen van echt en langdurig contact met consumenten. Zeker nu consumenten earned media en owned kanalen als betrouwbaarder ervaren dan paid media

Jeroen Verkroost: Among Us, Netflix, Formule 1, Guidinc, Fabeltjesfuik en Mario Kart Home

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Brand building on social

Knocking over the current beliefs on audience growth, engagement KPIs and micro-targeting

[Column] Niels Bruinsma: Wat doet corona met ons surf-, kijk- en luistergedrag?

Hoewel we gehoopt hadden deze tweede coronagolf te vermijden, zitten we er helaas toch middenin. Tijdens de eerste golf hebben we veelvuldig media-updates gemaakt, waarin met name de mediaconsumptie centraal stond

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden