Nederlands MediaNetwerk

Blog van Mark Maathuis – Archief Januari 2009 (3)

Standbeeld van BlackBerries

“There's only one thing worse than being talked about,” zei de Engelse schrijver Oscar Wilde, “and that`s not being talked about about.” Zo bezien heeft Research in Motion, producent van de BlackBerry, weinig te klagen over de gratis reclame die Obama voor hen maakt. Presidentiële aandacht pakt echter niet altijd goed uit.



Reagan's liefde voor jelly beans is wellicht de meeste bekende 'presidential product endorsement.' In de Oval Office stond altijd een vol bakje op zijn bureau.… Doorgaan

Toegevoegd door Mark Maathuis op 27 Januari 2009 op 0.00 — Geen reacties

Change for Sale

Politici die marketingtechnieken hanteren zijn bekend. Multinationals die inhaken op verkiezingsslogans, dat is nieuw. Een ontwikkeling die niet zonder risico's is.



Pepsi was altijd al “the choice of a new generation,” maar geeft met Obama's winst een nieuwe draai aan die boodschap. Via refresheverything.com worden consumenten nu aangespoord om te kiezen voor “change.” Bezoekers van de site kunnen… Doorgaan

Toegevoegd door Mark Maathuis op 12 Januari 2009 op 16.00 — 1 commentaar

McMedia

Voor wie het nog niet wist: het gaat goed niet de Amerikaanse kranten-industrie. En voor het al wel wist: het is erger dan je denkt. Wordt 2009 het jaar van de 'McMedia?'



Voor het eerst in haar bestaan gaat de New York Times (NYT) reclames op de voorpagina plaatsen. Geen gekke beslissing: de 'Grey Lady' kampt met een schuld van zo`n $400 miljoen. Of het veel uitmaakt is de vraag. De krant draait zo slecht dat de eigenaren ook een extra hypotheek op het New Yorkse… Doorgaan

Toegevoegd door Mark Maathuis op 6 Januari 2009 op 6.22 — Geen reacties

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden