Nederlands MediaNetwerk

Een zoete stem klinkt uit de radio. The Bright Side of Life? Daarvoor moet je in Zuid-Limburg zijn. Werk in overvloed, de huizenprijzen zijn een stuk lager dan elders, de kwaliteit van leven is er top. Maar niet voor iedereen. Diezelfde zoete stem heeft een scherpe en zure boodschap. Ze roept alleen Nederlanders op om naar de website www.zuidlimburg.nl te gaan. Blijkbaar zijn mensen met een andere nationaliteit minder welkom. Op zich al verbazingwekkend. En de keuze voor een Engelstalige slogan wordt dan helemaal onbegrijpelijk. De website zelf heeft weer een andere boodschap met een uitgebreid onderdeel voor expats en verhalen over een internationale school. Wie snapt het nog? Is deze radioreclame discriminatie of dom?

Weergaven: 2298

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Jo Janssen op 27 September 2010 op 14.03
Henriette
Dat had ik zelf ook al geconstateerd, hoewel het wat moeilijk uit je tekst te achterhalen is. Wat mij in het verkeerde keelgat schoot, is de suggestieve titel van je post en de daaruit voortvloeiende connectie met discrimerend gedrag bij Limburgers. Dat deze radiospot niet de prijs gaat winnen voor meest geweldige reclameuiting ben ik met je eens...
Reactie van Henriette Sulmann op 27 September 2010 op 13.51
Heren,
Zoals ik zei, gaat het niet om de website: die is uitstekend. Het gaat om de tekst van de radiocommercial waarin alleen Nederlanders worden aangesproken. Letterlijk.
Ik houd het dan ook op een vergissing in de radiocommercial. De site en de campagne zijn niet discriminerend.
Reactie van Patrick de Groot op 27 September 2010 op 0.23
Helemaal eens met Jo!
Reactie van Jo Janssen op 23 September 2010 op 11.05
Ik houd het toch even op Engelstalig: don't jump into conclusions. Ik constateer dat je de website www.zuidlimburg.nl hebt gelezen. In dat kader is het vreemd te lezen dat je vindt dat de campagne uitsluitend op Nederlanders gericht is. Er zit een button op de site die verwijst naar de Engelstalige zustersite www.maastrichtregion.com. Deze is gericht op niet-Nederlandstaligen, over het algemeen zitten daar veel niet-Nederlanders tussen. Eerlijk gezegd snap ik niet hoe je tot de conclusie komt dat hier een discriminerend element om de hoek komt kijken.

Interviews

[Interview] Stijn van den Heuvel (Windowsketch) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni 2019 wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Stijn van den Heuvel van Windowsketch rijdt mee. Wij bellen hem

[Interview] Eline Zwinkels en Floris de Vries (MediaTest) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni 2019 wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Eline Zwinkels en Floris de Vries van MediaTest rijden mee. Wij bellen hen

[Interview] Anoeshka Harpal (Clear Channel) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni 2019 wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Anoeshka Harpal en Raymond Schippers van Clear Channel Nederland rijdt mee. Wij bellen met Anoeshka Harpal

[Interview] Joris Bouman (Bouman Online Strategie) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Joris Bouman rijdt mee. Wij bellen hem

[Interview] Petrit Kabashi (CEE Platform) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Petrit Kabashi, algemeen directeur van CEE Platform, rijdt mee. Wij bellen hem

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jeroen Bakker: WK Damesvoetbal, lust of last?

De NPO hoopt uiteraard op terugkeer van de euforie rondom het NL dameselftal van twee jaar geleden, toen de Oranje Leeuwinnen in eigen land het Europees Kampioenschap binnenhaalden

[Column] Bob Goulooze: Libra

Hoewel al bekend was dat het eraan zou komen, werd ik toch begin van deze week opgeschrikt door het Facebook-nieuws. Het sociaal netwerk komt met een internationale cryptomunt genaamd Libra

[Column] Marvin Jacobs: Verslag van Radiodays Europe Podcast Day

Radiodays Europe Podcast Day is een van de meest toonaangevende internationale conferenties voor de podcastindustrie. Het programma bestond uit zo’n 30 verschillende sprekers, uiteenlopend van de man achter Google Podcasts tot individuele podcastmakers die vertelden over hun soloprojecten

[Campagne-review] Van Susante over de grenzen: Keeps you Texan van Lone Star Beer

Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de campagne van Keeps you Texan van Lone Star Beer

[Column] David de Jong: NPO-plannen maken Hilversum weer stukje onbestuurbaarder

Uit de vorige week gepubliceerde brief van Arie Slob blijkt dat de NPO bij het doorvoeren van die plannen weer een stukje onbestuurbaarder wordt

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden