Nederlands MediaNetwerk


‘De 10 geboden voor opdrachtgevers’


1. Gij zult geen andere freelancers voor uw aangezicht hebben en dreigen om daarmee in zee te gaan om de huidige freelancer onder de knoet te houden
2. Gij zult geen gesneden beelden, noch teksten van freelancers stiekem of zonder vergoeding doorplaatsen in andere uitingen of op websites, noch aanbieden aan uw relaties
3. Gij zult het de freelancer gunnen dat hij een goed renderend bedrijf heeft, en dientengevolge volgens de leveringsvoorwaarden van diens branche en de auteurswet handelen
4. Gij zult de freelancer op korte termijn betalen, niet langer dan een maand nadat de dienst is geleverd
5. Gij zult de freelancer de naamsvermelding geven waartoe hij volgens de auteurswet gerechtigd is
6. Gij zult geen wurgtarieven hanteren, maar een redelijk tarief betalen
7. Gij zult de freelancer niet bij het eerste het beste meningsverschil aan de dijk zetten
8. Gij zult de freelancer niet overmatig proefopdrachten laten maken
9. Gij zult de freelancer niet voor niets laten opdraven voor oriënterende gesprekken
10. Gij zult .....niet begeren uw freelancers huis, gij zult niet begeren uw freelancers vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn rund, noch zijn ezel, noch iets dat van uw freelancer is...


Dit was een reactie op een - in mijn ogen wat al te nederige - '10 geboden voor freelancers' die ik aantrof op www.freelance.nl

Weergaven: 38

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Mario Verhoeven op 20 Mei 2009 op 16.05
Laurens L. .... mensen die zich niet bekend maken al helemaal niet...

Renzo, je hebt helemaal gelijk. Ik heb het even opgezocht en het erbij geplaatst. Bedankt voor je reactie.
Reactie van Renzo Verwer op 20 Mei 2009 op 13.58
Hai mario, mee eens. waar staan die oorspronkelijke geboden, waar jij op reageert. Lijkt me interessant

Interviews

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

[Interview] Lonneke Martens (Initiative): Ik daag klanten uit om verder te denken

Lonneke Martens is Strategy Director bij Initiative, een onderdeel van IPG Mediabrands. Na zeven jaar bij Mindshare gaat ze zich nu richten op innovatie bij haar nieuwe werkgever. We spreken haar over de overstap

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Mike Hendrixen: gamescom 2019

Deze week is Keulen de gamehoofdstad van de wereld: de grootste gamesbeurs ter wereld viert haar tiende verjaardag in de Duitse Domstad. Meer dan 500.000 geïnteresseerden bezoeken gamescom om de allernieuwste games en hardware te zien en uit te proberen

[Column] David de Jong: een plus of min voor Disney+ ?

Disney+ gaat bij ons van start op 12 november 2019. Nederland is tamelijk onverwacht het enige Europese land waar deze dienst gelanceerd wordt

[Column] Femke Leemeijer: Old boys club

Hoe kan het toch dat - zeker in een branche die het vooral moet hebben van vrouwelijke klanten - gelijkheid zo moeizaam te realiseren is? Vandaag hoorde ik een voorbeeld van hoe mannen elkaar in het zadel houden en dat is volgens mij het precies datgene wat het zo lastig maakt

[Column] Bob Goulooze: Terug naar citymarketing

Waar vroeger de lokale VVV’s de USP’s van een stad, dorp of regio verspreidden als het evangelie, ligt dat werk in veel plaatsen nu in handen van een gemeentelijke marketingafdeling. Dat gaat vaak mis, simpelweg omdat overheden niet denken in termen van marketing

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Gangnam Style gone bad

De reclame van Shopee verdient een aparte review van Bart Vijlbrief. Het wordt nu al gezien als een van de slechtste commercials ooit en sterspeler Christiano Ronaldo speelt de hoofdrol

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden