Nederlands MediaNetwerk

Exact honderd games zijn aangemeld voor de Dutch Game Awards, de jaarlijkse prijzen voor de Nederlandse gamesindustrie. 86 van de aangemelde games zijn van Nederlandse bodem, waaronder dit jaar veel iPhone- en internetspellen. De uitreiking vindt plaats tijdens het
Control Industry
Dinner op 18 november, onderdeel van de gamesconferentie
Game in the City in Amersfoort. De prijzen -
handgemaakte uilen, ontworpen door kunstenaar
Anders Wolhar - zijn verdeeld in 13 categorieën. De winnaars worden gekozen door een vakkundige jury bestaande uit professionals uit de Nederlandse gamesindustrie. Daarnaast kiezen de lezers van het vakblad Control de speciale Control Industry Award,
de zwarte uil. De aanmeldingen geven een goed beeld van de productiviteit van Nederlandse gamesstudio’s het afgelopen jaar. De meeste inzendingen vallen in de categorieën
Best Online Game en
Best Mobile
Game. De iPhone is veruit het populairste mobiele platform, gevolgd door Nintendo DS. Veel games uit deze categorieën zijn gebaseerd op bekende film-, televisie- en comicseries, zoals Mega Mindy, Ice Age, Batman en Suske & Wiske. Opvallend is dat grote merken steeds vaker een game inzetten als marketingmiddel.
Adidas, Pepsi, KLM
Open, Pringles en
de Efteling hebben de potentie van gamen ontdekt. Een ander opmerkelijk fenomeen is de opkomst van de muziekgames. Pulse, Just Sing, Noisia Infection en DJ Nights zijn een aantal van de spellen die zich op dit terrein onderscheiden. Ook gemeenten in Nederland zetten steeds vaker games in ter promotie van de stad of voor werving van nieuw personeel. Rotterdam en Leeuwarden zijn bijvoorbeeld goed vertegenwoordigd met hun eigen games. Er zijn ook twee uilen voor Europese studio’s te winnen, Best European Indie Game en Best European Mobile Game. Daarvoor zijn veertien buitenlandse games aangemeld van studios uit landen als Duitsland, België, Frankrijk en Spanje. Ook in het buitenland blijkt de iPhone het populairste mobiele platform.
www.gameinthecity.nl
www.dutchgameawards.nl

Weergaven: 35

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden