Nederlands MediaNetwerk

Pap

Wist u dat uw hersencellen jongen als u beweegt? Het is wetenschappelijk aangetoond: lichamelijke inspanning zorgt ervoor dat u nieuwe hersencellen kweekt. Goed nieuws voor mensen met dementia praecox, Korsakov of overgang. En als u onderweg een puzzeltje oplost, dan is het helemaal feest, uw denkvermogen wordt steeds knapper.

Uit een van mijn nieuwe hersencellen moet het woord ‘Maizenadag’ zijn ontsproten. Tijdens de lunchwandeling popte het woord ‘Bindingsdag’ opeens weer op in mijn grijze brein. Een zekere ijzeren dame, die ooit deel uit maakte van het kabinet, wilde Bevrijdingsdag omdopen tot Bindingsdag. Een dag waarop de regering ons allemaal aan elkaar vastbindt. ‘Binding’, gebruikt u dat woord wel eens? Ik alleen bij het koken van een glad sausje dus vandaar mijn vervanging: maizena.

Woorden van de regering zijn belangrijk. En die klonteren als snel want het ganse land speelt pottenkijker. Gaat u maar even mee naar de Betuwe. Wat ziet u? Prachtige bloesems, narcissen, sneeuwklokjes, boomgaarden, hier en daar een lammetje, Ot en Sien. Het is lente. En straks in de zomer klimt Janneke op een ladder. Zij plukt gezonde appels van de knoestige takken en Jip vangt ze behendig op in zijn schortje. Alles pais, vree en groen. Dus is het niet handig om een spoorlijn die daar dwars doorheen gaat stomen, de ´Betuwelijn´ te noemen. De overheid moet maatregelen aantrekkelijk maken voor de mensen. En deze zo dicht mogelijk bij huis brengen in normale taal. En als binding tot maizena verwordt, dan blijft het pappen en nathouden.

Annemarieke Weber

Weergaven: 73

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Floris Venneman over de overname van tv-zender ONS

ONS is overgenomen door het creatieve bureau Bureauvijftig. We spreken met mede-eigenaar en partner Floris Venneman over de overname en plannen met de aangekochte televisiezender

[Interview] Colin Butfield (WWF) over David Attenborough: A Life On Our Planet

Op 16 april 2020 gaat David Attenborough: A Life On Our Planet in première met een livestream vanuit de Royal Albert Hall in Londen. Deze première is live te volgen over de hele wereld. De film maakte Sir David Attenborough in samenwerking met Silverback Films en het Wereld Natuur Fonds. We spreken met Colin Butfield, Executive Producer van het WWF

[Interview] Startup Competitie 1 jaar later: Microphone Media

Microphone Media was een van de winnende startups van de Startup Competitie 2019. Hoe ging het verder met het podcastbedrijf? We spreken Frank Kromer

[Interview] Startup Competitie 1 jaar later: 5PM

5PM was een van de winnende startups van de Startup Competitie 2019. Hoe ging het verder met het bedrijf, dat organisaties helpt aan meer succes op YouTube? We spreken Peter Minkjan en zijn team

[Interview] Wierish Debipersad: Clear Channel neemt afscheid van de billboard

Wierish Debipersad is sinds de zomer van 2019 commercieel directeur van Clear Channel Nederland en zet vol in op digitaal. "We starten binnenkort met personalised ads in Q-Park-garages"

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Annemarije Tillema: Merkenbouwers, bouw bruggen naar de nieuwe wereld

Het jaar is nog maar net begonnen en er is een hoop zorgwekkends gaande dat primair of zijdelings gaat over klimaatverandering en verantwoordelijkheden in dit kader

Jeroen Verkroost: NPO wordt rechtser, 100 (!) trends voor 2020, surfen zonder cookies en deepfake jezelf!

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

[Column] Cor Hospes: Kappen met merkbouwen op sociale media, doe dat op je eigen contentplatform!

Ooit waren het supergezellige digitale kroegen voor oeverloos vermaak. Maar sociale media - zoals ook jij die jarenlang gebruikte - zijn veranderd in vervaarlijke laboratoria geregeerd door algoritmes, fake news, propaganda en nepaccounts

Jeroen Verkroost: kijkcijfers, kijktijd, zonder cookies, Hoogvliegers, software als wapen en meer

Jeroen Verkroost speurde internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bas Vlugt: Hoe dik wil je de koffie kijken?

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik zit nu 22 jaar in het vak en was nog nooit bij Koffiedik Kijken geweest.

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden