Nederlands MediaNetwerk

Titel: Green.2 / Uitgeverij:
Green.2 - Gijrath Media Groep / Uitgever:
Onno Aerden / Hoofdredactie:
Noëlle van Eijk / Art director:
Sandra van Merode / Verschijnt:
tweemaandelijks / Prijs:
3,95 euro / Omvang:
164 pagina's / Oplage:
70.000 / 1/1 fc:
6950 euro /
www.green2.nl Het is natuurlijk een heel goed idee: het lanceren van de eerste groene glossy. Alles wordt duurzaam en dus maak je daar een mooi tijdschrift over. Maar met een idee alleen ben je er niet, dat moet worden vertaald in een tijdschrift. Bij het aanschouwen van de cover blijkt meteen al dat er een wereld van verschil kan bestaan tussen een goed idee en een goede uitvoering van dat idee. Natuurlijk gebruik je ook voor de cover van een dergelijk tijdschrift gerecycled papier - wat de uitstraling geen goed doet - maar dat wil nog niet zeggen dat je daar vervolgens een in een elkaar gephotoshopte foto van
Wendy van Dijk op de Zuidpool moet neerzetten. Haar haar wappert doelloos in het rond, haar vlinderjurk doet me naar adem happen en ze kijkt de aspirant koper van dit blad uit de hoogte aan met een vernietigende blik: vanmiddag nog spaarlampen kopen of ik sla het licht uit je ogen. Had ik al gezegd dat Wendy aan haar rechter middelvinger een ring draagt met de omvang van een koffieschoteltje? Daar ziet een geheime webcam in die registreert of je wel
Max Havelaar drinkt. Een duurzame samenleving is blijkbaar ook een Engelstalige samenleving want naast de Engelstalige titel, is er ook een Engelstalige pay off -
Inspiration for our future - en ook de titel van het hoofdartikel -
Time to change - is in het Engels gesteld. Het enige dat in Nederland op de cover staat is een soort van chapeau bij de titel van het hoofdartikel. Ik heb in mijn leven al heel veel ellende op tijdschrift covers zien staan maar
Van ego naar eco is met kop en schouders wel het allerlijkste ooit. Slaan we het blad open. Meteen al bij de uitklapachterkantvandecoveradvertentie zie je waarom dit tijdschrift zo'n goed idee is. Het is een advertentie van
BMW, over hoe groen de auto's van BWM wel niet zijn. Geweldig! Adverteerders zitten te springen om media waarin ze hun duurzaamheid kunnen uitventen. Kijk maar verder in het blad:
Mercedes is groen,
Mini is groen,
Volvo is groen,
Landrover is groen -
BWM en
Volvo komen in de redactie heel subtiel terug, je merkt het bijna niet. Verder ontrolt het tijdschrift zich zonder schokkende creatieve verrassingen. Zo is daar
Floortje Dessing, Wubbo Ockels, Barack Obama, Bert Koenders, Wendy van Dijk langs de
Groene Meetlat - Ciska bedank! -
Arnold Schwarzenegger en natuurlijk
Derk Sauer over yoga. Mooi om te zien is hoe Green.2 nog aan het zoeken is naar de juiste bladformule. Er worden hier en daar wat visjes uitgegooid naar lezers en adverteerders, kijken waar men bijt. Dus is er een reisrubriek, mode, shopping pagina's. Zet het allemaal maar neer, eens kijken wat er van komt. Ik denk dat als de redactie Wendy van Dijk met haar vlinderjurk vooraan uit de buurt van de cover pagina kan houden, we hier een blijvertje hebben. Wel even dieper, verrassender, creatiever. Maar goed, een goed idee is goed. Klaar.
www.basvlugt.nl

Weergaven: 326

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden