Nederlands MediaNetwerk

Titel: Green.2 / Uitgeverij:
Green.2 - Gijrath Media Groep / Uitgever:
Onno Aerden / Hoofdredactie:
Noëlle van Eijk / Art director:
Sandra van Merode / Verschijnt:
tweemaandelijks / Prijs:
3,95 euro / Omvang:
164 pagina's / Oplage:
70.000 / 1/1 fc:
6950 euro /
www.green2.nl Het is natuurlijk een heel goed idee: het lanceren van de eerste groene glossy. Alles wordt duurzaam en dus maak je daar een mooi tijdschrift over. Maar met een idee alleen ben je er niet, dat moet worden vertaald in een tijdschrift. Bij het aanschouwen van de cover blijkt meteen al dat er een wereld van verschil kan bestaan tussen een goed idee en een goede uitvoering van dat idee. Natuurlijk gebruik je ook voor de cover van een dergelijk tijdschrift gerecycled papier - wat de uitstraling geen goed doet - maar dat wil nog niet zeggen dat je daar vervolgens een in een elkaar gephotoshopte foto van
Wendy van Dijk op de Zuidpool moet neerzetten. Haar haar wappert doelloos in het rond, haar vlinderjurk doet me naar adem happen en ze kijkt de aspirant koper van dit blad uit de hoogte aan met een vernietigende blik: vanmiddag nog spaarlampen kopen of ik sla het licht uit je ogen. Had ik al gezegd dat Wendy aan haar rechter middelvinger een ring draagt met de omvang van een koffieschoteltje? Daar ziet een geheime webcam in die registreert of je wel
Max Havelaar drinkt. Een duurzame samenleving is blijkbaar ook een Engelstalige samenleving want naast de Engelstalige titel, is er ook een Engelstalige pay off -
Inspiration for our future - en ook de titel van het hoofdartikel -
Time to change - is in het Engels gesteld. Het enige dat in Nederland op de cover staat is een soort van chapeau bij de titel van het hoofdartikel. Ik heb in mijn leven al heel veel ellende op tijdschrift covers zien staan maar
Van ego naar eco is met kop en schouders wel het allerlijkste ooit. Slaan we het blad open. Meteen al bij de uitklapachterkantvandecoveradvertentie zie je waarom dit tijdschrift zo'n goed idee is. Het is een advertentie van
BMW, over hoe groen de auto's van BWM wel niet zijn. Geweldig! Adverteerders zitten te springen om media waarin ze hun duurzaamheid kunnen uitventen. Kijk maar verder in het blad:
Mercedes is groen,
Mini is groen,
Volvo is groen,
Landrover is groen -
BWM en
Volvo komen in de redactie heel subtiel terug, je merkt het bijna niet. Verder ontrolt het tijdschrift zich zonder schokkende creatieve verrassingen. Zo is daar
Floortje Dessing, Wubbo Ockels, Barack Obama, Bert Koenders, Wendy van Dijk langs de
Groene Meetlat - Ciska bedank! -
Arnold Schwarzenegger en natuurlijk
Derk Sauer over yoga. Mooi om te zien is hoe Green.2 nog aan het zoeken is naar de juiste bladformule. Er worden hier en daar wat visjes uitgegooid naar lezers en adverteerders, kijken waar men bijt. Dus is er een reisrubriek, mode, shopping pagina's. Zet het allemaal maar neer, eens kijken wat er van komt. Ik denk dat als de redactie Wendy van Dijk met haar vlinderjurk vooraan uit de buurt van de cover pagina kan houden, we hier een blijvertje hebben. Wel even dieper, verrassender, creatiever. Maar goed, een goed idee is goed. Klaar.
www.basvlugt.nl

Weergaven: 302

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Joris Hoffman (+Drie) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Joris Hoffman, mede-oprichter van en Head of Design bij +Drie, rijdt mee. Wij bellen hem

[Interview] Jantien van Tol (Talpa Radio): Luisteraars kunnen straks hun eigen radiodag samenstellen

Als talentcoach van Talpa Radio is Jantien van Tol verantwoordelijk voor de radio-opleiding van Radio 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica en de jaarlijkse talentendag. Dit jaar zullen de radioprofessionals van Talpa Network op 29 juni weer op zoek gaan naar jong talent

[Forum] NPO deels reclamevrij. Goed idee?

Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraagvoor

[Interview] Perre van den Brink: De wereld verdrinkt in content

Perre van den Brink is Managing Director van VIRTUE in West-Europa. Hij wil dat zijn mensen net zo nieuwsgierig zijn als journalisten en op zoek gaan naar het unieke verhaal. "Als je de aandacht van consumenten wilt, zul je die moeten verdienen"

[Interview] René Huiberts (Value Zipper): Het umfeld van een redactie is heilig

Sinds maart 2019 versterkt René Huiberts het team van Value Zipper waar hij voor verschillende klanten branded content opzet binnen het portfolio van Value Zipper. Een mooie gelegenheid om hem te vragen naar zijn plannen en zijn visie op branded content

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Sietse Pots: De ruimte in beeld

Bijna 50 jaar nadat Neil Armstrong de eerste stappen op de maan zette, ging Apollo 11 in première in de Nederlandse bioscopen. De documentaire put uit meer dan 18.000 uur ongebruikt filmmateriaal, een enorme hoeveelheid waar een filmploeg ontzettend lang mee bezig moet zijn geweest. Het is exemplarisch voor de manier waarop de Amerikanen de maanlanding benaderden

[Column] Femke Leemeijer: Blendle revisited

Ik schreef lang geleden al eens dat ik niet geloof in het verdienmodel van Blendle, domweg omdat er één belangrijke belanghebbende partij bij inschiet: de auteurs van de artikelen die via het Blendle-platform gelezen worden. Zij krijgen een dermate kleine afdracht per artikel, dat ze er bij wijze van spreken niet eens een kop koffie van kunnen aanschaffen

[MediaWeek] Bas Vlugt: De brieven van Frank Volmer en Arie Slob

De afgelopen mediaweek deed Hilversum om zijn grondvesten schudden. Het was de week van de brieven van Frank Volmer en Arie Slob

[Column] Maartje Blijleven: Samen is leuker dan alleen

Is het niet grappig, dat de meest simpele dingen in de wereld, ook opeens het moeilijkst blijken te zijn? Van nature sluiten we ons met gemak aan bij een groep met gelijkgestemden. Dat hebben we altijd al gedaan

[Column] David de Jong: Politiek durft niet te kiezen inzake NPO

Zal ChristenUnie-minister Arie Slob de geschiedenis ingaan als de minister die het derde net regionaliseerde en reclame bij de NPO inperkt? Het uitgelekte voornemen leidt alleen al tot de nodige reuring

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden