Nederlands MediaNetwerk

Readershouse wordt Pelican Magazines Hearst



Readershouse/Hearst Magazines, de uitgever van CARROS, Nautique, En France en The Big Black Book, gaat per 1 augustus van naam veranderen. Vanaf dat moment gaat de uitgeverij verder als Pelican Magazines Hearst. De naamswijziging is een gevolg van de splitsing tussen de divisie sponsored magazines – Readershouse Brand Media – en de divisie publieksbladen, zoals die onlangs is doorgevoerd.

Uitbreiding portfolio
Onder leiding van Frank Kloppert zal het bladenportfolio van Pelican Magazines Hearst binnen afzienbare tijd worden uitgebreid met diverse titels. Frank Kloppert: “Het is nog te vroeg om alle namen te noemen. Met enkele titels zitten we in de finale besprekingen, met andere voeren we alleen nog verkennende gesprekken. Maar het moge duidelijk zijn dat de nieuwe titels zullen mikken op dezelfde, welstandige doelgroepen die we met ons huidige pakket bedienen. Het gaat voor wat betreft de uitbreiding overigens om zowel bestaande als volledig nieuwe titels”.

Golf Estate
Met betrekking tot een titel zijn de besprekingen inmiddels afgerond: Golf Estate. Frank Kloppert: “Een mooie aanvulling op ons pakket, in alle opzichten. Golf Estate richt zich op de mensen die op zoek zijn naar een eigen huis in een premium golfomgeving, of daar dicht bij in de buurt. En achterin Golf Estate staat een katern met een overzicht van ’s werelds mooiste huizen rond golfresorts. Een betere titel naast CARROS, The Big Black Book, En France en Nautique is nauwelijks denkbaar. De titel sluit uitstekend aan bij onze andere titels. Zowel qua lezers als qua adverteerders. Het is ook interessant voor ons dat de titel verschijnt in twee edities. Een Nederlandstalige en een internationale Engelstalige editie”. Golf Estate werd tot nu toe uitgegeven door Golf Estate Publishing in Naarden.

Hearst
Het feit dat de Amerikaanse uitgeverij Hearst via een minderheidsbelang ook in de nieuwe opzet aan Pelican Magazines verbonden blijft, ziet Frank Kloppert als een groot voordeel. “Het is geen geheim dat ik met enkele van onze titels plannen heb om ze in het buitenland op de markt te brengen. Daarvoor is de kennis en back-up van Hearst van onschatbare waarde. Hearst is overigens sowieso erg enthousiast over onze plannen voor de nabije toekomst. Vandaar ook dat wij hen met trots in onze nieuwe naam hebben opgenomen”.

Pelican Magazines Hearst telt momenteel 25 werknemers en blijft voorlopig in Amsterdam gehuisvest. Wanneer het bladenportfolio compleet is, zal het aantal werknemers zijn gestegen naar zo’n veertig werknemers.

www.readershouse.nl

Weergaven: 116

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand

Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

[Commercial Review] Folkert Langeveld: Bold moves van Samsung en T-Mobile, KIA uit de comfortzone en de P van KLM en Unox

De ambitie van het House of no limits-project van Samsung en T-Mobile maakt het voor mij al direct een opvallende en spannende gebeurtenis. Een film? Op YouTube? Met al deze bekende namen? Fred Teeven? Het bevat alle elementen die YouTube en social leuk maken

Jeroen Verkroost: feedback, TikTok, Britney Spears, redders van de journalistiek en meer

Als onderdeel van mijn werk coach ik een aantal mensen. Tenminste, van mijn vrouw mag ik het geen coaching noemen, want ik geef advies. En dat is niet hetzelfde, vindt zij, geaccrediteerd coach

[Column] Paola Cassone: Het Peter Pan-complex

Heb je ooit stilgestaan bij het aantal stereotypen en vooroordelen dat in ons culturele DNA is ingebed? Er is één die er vaak uitspringt: de 50-plusser

[Column] Marloes Rusting: De rode lampion

Marloes Rusting is Client Director bij Initiative. Voor Nederlands MediaNetwerk dook ze in het fenomeen Halloween

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden