Nederlands MediaNetwerk

De omzetgroei die Thieme GrafiMedia Groep in 2007 liet zien, zette zich ook in de eerste helft van 2008 voort. De toegevoegde waarde steeg ten opzichte van 2007 met 8% tot € 56,4 miljoen.
Als bedrijfsresultaat (EBIT) kon Thieme net als in 2007 € 3,3 miljoen noteren. Het resultaat voor belasting bedroeg dit jaar na de eerste zes maanden € 1,2 miljoen. Na de eerste helft van 2007 was dat nog € 1,7 miljoen. Deze afname wijt Thieme aan de volumedaling op de grafimediamarkt van naar schatting 3 à 4% en de sterk stijgende kosten van grondstoffen, energie en arbeid. Thieme verwacht dat de druk op de resultaten van tijdelijke aard is en dat alle lopende veranderingen in de groep het resultaat positief zullen beïnvloeden.

Investeringen
In 2008 installeerde Thieme GrafiMedia Groep tot nu toe vijf nieuwe vellenpersen en diverse soorten nabewerkingsapparatuur.

Strategisch
Het beleid van Thieme GrafiMedia Groep blijft gericht op optimalisatie van haar grafische bedrijven. In dit kader werd onlangs Den Haag media groep overgenomen.
Aan verbreding van de dienstverlening werd invulling gegeven door de overnames van Adrepak Direct Mail, Ten Klei DM en de media-activiteiten van Triple P. Sinds deze overnames telt Thieme 1.474 FTE’s.

Cijfers x € MLN
1e half jaar 2008 /1e half jaar 2007 / Heel 2007
Toegevoegde waarde 56,4 /52,3 /107,4
EBITDA 7,5 / 6,7 / 14,7
EBIT 3,3 / 3,3 / 6,6
Winst voor belasting 1,2 / 1,7 / 3,3

Thieme GrafiMedia Groep
Thieme GrafiMedia Groep, één van de grootste spelers op de Nederlandse grafimediamarkt, biedt totaaloplossingen voor complexe communicatievraagstukken.
De vier business lines Print en grafische dienstverlening, ICT services, Uitgeven en Communicatie & design zullen naar verwachting in 2008 samen goed zijn voor een jaaromzet van ruim € 200 miljoen. Op het gebied van vellenoffset en printing-on-demand is de groep in Nederland marktleider. Ook is de groep actief op het gebied van coldset-, heatset- en smalbaanrotatie. Meer informatie is te vinden op www.thiemegroep.nl.

Meer informatie
Voor meer informatie over de resultaten van Thieme GrafiMedia Groep, kunt u contact opnemen met de heer Mark van der Kallen, algemeen directeur (015-2151030, mvanderkallen@thiemegroep.nl.
Irenka van den Hout, manager Marketing & Communicatie, geeft u graag meer algemene informatie over Thieme GrafiMedia Groep (015-2151031, ivandenhout@thiemegroep.nl).

Weergaven: 72

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden