Nederlands MediaNetwerk

Op de redactie van Communicatienieuws horen wij maar steeds hardnekkige verhalen over dat Sparkx zo'n geweldig online niche-netwerk voor professionele levensgenieters is. Dat zal best. Bellen wij Suzan Fluitman, mede-oprichter van Sparkx.
Dag Suzan, hoe is het met je? 'Ja, goed! Primair bezig om Sparkx verder uit te bouwen.'
Wat is Sparkx? 'Sparkx is een gids die gemaakt wordt door professionele levensgenieters, mensen die hoge eisen stellen aan kwaliteit van dienstverleners en het liefst vertrouwen op de mening van vrienden en relaties bij het maken van keuzes. De gids is beschikbaar voor iedereen, maar als je een adres wilt toevoegen of een reactie wilt schrijven moet je lid worden. Sparkx is vooral populair onder high potentials, ondernemers en creatieven, mensen die veel reizen, regelmatig geld uitgeven aan hun huis en bovengemiddeld uit eten gaan. Omdat iedereen heel druk is, leek het ons handig om een gids te faciliteren waaruit je zelf al je favorieten kan samenstellen. Wat Linkedin is voor al je zakelijke relaties, is Sparkx voor al je favoriete adressen van dienstverleners en vakantiebestemmingen. Zo heb je altijd in één oogopslag die adressen bij de hand die je niet iedere dag gebruikt, maar als je ze nodig hebt kan je ze via Sparkx ook makkelijk vinden.'
Hoe geweldig is Sparkx? 'Dat laten we graag aan de leden over om dit te bepalen. De basis ligt er nu, maar we zijn nog volop aan het ontwikkelen. En dat zal voorlopig nog wel even doorgaan. Maar zelf vind ik Sparkx heel handig, je krijgt nieuwe ideeen en je kan ook de favoriete adressen van anderen in Sparkx Favorieten plaatsen. Alles wat je normaliter aan je vrienden zou vragen, kan je nu vinden in Sparkx. Het is betrouwbaar advies, want je ziet namelijk wie het adres gepost heeft en je kan deze persoon ook direct mailen. Als je bijvoorbeeld een goede aannnemer, weddingplanner, huisarts, makelaar of een goede accountant zoekt, dan kijk je vanaf nu eerst even op Sparkx.'
Hoeveel spijt heb je van het kiezen van zo'n ingewikkelde naam? 'Geen spijt, want ik heb ‘m zelf niet gekozen, de naam bestond namelijk al. En een ingewikkelde naam heeft voor- en nadelen, het is onderscheidend en mensen onthouden ‘m uiteindelijk wel beter doordat je er altijd bij zegt Sparkx ‘met kx’.'
Wat is het laatste nieuws? 'Dat Sparkx internationaal is. Sparkers kunnen nu namelijk ook internationale adressen toevoegen in Sparkx, dus als je een super hotel had aan de Amalfi kust, top gegeten hebt Koh Samui, of zo’n leuke winkel hebt ontdekt in San Francisco, dan kan je dit ook op Sparkx plaatsen. Het handige daarvan is is dat je over 5 jaar nog exact kan vinden waar je bent geweest of aan vrienden deze tips kan geven. Dus nooit meer lange lijstjes typen in de e-mail met tips; je geeft je vrienden namelijk eenvoudig toegang tot jouw Sparkx favorieten en klaar ben je.'
www.sparkx.nl

Weergaven: 200

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over drama maken in coronatijd, de functie van publiek en meer

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

[Interview] Ton Rozestraten over Ad Alliance

Per 1 januari 2020 zijn de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, RTL en Triade Media ondergebracht in Ad Alliance. CEO is Ton Rozestraten. Het eerste interview over Ad Alliance geeft hij aan Nederlands MediaNetwerk

[Marketing Report Radio] Dave Minneboo en Robert Bernink over 15 jaar Qmusic en radio bij corona

Dave Minneboo is programmadirecteur van Qmusic en Robert Bernink is directeur entertainment bij DPG Media. De twee kwamen bij Marketing Report Radio vertellen over het aankomende jubileum en werken in coronatijd

[Interview] Joost Geurtsen (Insight TV): ‘Wij nemen de kijkers mee op avontuur’

Joost Geurtsen is Head of Global Brand Partnerships bij Insight TV, de online televisiezender met een breed aanbod voor onder meer millennials. We spreken hem over zijn bedrijf

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Het internet gaat ten onder, maar we kunnen eraan verdienen!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Analyse your competitors content

This is so obvious and simple, yet actually never done by anybody. General benchmark, give or take, about 50 percent of your www traffic comes from SEO. Or should come from SEO

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: First Saturdays van NRMA

Iedereen herkent de beelden van vorig jaar met de bosbranden in Australië, en ook recenter aan de westkust van de Verenigde Staten; miljarden dieren ontheemd en gestorven, huizen en wijken vernietigd en grote groepen mensen die geen onderkomen meer hebben of zelfs het leven hebben gelaten

[Column] Joris van Lierop: Het blijft toch je kind, of niet dan?

Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste bijdrage schreef op deze plek. En hoewel ik het schrijven met veel plezier doe, was er toch een drempel die me een tijdje van de typemachine weghield

Jeroen Verkroost: The future is going to be weird. Featuring: Tesla, Neurochips, Robots, Cookies, TikTok, Satelliet

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden