Nederlands MediaNetwerk

Op de redactie van Communicatienieuws horen wij maar steeds hardnekkige verhalen over dat Sparkx zo'n geweldig online niche-netwerk voor professionele levensgenieters is. Dat zal best. Bellen wij Suzan Fluitman, mede-oprichter van Sparkx.
Dag Suzan, hoe is het met je? 'Ja, goed! Primair bezig om Sparkx verder uit te bouwen.'
Wat is Sparkx? 'Sparkx is een gids die gemaakt wordt door professionele levensgenieters, mensen die hoge eisen stellen aan kwaliteit van dienstverleners en het liefst vertrouwen op de mening van vrienden en relaties bij het maken van keuzes. De gids is beschikbaar voor iedereen, maar als je een adres wilt toevoegen of een reactie wilt schrijven moet je lid worden. Sparkx is vooral populair onder high potentials, ondernemers en creatieven, mensen die veel reizen, regelmatig geld uitgeven aan hun huis en bovengemiddeld uit eten gaan. Omdat iedereen heel druk is, leek het ons handig om een gids te faciliteren waaruit je zelf al je favorieten kan samenstellen. Wat Linkedin is voor al je zakelijke relaties, is Sparkx voor al je favoriete adressen van dienstverleners en vakantiebestemmingen. Zo heb je altijd in één oogopslag die adressen bij de hand die je niet iedere dag gebruikt, maar als je ze nodig hebt kan je ze via Sparkx ook makkelijk vinden.'
Hoe geweldig is Sparkx? 'Dat laten we graag aan de leden over om dit te bepalen. De basis ligt er nu, maar we zijn nog volop aan het ontwikkelen. En dat zal voorlopig nog wel even doorgaan. Maar zelf vind ik Sparkx heel handig, je krijgt nieuwe ideeen en je kan ook de favoriete adressen van anderen in Sparkx Favorieten plaatsen. Alles wat je normaliter aan je vrienden zou vragen, kan je nu vinden in Sparkx. Het is betrouwbaar advies, want je ziet namelijk wie het adres gepost heeft en je kan deze persoon ook direct mailen. Als je bijvoorbeeld een goede aannnemer, weddingplanner, huisarts, makelaar of een goede accountant zoekt, dan kijk je vanaf nu eerst even op Sparkx.'
Hoeveel spijt heb je van het kiezen van zo'n ingewikkelde naam? 'Geen spijt, want ik heb ‘m zelf niet gekozen, de naam bestond namelijk al. En een ingewikkelde naam heeft voor- en nadelen, het is onderscheidend en mensen onthouden ‘m uiteindelijk wel beter doordat je er altijd bij zegt Sparkx ‘met kx’.'
Wat is het laatste nieuws? 'Dat Sparkx internationaal is. Sparkers kunnen nu namelijk ook internationale adressen toevoegen in Sparkx, dus als je een super hotel had aan de Amalfi kust, top gegeten hebt Koh Samui, of zo’n leuke winkel hebt ontdekt in San Francisco, dan kan je dit ook op Sparkx plaatsen. Het handige daarvan is is dat je over 5 jaar nog exact kan vinden waar je bent geweest of aan vrienden deze tips kan geven. Dus nooit meer lange lijstjes typen in de e-mail met tips; je geeft je vrienden namelijk eenvoudig toegang tot jouw Sparkx favorieten en klaar ben je.'
www.sparkx.nl

Weergaven: 192

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden