Nederlands MediaNetwerk

Woensdag kwam ik aan op JFK, de enorme luchthaven van New York. Van mijn bagage ontbrak mijn rugzak met eigenlijk alles wat ik meehad. Mijn camera en statief had ik gelukkig wel. Anderhalve dag later werd mijn rugtas thuisbezorgd. Maar dat wist ik toen nog niet.

Om geld uit te sparen, nam ik de trein naar Manhattan. Het laatste stukje deed ik met de taxi, want om nu met drie rugzakken het subway-systeem uit te vogelen, ging me iets te ver.

Het tweekamerappartementje dat ik huur in East Village kent twee tarieven: $ 2500,- voor het hele appartement. Als eigenaar Kathleen dan voor zaken in NY is, neemt ze een hotel. Je kunt het ook huren voor $ 1500,-. Dan slaapt Katleen op de sofa in de huiskamer als ze in town is. En dat, zo verzekerde ze me, is ze eigenlijk bijna nooit.

Kathleen, mijn huisbazin, wachtte me op in het appartement. Ze is een gezellige, warme vrouw van 55 jaar. Dat ze wat depressief is, had ik op het eerste gezicht niet door. Mijn kamertje is klein en gezellig. Ik heb airco en internet en deel de kastruimte met Kathleen. Omdat ze veel moet regelen in NY slaapt ze al de hele week in de woonkamer op een kleed, bij gebrek aan een sofa. Ze ligt er de hele dag, want ze voelt zich niet zo goed.

New York is huge, heftig, altijd druk, hard en soms ook intimiderend. Ik voel me er erg alleen. Ik probeer heel erg in contact te komen met mensen om verhalen op te kunnen doen die ik vervolgens weer kan verkopen om rond te kunnen komen. Kathleen wilde de hele huur vooraf, plus een maand borg. Dat is $ 7500,- en dat maakt me bijna blut.

Er zijn momenten dat ik me enorm zorgen maak of het me allemaal wel gaat lukken. Maar ik zet door. Ik heb via vrienden in Nederland wat Nederlandse contacten opgedaan. Gisteren heb ik gepicknickt in Central Park. Was erg gezellig. Zij zijn hier voor een half jaar of een jaar om voor PriceWaterhouseCooper te werken.

Zondagavond ga ik stappen met fotograaf Pieter Henket, die ik ken van sQueeze, maandag lunch met de salesmanager van het Marmara hotel, die mijn ticket betaalde. Dinsdag lunch met Boris Dittrich, die nu Advocacy Director is bij Human Right Watch, hier in NY. Met de afspraken gaat het dus al wel goed. Wie weet welke verhalen of mogelijkheden hier allemaal uit voortkomen. In eerste instantie kost het alleen maar geld. En dat slinkt zienderogen.

Weergaven: 41

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

[Interview] Martijn Standaart: Met Scoupy bereikt Sanoma doelgroepen nog beter

Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Martijn Standaart is op 1 oktober 2019 begonnen als directeur

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data

Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen

Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?

Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer

Jeroen Verkroost: Startup drama, Baby Yoda, Het einde van TMG, Memes zijn massamedia, pas op voor het ANP, Tools voor journalistiek, Who killed the Torrent?

Via de uitstekende Handpicked-nieuwsbrief las ik het verhaal van een mislukte Nederlandse startup: CRM-systeem Lily, een bedrijf dat werd opgericht door de mensen die eerder het bedrijf Voys oprichtte en zeer succesvol maakten. Hier vallen lessen te leren

[Commercial Review] Gijs van der Togt: 15 sec Bol.com, nét niet Samsung en lekker Amsterdamse Ace & Tate

In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze

[Column] Erwin Fisser: Buurman & Buurman innovatiemanagement

Lezers willen zogenaamd niet betalen voor boekjes waarin citaten uit kinderboeken staan. Dat vond ik onzin en dat vind ik nog steeds. Mensen die van mening zijn dat ze geen belangrijke lessen uit kinderliteratuur kunnen halen, kun je niet serieus nemen

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden