Nederlands MediaNetwerk


SMM is als tijdschriftenuitgever verdacht veel actief op het online gebeuren. Onlangs werd
AutoTrader overgenomen. Bellen wij
Auke Visser, CEO van SMM.
Dag Auke, hoe gaat het met je? 'Hier bij SMM schijnt de zon altijd, goed dus. Dank je.'
Hoe blij ben je met het binnenhalen van AutoTrader? 'We hebben inmiddels een stevig track record als het gaat om acquisities, dit is de vijfde in ons vijfjarig bestaan. Iedere overname is een uitdaging met specifieke hobbels. Het aardige daarbij is dat aspecten die bij de ene acquisitie een enorm struikelblok lijken, bij de ander juist weer onverwacht vlot verlopen. AutoTrader was in handen van een niet-Nederlandse moedermaatschappij en ik kan niet anders zeggen dan dat de samenwerking prima is verlopen. Dat geeft een goed gevoel voor de toekomst.'
Wat doet AutoTrader en hoe past AutoTrader binnen het SMM portfolio? 'AutoTrader is een platform voor de aankoop en verkoop van tweedehands auto's. SMM had met AutoWeek magazine en de site, inclusief
groenopweg.nl en
AutoWeek.tv, al een enorme positie als het gaat om inspiratie. Nu schuiven we een stap verder op in de keten richting leads. En nog eind dit jaar komen we met producten op het vlak van auto's en financiën.'
Wat is het belang van online binnen SMM nu en hoe zie jij dat belang zich ontwikkelen? 'We maken een duidelijke transitie van printuitgever naar multimediaal uitgeefhuis. Op dit moment komt - dat is nog zonder Autotrader - 15 procent van onze marge uit internet, veel voor een uitgever van publieksbladen.'
Wat is het laatste nieuws? 'Afgelopen week is ons magazine en site Hockey.nl gelanceerd in samenwerking met de KNHB'
www.smm.nl www.autotrader.nl www.groenopweg.nl www.AutoWeek.tv www.hockey.nl

Weergaven: 266

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden