Nederlands MediaNetwerk

Titel:
Goedele / Uitgeverij:
Sanoma Magazines Belgium / Uitgever:
Danny Ilegems / Hoofdredactie:
Goedele Liekens & Danny Ilegems / Art director:
Katleen Miller / Verschijnt:
maandelijks /
Prijs: 3,95 euro (België), 4,50 euro (Nederland) / Omvang:
156 pagina's / Oplage:
220.000 / 1/1 full colour:
4250 euro Vandaag iets compleet nieuws in Communicatienieuws, ik bespreek een buitenlandse tijdschriftenlancering.
Goedele is een Belgisch tijdschrift dat door
Sanoma Magazines Belgium wordt gemaakt en ook in Nederland wordt verkocht - en waar we, het is tenslotte export, 55 eurocent meer voor het blad betalen dan op de thuismarkt. Van het tijdschriftenlandschap in België weet ik niets - ik geeft het maar meteen eerlijk toe - dus zal ik me beperken tot het duiden van de betekenis van dit tijdschrift voor de Nederlandse markt. Deze maand bestaat
LINDA. vijf jaar. Vijf jaar geleden werd de vraag gesteld of hier in Nederland wel ruimte op de markt was voor een blad dat was opgehangen aan één celebrity naar voorbeeld van
Oprah Winfrey in de Verenigde Staten. Inmiddels is die vraag na de lanceringen van
Marijke, Maria, Maarten, Matthijs, Dinand, Catherine, Youp en
Felderhof wel beantwoord. Wist u overigens dat het
Eindhovens Dagblad in november de glossy
Frits lanceert? Ik zeg er maar meteen even bij dat dat is naar de oude
Frits Philips. Het is mij in dit licht overigens volstrekt onduidelijk waarom
Katja Schuurman nog geen eigen glossy heeft maar dat geheel terzijde. Als je cultuurfilosofen en andere deskundigen mag geloven, zijn Belgen en Nederlanders absoluut niet één pot nat. Zo vertelde de bij
MTV groot geworden en inmiddels voor
Ilse Media werkende Belg
Joris van Heukelom - behorende tot de zeldzame soort mensen die je op hun antwoord apparaat dringend verzoeken vooral niets in te spreken - dat Belgen minder verschillen van Grieken dan van Nederlanders. Ander volk dus. Dat brengt ons bij de cover van Goedele. Het als ondertitel neergezette thema
Eindelijk een echt kutblad is zonder enige twijfel hip en brutaal en strak bedoeld en ik sluit niet uit dat heel België ermee wegloopt maar ik vind het smakeloos. Van een totaal andere orde dan bijvoorbeeld - ik noem maar wat - het eerste nummer van
LINDA.WONEN, waar een artikel met de kop
Klote buren was opgenomen, wat ik - voor een woonblad - juist wel volstrekt briljant vond. Het thema krijgt gestalte in een spectaculair en misselijkmakend geïllustreerd artikel over een plastisch chirurg die in designervagina's doet. Een volgende keer gewoon maar weer over borsten? Wat de cover van Goedele mooi aantoont is het belang van herkenbaarheid. Het eerste interview met
Sandra Verbeek. Ken ik niet. Het laatste interview met
Marie Bucquoy. Wie? En een artikel over op welke manieren je gehakt kunt klaarmaken. Geen idee waarom de hoofdredactie hiervoor heeft gekozen. Het vermoeden is humor. Overigens is niet alles onbekend wat in Goedele voorbij komt. Interview met
Kamagurka, een - overigens goede - column van
Marcel Vanthilt en een column van onze eigen
Hogo Borst (
Nederlands meest spitse sportjournalist, tv-maker en schrijver, heeft twee grote passies: voetbal en seks). Zijn eerste column gaat over de kut van Goedele. U moet mij geloven als ik zeg dat ik dat woord nauwelijks mijn beeldscherm op krijg, denkt u dat ik wat mankeer?
Hoe ziet haar vulva eruit? Saloondeuren of gewoon een spleetje? Heeft ze erboven een landingsbaantje of verkiest ze de Braziliaanse look? Met Goedele wordt op de Nederlandse markt een volledig nieuwe doelgroep aangeboord. Zelfs zo nieuw dat het me niet zou verbazen als ie er nog niet is of zelfs helemaal nooit zal komen.

Weergaven: 675

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Joris Hoffman (+Drie) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Joris Hoffman, mede-oprichter van en Head of Design bij +Drie, rijdt mee. Wij bellen hem

[Interview] Jantien van Tol (Talpa Radio): Luisteraars kunnen straks hun eigen radiodag samenstellen

Als talentcoach van Talpa Radio is Jantien van Tol verantwoordelijk voor de radio-opleiding van Radio 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica en de jaarlijkse talentendag. Dit jaar zullen de radioprofessionals van Talpa Network op 29 juni weer op zoek gaan naar jong talent

[Forum] NPO deels reclamevrij. Goed idee?

Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraagvoor

[Interview] Perre van den Brink: De wereld verdrinkt in content

Perre van den Brink is Managing Director van VIRTUE in West-Europa. Hij wil dat zijn mensen net zo nieuwsgierig zijn als journalisten en op zoek gaan naar het unieke verhaal. "Als je de aandacht van consumenten wilt, zul je die moeten verdienen"

[Interview] René Huiberts (Value Zipper): Het umfeld van een redactie is heilig

Sinds maart 2019 versterkt René Huiberts het team van Value Zipper waar hij voor verschillende klanten branded content opzet binnen het portfolio van Value Zipper. Een mooie gelegenheid om hem te vragen naar zijn plannen en zijn visie op branded content

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Sietse Pots: De ruimte in beeld

Bijna 50 jaar nadat Neil Armstrong de eerste stappen op de maan zette, ging Apollo 11 in première in de Nederlandse bioscopen. De documentaire put uit meer dan 18.000 uur ongebruikt filmmateriaal, een enorme hoeveelheid waar een filmploeg ontzettend lang mee bezig moet zijn geweest. Het is exemplarisch voor de manier waarop de Amerikanen de maanlanding benaderden

[Column] Femke Leemeijer: Blendle revisited

Ik schreef lang geleden al eens dat ik niet geloof in het verdienmodel van Blendle, domweg omdat er één belangrijke belanghebbende partij bij inschiet: de auteurs van de artikelen die via het Blendle-platform gelezen worden. Zij krijgen een dermate kleine afdracht per artikel, dat ze er bij wijze van spreken niet eens een kop koffie van kunnen aanschaffen

[MediaWeek] Bas Vlugt: De brieven van Frank Volmer en Arie Slob

De afgelopen mediaweek deed Hilversum om zijn grondvesten schudden. Het was de week van de brieven van Frank Volmer en Arie Slob

[Column] Maartje Blijleven: Samen is leuker dan alleen

Is het niet grappig, dat de meest simpele dingen in de wereld, ook opeens het moeilijkst blijken te zijn? Van nature sluiten we ons met gemak aan bij een groep met gelijkgestemden. Dat hebben we altijd al gedaan

[Column] David de Jong: Politiek durft niet te kiezen inzake NPO

Zal ChristenUnie-minister Arie Slob de geschiedenis ingaan als de minister die het derde net regionaliseerde en reclame bij de NPO inperkt? Het uitgelekte voornemen leidt alleen al tot de nodige reuring

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden