Nederlands MediaNetwerk

Titel:
Goedele / Uitgeverij:
Sanoma Magazines Belgium / Uitgever:
Danny Ilegems / Hoofdredactie:
Goedele Liekens & Danny Ilegems / Art director:
Katleen Miller / Verschijnt:
maandelijks /
Prijs: 3,95 euro (België), 4,50 euro (Nederland) / Omvang:
156 pagina's / Oplage:
220.000 / 1/1 full colour:
4250 euro Vandaag iets compleet nieuws in Communicatienieuws, ik bespreek een buitenlandse tijdschriftenlancering.
Goedele is een Belgisch tijdschrift dat door
Sanoma Magazines Belgium wordt gemaakt en ook in Nederland wordt verkocht - en waar we, het is tenslotte export, 55 eurocent meer voor het blad betalen dan op de thuismarkt. Van het tijdschriftenlandschap in België weet ik niets - ik geeft het maar meteen eerlijk toe - dus zal ik me beperken tot het duiden van de betekenis van dit tijdschrift voor de Nederlandse markt. Deze maand bestaat
LINDA. vijf jaar. Vijf jaar geleden werd de vraag gesteld of hier in Nederland wel ruimte op de markt was voor een blad dat was opgehangen aan één celebrity naar voorbeeld van
Oprah Winfrey in de Verenigde Staten. Inmiddels is die vraag na de lanceringen van
Marijke, Maria, Maarten, Matthijs, Dinand, Catherine, Youp en
Felderhof wel beantwoord. Wist u overigens dat het
Eindhovens Dagblad in november de glossy
Frits lanceert? Ik zeg er maar meteen even bij dat dat is naar de oude
Frits Philips. Het is mij in dit licht overigens volstrekt onduidelijk waarom
Katja Schuurman nog geen eigen glossy heeft maar dat geheel terzijde. Als je cultuurfilosofen en andere deskundigen mag geloven, zijn Belgen en Nederlanders absoluut niet één pot nat. Zo vertelde de bij
MTV groot geworden en inmiddels voor
Ilse Media werkende Belg
Joris van Heukelom - behorende tot de zeldzame soort mensen die je op hun antwoord apparaat dringend verzoeken vooral niets in te spreken - dat Belgen minder verschillen van Grieken dan van Nederlanders. Ander volk dus. Dat brengt ons bij de cover van Goedele. Het als ondertitel neergezette thema
Eindelijk een echt kutblad is zonder enige twijfel hip en brutaal en strak bedoeld en ik sluit niet uit dat heel België ermee wegloopt maar ik vind het smakeloos. Van een totaal andere orde dan bijvoorbeeld - ik noem maar wat - het eerste nummer van
LINDA.WONEN, waar een artikel met de kop
Klote buren was opgenomen, wat ik - voor een woonblad - juist wel volstrekt briljant vond. Het thema krijgt gestalte in een spectaculair en misselijkmakend geïllustreerd artikel over een plastisch chirurg die in designervagina's doet. Een volgende keer gewoon maar weer over borsten? Wat de cover van Goedele mooi aantoont is het belang van herkenbaarheid. Het eerste interview met
Sandra Verbeek. Ken ik niet. Het laatste interview met
Marie Bucquoy. Wie? En een artikel over op welke manieren je gehakt kunt klaarmaken. Geen idee waarom de hoofdredactie hiervoor heeft gekozen. Het vermoeden is humor. Overigens is niet alles onbekend wat in Goedele voorbij komt. Interview met
Kamagurka, een - overigens goede - column van
Marcel Vanthilt en een column van onze eigen
Hogo Borst (
Nederlands meest spitse sportjournalist, tv-maker en schrijver, heeft twee grote passies: voetbal en seks). Zijn eerste column gaat over de kut van Goedele. U moet mij geloven als ik zeg dat ik dat woord nauwelijks mijn beeldscherm op krijg, denkt u dat ik wat mankeer?
Hoe ziet haar vulva eruit? Saloondeuren of gewoon een spleetje? Heeft ze erboven een landingsbaantje of verkiest ze de Braziliaanse look? Met Goedele wordt op de Nederlandse markt een volledig nieuwe doelgroep aangeboord. Zelfs zo nieuw dat het me niet zou verbazen als ie er nog niet is of zelfs helemaal nooit zal komen.

Weergaven: 790

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona

Vorig week zat mijn mailbox vol met lovende artikelen over de recente coronacampagne van de Duitse overheid; een drietal televisiespotjes (of online video’s) met de hashtag #besondereHelden

[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers

Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen

Jeroen Verkroost: Over John de Mol, Amazon, Xbox, Playstation en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): De nieuwe generatie spelcomputers is een tikkeltje ouderwets

Wie gisteravond in de buurt was van de ADAM Toren moet gedacht hebben dat het GLOW-festival verhuisd was naar Amsterdam. Vanaf het gebouw werd een blauwe lichtshow de lucht ingeschoten. Dit was dé marketingstunt van Sony om de lancering van PlayStation5 te vieren

Jeroen Verkroost: MH17, Vloggers, Amazon, Microsoft en Google en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden