Nederlands MediaNetwerk

Titel:
Goedele / Uitgeverij:
Sanoma Magazines Belgium / Uitgever:
Danny Ilegems / Hoofdredactie:
Goedele Liekens & Danny Ilegems / Art director:
Katleen Miller / Verschijnt:
maandelijks /
Prijs: 3,95 euro (België), 4,50 euro (Nederland) / Omvang:
156 pagina's / Oplage:
220.000 / 1/1 full colour:
4250 euro Vandaag iets compleet nieuws in Communicatienieuws, ik bespreek een buitenlandse tijdschriftenlancering.
Goedele is een Belgisch tijdschrift dat door
Sanoma Magazines Belgium wordt gemaakt en ook in Nederland wordt verkocht - en waar we, het is tenslotte export, 55 eurocent meer voor het blad betalen dan op de thuismarkt. Van het tijdschriftenlandschap in België weet ik niets - ik geeft het maar meteen eerlijk toe - dus zal ik me beperken tot het duiden van de betekenis van dit tijdschrift voor de Nederlandse markt. Deze maand bestaat
LINDA. vijf jaar. Vijf jaar geleden werd de vraag gesteld of hier in Nederland wel ruimte op de markt was voor een blad dat was opgehangen aan één celebrity naar voorbeeld van
Oprah Winfrey in de Verenigde Staten. Inmiddels is die vraag na de lanceringen van
Marijke, Maria, Maarten, Matthijs, Dinand, Catherine, Youp en
Felderhof wel beantwoord. Wist u overigens dat het
Eindhovens Dagblad in november de glossy
Frits lanceert? Ik zeg er maar meteen even bij dat dat is naar de oude
Frits Philips. Het is mij in dit licht overigens volstrekt onduidelijk waarom
Katja Schuurman nog geen eigen glossy heeft maar dat geheel terzijde. Als je cultuurfilosofen en andere deskundigen mag geloven, zijn Belgen en Nederlanders absoluut niet één pot nat. Zo vertelde de bij
MTV groot geworden en inmiddels voor
Ilse Media werkende Belg
Joris van Heukelom - behorende tot de zeldzame soort mensen die je op hun antwoord apparaat dringend verzoeken vooral niets in te spreken - dat Belgen minder verschillen van Grieken dan van Nederlanders. Ander volk dus. Dat brengt ons bij de cover van Goedele. Het als ondertitel neergezette thema
Eindelijk een echt kutblad is zonder enige twijfel hip en brutaal en strak bedoeld en ik sluit niet uit dat heel België ermee wegloopt maar ik vind het smakeloos. Van een totaal andere orde dan bijvoorbeeld - ik noem maar wat - het eerste nummer van
LINDA.WONEN, waar een artikel met de kop
Klote buren was opgenomen, wat ik - voor een woonblad - juist wel volstrekt briljant vond. Het thema krijgt gestalte in een spectaculair en misselijkmakend geïllustreerd artikel over een plastisch chirurg die in designervagina's doet. Een volgende keer gewoon maar weer over borsten? Wat de cover van Goedele mooi aantoont is het belang van herkenbaarheid. Het eerste interview met
Sandra Verbeek. Ken ik niet. Het laatste interview met
Marie Bucquoy. Wie? En een artikel over op welke manieren je gehakt kunt klaarmaken. Geen idee waarom de hoofdredactie hiervoor heeft gekozen. Het vermoeden is humor. Overigens is niet alles onbekend wat in Goedele voorbij komt. Interview met
Kamagurka, een - overigens goede - column van
Marcel Vanthilt en een column van onze eigen
Hogo Borst (
Nederlands meest spitse sportjournalist, tv-maker en schrijver, heeft twee grote passies: voetbal en seks). Zijn eerste column gaat over de kut van Goedele. U moet mij geloven als ik zeg dat ik dat woord nauwelijks mijn beeldscherm op krijg, denkt u dat ik wat mankeer?
Hoe ziet haar vulva eruit? Saloondeuren of gewoon een spleetje? Heeft ze erboven een landingsbaantje of verkiest ze de Braziliaanse look? Met Goedele wordt op de Nederlandse markt een volledig nieuwe doelgroep aangeboord. Zelfs zo nieuw dat het me niet zou verbazen als ie er nog niet is of zelfs helemaal nooit zal komen.

Weergaven: 754

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Case 2020] Rhandy Biemans over Milka – De Smaak van Nederland

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

[Interview] Aldo Breed positief over Kiesjefolders anno 2020

Aldo Breed startte in 2017 Kiesjefolders. Een initiatief waarbij consumenten zelf hun foldervoorkeuren kunnen opgeven en deelnemende bedrijven hun folders via de post laten versturen. We spreken met Aldo Breed

[Cross Media Case 2020] Jeroen Visser over Van Uffelen Mode

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Sublime draagt Van Uffelen Mode voor als Cross Media Case. We spreken met Jeroen Visser

[Cross Media Case 2020] Gijs Peetsold over Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ad Alliance draagt Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0 voor als Cross Media Case. We spreken met Gijs Peetsold

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bas Vlugt: Adformatie, einde van een tijdperk

Het is natuurlijk not done om een column van eigen hand over een concurrerend vakmedium te publiceren, maar dat Adformatie ophoudt in print te bestaan, is een dermate grote mijlpaal dat we kunnen spreken van het einde van een tijdperk

[Column] Marianne van Soomeren: Spoiler billboards #fuckingbriljant

Eerlijk is eerlijk, ik wilde mijn column eigenlijk niet schrijven over iets wat met de coronacrisis te maken heeft. Er wordt immers al zoveel over geschreven en over gezegd

[Column] Reinier Rombouts: Dit verandert alles

Vaak moest ik glimlachen om de zin. Omdat hij zo dramatisch wordt uitgesproken en omdat er zelden iets gebeurt waardoor alles verandert

[Column] Jerome Kuijken: De vier fasen van quarantaine

Ons beroep valt onder de niet-vitale beroepen en dat is helemaal niet erg. Als dit voorbij is, is het de taak van reclame-, marketing-, communicatie- en mediamensen om de economie een enorme slinger te geven

[Column] Erwin Fisser: Mijn mening doet er niet toe

Iemand wees me op het optreden van de directeur van Roche Nederland bij Jinek vorige week donderdag. Althans, ik geloof dat ze dat was, dat werd me uit het korte videootje niet helemaal duidelijk

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden