Nederlands MediaNetwerk

LINDA. bestaat bijna 5 jaar en geeft als 50ste editie een anderhalve kilo dik jubileum nummer uit. Bellen wij onmiddellijk Jildou van der Bijl, algemeen hoofdredacteur van Mood for Magazines.
Dag Jildou. Allereerst gefeliciteerd met het jubileum. Hoe gaat het met je? 'Goed, dank je. Ik weet eindelijk wat ik aan moet trekken naar het LINDA.50-feest, dat scheelt een hoop gestress.'
LINDA. kwam zag en overwon, daar kunnen we kort over zijn. In de laatste kwartalen stabiliseert de oplage. Kun je daar vrede mee hebben of heb je duidelijke ambities op de lezersmarkt? 'We groeien nog steeds. Het eerste kwartaal van 2008 had een index van 113 ten opzichte van vorig jaar. Van het tweede kwartaal zijn de cijfers nog niet helemaal definitief, maar ik weet wel dat onze index weer boven de 100 zit. Vorige week hebben we er nog 1000 abonnees bijgekregen. Ik klaag niet.'
In toegepaste creativiteit zet LINDA. alle andere glossy's op een straatlengte achterstand. Rozemarijn de Witte is de scheppende kracht achter LINDA. Jij bent hoofdredacteur. Hoe ziet jullie samenwerking eruit met betrekking tot de creatieve input voor LINDA.? En als we dan toch bezig zijn: wat is het belang van de input van Linda de Mol? 'Rozemarijn is nog steeds als creatief adviseur betrokken en dat is voor iedereen een feestje. Hoe meer goede bladenmakers bij elkaar, hoe beter. Wij zijn niet bang om met de beste mensen in het vak te werken. De afspraak met Linda is even simpel als doeltreffend: er komt niets in dat zij perse niet wil, en er komt niets in dat ik perse niet wil. En voor het overige doen we – als het nodig is - ons best om elkaar te overtuigen. Linda is een snelle denker en een perfecte sparringpartner. En we willen allebei het beste voor het blad.' Deze week werd Goedele gelanceerd, de zoveelste glossy rondom een celebrity. Hoe. kijk je tegen al die me-too's aan? Heb je er last van? Irriteert het, voel je je vereerd? 'Wij houden ons vooral heel erg bezig met ons eigen product. LINDA heeft een ijzersterke formule en is uniek in zijn soort. Wat anderen doen, doen anderen.'
LINDA. is gemaakt in een klein, creatief en onafhankelijk uitgeefbedrijf. Nu zijn jullie allemaal toch weer teruggekeerd in de moederschoot van Sanoma Uitgevers. Hoeveel markteers en sales managers heb je al aan je bureau gehad die aan de bladformule van LINDA. willen sleutelen? 'Haha, eentje.'
Wat is het laatste nieuws? 'We zijn nu bezig met nummer 51 en die wordt ook legendarisch: een uitklapcover met de leukste en spannendste acteurs van Nederland.'
www.lindamagazine.nl

Weergaven: 449

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Startup Competitie] Tim van der Bilt over Maze-One

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Tim van der Bilt van Maze-One

[Startup Competitie] Rens Plandsoen over We All Ride

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Rens Plandsoen van We All Ride

[Interview] Anke van Diejen en Noortje van de Sande over Picl

Picl is een online filmhuis, een streamingdienst waarbij mensen thuis filmhuisfilms kunnen bekijken. Nederlands MediaNetwerk spreekt met oprichters Anke van Diejen en Noortje van de Sande

[Startup Competitie] Ronald van Proosdij over Studenten Film Crew

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Ronald van Proosdij van Studenten Film Crew

[Cross Media Vrouw] Dolly van den Akker (MPG.): Ons hoofddoel is engagement van consumenten met merken

Dolly van den Akker is de Managing Director MPG.Group en CEO van MPG. Nederland. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Redt streaming de muziekbusiness? Wil de consument Netflix, Disney, Prime én HBO?

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Machiel Verkuyl: Is reclame zinloos?

Als een voorbijganger roept dat reclame zinloos is, zet dat Machiel Verkuyl aan het denken. Heeft die man gelijk?

[Column] Femke Leemeijer: Het merk LINDA.

Lang geleden heb ik me al eens verbaasd over de rek die er in het merk LINDA. bleek te zitten: van trendy stijlicoon tot (sorry) burgerlijke kneuterigheid en van taboedoorbreker tot comédienne - niets was te gek

Jeroen Verkroost: Hoe gaat Amazon Nederland veroveren? Hoe werken kijkcijfers? Wie wint het nieuws?

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Vue begrijpt het niet, Basic-Fit wel en Swiss Sense hoopt op wonderen

In plaats van lokaal x actueel x content x kort kiest Vue Cinemas voor breed x branchebreed x zenden x lang. Gaap

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden