Nederlands MediaNetwerk

LINDA. bestaat bijna 5 jaar en geeft als 50ste editie een anderhalve kilo dik jubileum nummer uit. Bellen wij onmiddellijk Jildou van der Bijl, algemeen hoofdredacteur van Mood for Magazines.
Dag Jildou. Allereerst gefeliciteerd met het jubileum. Hoe gaat het met je? 'Goed, dank je. Ik weet eindelijk wat ik aan moet trekken naar het LINDA.50-feest, dat scheelt een hoop gestress.'
LINDA. kwam zag en overwon, daar kunnen we kort over zijn. In de laatste kwartalen stabiliseert de oplage. Kun je daar vrede mee hebben of heb je duidelijke ambities op de lezersmarkt? 'We groeien nog steeds. Het eerste kwartaal van 2008 had een index van 113 ten opzichte van vorig jaar. Van het tweede kwartaal zijn de cijfers nog niet helemaal definitief, maar ik weet wel dat onze index weer boven de 100 zit. Vorige week hebben we er nog 1000 abonnees bijgekregen. Ik klaag niet.'
In toegepaste creativiteit zet LINDA. alle andere glossy's op een straatlengte achterstand. Rozemarijn de Witte is de scheppende kracht achter LINDA. Jij bent hoofdredacteur. Hoe ziet jullie samenwerking eruit met betrekking tot de creatieve input voor LINDA.? En als we dan toch bezig zijn: wat is het belang van de input van Linda de Mol? 'Rozemarijn is nog steeds als creatief adviseur betrokken en dat is voor iedereen een feestje. Hoe meer goede bladenmakers bij elkaar, hoe beter. Wij zijn niet bang om met de beste mensen in het vak te werken. De afspraak met Linda is even simpel als doeltreffend: er komt niets in dat zij perse niet wil, en er komt niets in dat ik perse niet wil. En voor het overige doen we – als het nodig is - ons best om elkaar te overtuigen. Linda is een snelle denker en een perfecte sparringpartner. En we willen allebei het beste voor het blad.' Deze week werd Goedele gelanceerd, de zoveelste glossy rondom een celebrity. Hoe. kijk je tegen al die me-too's aan? Heb je er last van? Irriteert het, voel je je vereerd? 'Wij houden ons vooral heel erg bezig met ons eigen product. LINDA heeft een ijzersterke formule en is uniek in zijn soort. Wat anderen doen, doen anderen.'
LINDA. is gemaakt in een klein, creatief en onafhankelijk uitgeefbedrijf. Nu zijn jullie allemaal toch weer teruggekeerd in de moederschoot van Sanoma Uitgevers. Hoeveel markteers en sales managers heb je al aan je bureau gehad die aan de bladformule van LINDA. willen sleutelen? 'Haha, eentje.'
Wat is het laatste nieuws? 'We zijn nu bezig met nummer 51 en die wordt ook legendarisch: een uitklapcover met de leukste en spannendste acteurs van Nederland.'
www.lindamagazine.nl

Weergaven: 454

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden