Nederlands MediaNetwerk

NRC Handelsblad lanceert een
Engelstalige website die zich richt op buitenlanders die geen Nederlands kunnen lezen maar wel geïnteresseerd zijn in Nederlandse kwaliteitsjournalistiek. Bellen wij
Gert Jan Oelderik, directeur-uitgever
NRC Media.
Dag Gert Jan, hoe gaat het met je? 'Prima, dank je. Hoe is het met jou?'
Mooie website! Kun je iets zeggen over het bezoek in de eerste week en over de bezoekersdoelstelling? 'Daar is het nog te vroeg voor; we hebben nu nog niet eens een week gehad. Een concrete doelstelling hebben we niet. De praktijk leert dat dit soort doelstellingen altijd een eigen leven gaan leiden. Maar als het net zo gaat als met onze Boekensite en het ePaper, zijn we tevreden.'
Moeten we deze website zien in het kader van de voortschrijdende globalisering van Nederland? 'Dat is een gekleurd statement. In elk geval in het kader van de groei van de groep expats in Nederland die liever of gemakkelijker Engels dan Nederlands leest.'
Wordt er nagedacht over een Engelstalige printeditie op termijn? 'Onder andere.'
Op welke manier wordt deze website in de adverteerdersmarkt gezet? Wat zijn jouw ambities op dit gebied? 'De accountmanagers van PCM Media en NRC Media nemen de site mee in hun portfolioverkoop. We hebben adverteerders pas iets te bieden als we voldoende – dat betekent in ons geval niet perse veel maar kwalitatief - bereik hebben. Het is niet onze gewoonte om op die muziek vooruit te lopen.'
Wat is het laatste nieuws? 'Ik zou zeggen: kijk zelf even op de website.'
www.nrc.nl/international

Weergaven: 147

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden