Nederlands MediaNetwerk

Veronica start
V-Academy. Het gerucht gaat dat het fenomenaal geweldig wordt. Bellen wij onmiddellijk V-Academy directeur
Astrid Babonnick.
Dag Astrid, hoe is het met je? 'Altijd goed als je werk ook je hobby is. En je mee mag werken aan een vooruitstrevend project als V-Academy.'
Wat is V-Academy? Vertel alles! 'Dé kweekvijver voor jong crossmediaal talent van Nederland. Een mogelijkheid voor studenten om vijf maanden lang stage te combineren met onderwijs van docenten uit het mediawerkveld. Docenten die hun sporen hebben verdiend. Tien studenten van V-Academy zullen vanaf september crossmediale formats bedenken, ontwikkelen en produceren. De formats worden uitgezonden via Kink FM. V-Academy biedt talenten tussen de 17 en 27 jaar dé kans om zich te ontwikkelen tot crossmediaal professional. En is een aanvulling op de bestaande opleidingen.'
Veronica heb ik niet meteen top of mind als het gaat om eigen producties. Praat me even bij... 'Eigen formats, eigen ontwikkeling, eigen producties. Daar staat V-Academy, onderdeel van de Veronica Holding dus garant voor. Een stap in de toekomst waarin Veronica wederom vooraan wil staan als het gaat om de nieuwste ontwikkelingen. Wat dat brengt, zal de toekomst leren.'
In V-Academy staat cross mediaal centraal. Hoe cross mediaal is V-Academy zelf? 'Ontzettend cross-mediaal natuurlijk! De website van V-Academy is daar het levende bewijs van. Een introductievideo op de homepage, de mogelijkheid om online V-Radio te beluisteren, mooie foto’s en (niet teveel) tekst. In de nabije toekomst zullen daar de formats bijkomen die de studenten gaan ontwikkelen. Formats waarin ze audio, video, internet, print en mobiele telefonie zullen combineren.'
Wat is het laatste nieuws? 'De studenten die in september starten moeten zelf ook formats bedenken. Maar, deze formats moeten zij ook in de praktijk pitchen. En wel bij onze Raad van Advies. Een Raad die bestaat uit kopstukken uit de media. Mensen met giga veel ervaring, leden waar de studenten tegen op zullen kijken. Deze Raad van Advies zijn wij nu aan 't samenstellen. Dus ik zou zeggen bel me binnenkort weer eens.'
www.v-academy.nl

Weergaven: 489

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen

Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan

[Cross Media Case 2020] Jildou van der Bijl over WE Fashion X LINDA.

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse

[Cross Media Case 2020] Fleur Haen over Chantals Pyjama Party

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. RTL draagt Chantals Pyjama Party voor als Cross Media Case We spreken met Fleur Haen, manager live entertainment

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Game over

Deze coronatijd, die gelukkig bijna voorbij is, doet een groot beroep op velen. Op hun uithoudings-en doorzettingvermogen. En op de creatieve capaciteiten. Op social media ontstaan dan ook steeds meer zelfbedachte spelletjes

[Column] Maartje Blijleven: Waarom sales webinars niet werken (en wat je wél kunt doen om nieuwe klanten aan te trekken)

Dit had ik natuurlijk nooit verwacht, toen ik begin 2020 op het podium stond van Koffiedik Kijken en mijn voorspelling voor 2020 deed. Voor een zaal vol vakgenoten, toen dat nog kon. (Oh wat mis ik die tijd!)

Jeroen Verkroost: Wordt jouw nieuws gestolen? Hoe 'doe' je diversiteit? Wie heeft jouw data? Test je mee op Blip?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Cor Hospes: Corona en het demasqué van het merkdenken

Om te lachen zijn ze, ja echt. De reclamefilmpjes waarmee merken in tijden van corona proberen sympathie te winnen

Jeroen Verkroost: Redt de Autoriteit het nieuws? CSI AdTech? Post-corona trendrapport lezen? Hoe paait Google oudjes?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden