Nederlands MediaNetwerk

RTL Nederland heeft afgelopen maand nieuwe kijkcijferhoogtes bereikt. Het gezamenlijk zenderaandeel van RTL 4, 5, 7 en 8 liep in september op tot 31,0 procent, goed voor het marktleiderschap in de doelgroep 20 - 49 jaar. De SBS Groep kwam uit op 28,6 procent en de PO volgden met 26,9 procent. In de doelgroep Boodschappers 20 - 49 jaar werd de best bekeken septembermaand sinds 1999 gerealiseerd: 31,8 procent. Ook met dit percentage is RTL marktleider (SBS: 29,0 procent; PO: 25,9 procent). Dankzij hun verscherpte profielen en kenmerkende programma's scoren de RTL-zenders bovendien nog sterker selectief in de eigen doelgroepen. Met RTL 4 gaat het zeer goed. De familiezender behaalde in de eigen doelgroep (Boodschappers 20 - 49 jaar) een zenderaandeel van 16,2 procent, waarmee het de beste septembermaand sinds 2005 werd (inclusief de Eredivisie-uitzendingen in 2007). Nieuwe programma's zoals 'Uitstel Van Executie', 'Herrie Aan De Horizon' en 'Help, Mijn Man Heeft Een Hobby' en nieuwe afleveringen van 'Gooische Vrouwen', 'Het Zesde Zintuig: Plaats Delict' en 'Goede Tijden, Slechte Tijden' droegen bovengemiddeld bij aan dit resultaat. In haar doelgroep 20 - 34 jaar kwam RTL 5 in september 0,1 procent hoger uit dan vorig jaar: 9,2 procent. De jonge en eigenzinnige zender van RTL dankt dit resultaat aan 'So You Think You Can Dance', 'Expeditie Robinson', 'America's Next Top Model', 'Hoe Word Ik Mama In Amsterdam-Zuid', 'Rock Nation', 'Wie Is De Chef?' en 'Can't Buy Me Love', programma's die allemaal in de top-10 van RTL 5 staan. Mannenzender RTL 7 scoorde in de doelgroep (mannen 20 - 49 jaar) een zenderaandeel van 7,5 procent, 0,5 procent hoger dan september 2007. Het best bekeken werden de Formule 1-races van Singapore, België en Italië, de live voetbalwedstrijden om de KNVB Beker, de nieuwe serie 'Ice Road Truckers' en de film 'XXX: The Next Level'. RTL 8 kwam in september uit op een zenderaandeel van 2,9 procent (doelgroep Vrouwen 20 - 49 jaar). De vrouwenzender had vooral succes met de films 'Someone Like You', 'Swept Away', 'Sleeping With The Enemy', 'Silent Fall' en serie 'Gooische Vrouwen'.

Weergaven: 43

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden