Nederlands MediaNetwerk

Titel: Hemel / Uitgeverij:
Nederlands Bijbelgenootschap, Xplore Media / Hoofdredactie:
Lydia van der Meer-Boer / Art director:
Coen Notebaart / Verschijnt:
Eenmalig / Prijs:
5,00 euro / Omvang:
148 pagina's / Oplage:
100.000 'Dag Peter, wat leuk dat je er bent! Welkom bij het
Nederlands Bijbelgenootschap.' 'Dag Lydia, wat zie je er leuk uit in het echt. En wat een contrast met dat lelijke gebouw waar jullie in zitten, het lijkt wel of het half Haarlem-West in sjachrijn dompelt.' 'Ga lekker zitten, gelukkig kom je niet over architectuur praten.' 'Nou, het blad dat we voor jullie maken, staat anders wel als een huis, ha ha ha! '
Huis van God, was ook nog een titel geweest. Maar goed, het blijft jammer dat jullie niet het lef hebben gehad om voor
JEZUS. te gaan, dat was ingeslagen als een bom.' 'Wil je geloven dat we dat nog serieus hebben overwogen? Maar het deed mij niet denken aan
LINDA. maar juist aan
MAARTEN, je weet wel, die one off van het
Historisch Nieuwsblad naar die verschrikkelijke
Maarten van Rossem.' 'Ik begrijp het. Maar
Hemel staat, we laten het daarbij. Wil je de dummy zien?' 'Kom maar op! Zo, dat is hem? Zo, ja, wat zal ik zeggen, Peter? Bij hemel, denk ik toch aan een hemel, en die is natuurlijk blauw, met misschien een wolkje erin.' 'Dat is natuurlijk helemaal niet verrassend.' 'Die rode letters, dat klopt. Dat verwacht niemand. Wat zijn die witte klodders die door de letters lopen?' 'Die geven de suggestie van marmer' 'Marmer? Goh, ikzelf dacht onwillekeurig aan menselijk zaad maar dat zal wel met mijn lagere driften temaken hebben - excusez. En die collage met dat vogeltje en die wesp op dat bloemetje, dat is even om op te vullen neem ik aan?' 'Nee, dat is het definitieve ontwerp.' 'Ah, ik zie het. Nou, die eenhoorn vind ik er mooi.' 'Vanwege jouw lagere driften...' 'Hou op, mallerd. Vertel me liever over de celebrities die je hebt binnengehaald. Daar deed je door de telefoon tamelijk hijgerig over.' 'De celebrities! Eigenlijk hebben we alleen maar celebrities. Wat dacht je van
Arie Boomsma? Dat is toch wel meteen de hoofdprijs. Hij ziet er goed uit, maakt ons prachtige geloof toegankelijk voor hele hordes jonge mensen. Wij zeggen op kantoor altijd: Boomsma is
EO 2.0 en dat is nog niet alles. We hebben ook
Bart Chabot.' 'Getsie,
Bart Chabot.' 'Ja, ik weet het. Wij noemen hem altijd de
Paris Hilton van de Lage Landen; beroemd van beroemd zijn. Maar uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat je niet zonder kunt. Maak je een televisieprogramma, een tijdschrift, een krant, het maakt niet uit:
Bart Chabot moét erin.' 'Nou goed dan, wat doet ie? Toch geen column mag ik hopen?' 'Nee, hij doet iets met
Pierre Wind over patat. Naar aanleiding van een boek. Is gewoon gratis content. Kijk, we hebben ook met een budget te maken, daar hebben we het eerder over gehad. Verder, jawel hoor:
Johan Cruijff! en
Kew Jaliens.' 'Wie?' '
Kew Jaliens, dat is een voetballer bij AZ die in god gelooft.' 'Hemels. En de column?' 'Dat is niemand minder dan
Susan Smit. Wat zit je nou te zuchten? Heb ik ooit gezegd dat het makkelijk is om een glossy over de Bijbel te maken? Kom op! Recht je rug, dit is gewoon heel hard werk. Kijk eens hier naar - we laten de celebrities even voor wat ze zijn - er zit ook heel veel hardcore Bijbel in hoor! Je moet niet denken dat ik aan jouw doelstellingen zit te zagen. Kijk hier, Lydia, kijk. Waar staat het nou, ja hier! Pagina 38. Weet je wat we gedaan hebben? We hebben de mooiste verzen uit het Hooglied genomen, moet je kijken wat Coen daar een mooie plaatjes bij heeft gemaakt. Let op, hier staat het:
Laten jouw borsten als trossen van de wijnstok zijn, je adem als de geur van appels, je tong als zoete wijn waarin mijn kussen baden, mijn lippen en tanden gedompeld zijn - hé Lydia, gaat het een beetje? Waarom huil je nou?' 'Ach Peter, soms wordt het me gewoon teveel. Borsten als trossen van de wijnstok? Staat dat in de Bijbel? Dat is toch prachtig. Excusez, nogmaals, ik ben een gevoelsmens.' 'Dat is toch helemaal niet erg, gekkie. Wij hebben gewoon iets heel moois gemaakt. Dat maakt nu eenmaal emoties los. Hier, geef me een kus. Ik weet het zeker: jouw tong smaakt als zoete wijn...'

Weergaven: 198

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Case 2020] Rhandy Biemans over Milka – De Smaak van Nederland

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

[Interview] Aldo Breed positief over Kiesjefolders anno 2020

Aldo Breed startte in 2017 Kiesjefolders. Een initiatief waarbij consumenten zelf hun foldervoorkeuren kunnen opgeven en deelnemende bedrijven hun folders via de post laten versturen. We spreken met Aldo Breed

[Cross Media Case 2020] Jeroen Visser over Van Uffelen Mode

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Sublime draagt Van Uffelen Mode voor als Cross Media Case. We spreken met Jeroen Visser

[Cross Media Case 2020] Gijs Peetsold over Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ad Alliance draagt Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0 voor als Cross Media Case. We spreken met Gijs Peetsold

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bas Vlugt: Adformatie, einde van een tijdperk

Het is natuurlijk not done om een column van eigen hand over een concurrerend vakmedium te publiceren, maar dat Adformatie ophoudt in print te bestaan, is een dermate grote mijlpaal dat we kunnen spreken van het einde van een tijdperk

[Column] Marianne van Soomeren: Spoiler billboards #fuckingbriljant

Eerlijk is eerlijk, ik wilde mijn column eigenlijk niet schrijven over iets wat met de coronacrisis te maken heeft. Er wordt immers al zoveel over geschreven en over gezegd

[Column] Reinier Rombouts: Dit verandert alles

Vaak moest ik glimlachen om de zin. Omdat hij zo dramatisch wordt uitgesproken en omdat er zelden iets gebeurt waardoor alles verandert

[Column] Jerome Kuijken: De vier fasen van quarantaine

Ons beroep valt onder de niet-vitale beroepen en dat is helemaal niet erg. Als dit voorbij is, is het de taak van reclame-, marketing-, communicatie- en mediamensen om de economie een enorme slinger te geven

[Column] Erwin Fisser: Mijn mening doet er niet toe

Iemand wees me op het optreden van de directeur van Roche Nederland bij Jinek vorige week donderdag. Althans, ik geloof dat ze dat was, dat werd me uit het korte videootje niet helemaal duidelijk

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden