Nederlands MediaNetwerk

Effectief adverteren op vernieuwde detelefoongids.nl

Detelefoongids.nl is totaal vernieuwd. Vanaf heden kunnen bezoekers via de detelefoongids.nl met behulp van speciale nieuwe applicaties nog sneller personen, routes of het juiste bedrijf vinden. De Telefoongids biedt adverteerders vanaf nu tevens meer inzicht in het zoekgedrag van de doelgroep. Hiermee kan de adverteerder via ‘behavioural targeting’ het juiste aanbod aan de juiste persoon op het juiste tijdstip en plaats aanbieden.

Gericht zoeken voor gebruikers

Door een uitgebreidere zoekfunctie kunnen gebruikers gemakkelijker bedrijven vinden. Dat gebeurt door te selecteren op specifieke kenmerken. Er zijn tientallen opties waaronder afstand, openingstijden en betaalmogelijkheden. Ook is er de mogelijkheid om bedrijven met elkaar te vergelijken op de belangrijkste kenmerken.

Bedrijven en de woonlocaties van personen kunnen in beeld worden gebracht via scherpere satellietfoto’s. De nieuwe site biedt met de Europese routeplanner tevens actuele informatie voor onderweg. De routeplanner maakt het mogelijk om zelfgekozen tussenstops in de reis op te nemen en om de volgorde hiervan te wijzigen. Om files en flitsers te omzeilen biedt de site de laatste verkeersinformatie. Daarnaast biedt de site het actuele weerbericht van heel Nederland. Deze informatie is overal en altijd beschikbaar door de site van De Telefoongids op de mobiele telefoon te installeren.

Surf- en klikgedrag

Behavioural targeting werkt door advertenties te tonen op basis van (eerder) gedrag van de bezoeker. Zoekt iemand bijvoorbeeld op een reisbureau, dan verschijnt er een banner van een reisaanbieder. De Telefoongids gebruikt het surf- en klikgedrag van de bezoeker om haar bezoekers in doelgroepen te verdelen.

Door profile targeting wordt een targetgroup samengesteld op basis van bestaande kennis van een doelgroep, zoals sociodemografische gegevens en gedragskenmerken. Met sequential targeting heeft de adverteerder de mogelijkheid om een tweede (of derde) banner te vertonen met een verschillende boodschap, die de bezoeker misschien overhaalt de site van de adverteerder te bezoeken. De Telefoongids houdt bij welke bezoekers een site hebben bezocht maar geen actie hebben ondernomen. Deze personen hebben een zekere mate van interesse in de dienst of het product. Door het vertonen van een banner aan deze groep personen, kunnen zij alsnog overgehaald worden om terug te keren naar de site van de adverteerder. Wanneer er weinig bekend is over de doelgroep, kan target discovery ingezet worden. Uit de gegevens over de ‘clickers’ wordt een profiel gemaakt, dat tot stand komt op basis van bestaande kennis van bezoekers van De Telefoongids.

Promotiepagina’s

Daarnaast biedt de nieuwe site van De Telefoongids bedrijven de mogelijkheid om naast hun bereikbaarheidsgegevens extra informatie weer te geven, zoals een beschrijving van producten, openingstijden en merken. Deze informatie wordt meegenomen in de zoekmachine en gebruikers kunnen daardoor nog makkelijker een bedrijf vinden.

De Telefoongids biedt diensten aan in de zoek- en advertentiemarkt via verschillende mediaplatformen zoals Internet, in print en mobiel. In de loop van 2009 worden de product portfolio’s van De Telefoongids en Gouden Gids gecombineerd. De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) stemde eind augustus in met de overname van Gouden Gids door De Telefoongids.

Over De Telefoongids & Gouden Gids
De Telefoongids & Gouden Gids is een multimediaal bedrijf dat beschikt over de meest complete database van Nederland met relevante informatie over bedrijven, producten, diensten en personen. Wij stellen deze informatie beschikbaar via Internet, print en mobiele diensten. De Telefoongids & Gouden Gids opereert in de snel veranderende zoek- en advertentiemarkt en loopt voorop in het ontwikkelen van innovatieve technologieën voor zoek- en vindgemak.

Dagelijks gebruiken meer dan 2 miljoen* mensen De Telefoongids & Gouden Gids. De website www.detelefoongids.nl & www.goudengids.nl heeft elke dag ruim één miljoen unieke bezoekers en staat daarmee in de top-10** van de meest bezochte sites in Nederland. Daarnaast gebruiken nog eens meer dan één miljoen mensen elke dag weer onze papieren gids. Een hoog rendement is gegarandeerd, van de bedrijfsraadplegingen leiden maar liefst 7 van de 10 raadplegingen leiden tot aankoop.

De Telefoongids Holding
De Telefoongids Holding met zo’n 1.200 specialisten bestaat uit meerdere business units en merken, waaronder; De Telefoongids & Gouden Gids, LokaalTotaal (lokale gidsen), Suurland Outdoor BV, City & Tourist Promotions BV (gemeentegidsen), Scoot Media (affiliate marketing) en ClearSense (online marketing bureau). De Telefoongids BV is een toonaangevende uitgever van ‘directory’ diensten in Nederland. Jaarlijkse verspreiding van regionale gidsen en lokale gidsen, huis aan huis. Te raadplegen via Internet (www.detelefoongids.nl, www.goudengids.nl), print en mobiele diensten zoals 1888, SMS1313, Gouden Gids mobiel, Nokia mobiel Internet, maar ook de Siemens huistelefoon en KPN op weg (navigatie). Het hoofdkantoor van De Telefoongids Holding BV is gevestigd in Amsterdam.

www.detelefoongids.nl

Weergaven: 98

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden