Nederlands MediaNetwerk

Titel: Kassa / Uitgeverij:
Omroepvereniging VARA / Hoofdredactie:
Chris Buur / Art director:
Marijke Reer / Verschijnt: Tweemaandelijks / Prijs:
3,95 euro / Omvang:
84 pagina's / Oplage:
110.000 / 1/1 full colour:
6.950 euro We zitten boven op een trend: in het kader van de multimediale gedachte gaat het televisie- en radiobedrijf naast omroepbladen ook generieke publieksbladen maken. Een paar weken geleden deden we al
MARIA, een ongelukkige uitgave van de
KRO, nu is er
KASSA van de
VARA. Waar het bij MARIA ging om een generieke KRO-insteek, is KASSA een line-extension van het gelijknamige televisieprogramma. En voor het geval dat de argoloze passant dat niet meteen doorheeft, prijkt niemand minder dan KASSA-presentator
Felix Meurders zelf op de cover. Wat me het meest in het oog springt op de cover is de prijs:
3,95 euro. Wat duur! Ik bedoel, we hebben het hier niet over een glossy van 148 pagina's dik, gedrukt op luxe papier, met fantastisch fotogebruik en een gelijmde rug maar over een een soort van opgevoerde
Panorama of
Story van niet meer dan een wel bijzonder bescheiden 84 pagina's met twee miezerige nietjes erdoor. Daar wil ik eigenlijk wel iets meer van weten. Het vorige blad in deze rubriek was de glossy
SONJA Magazine, daarvoor betaalt u 4,0 cent per pagina. De
Panorama doet 3,1 cent per pagina. Dan vind ik de 4,7 cent per pagina voor KASSA wel erg veel - net even duur als
HP/De Tijd maar met een betaalde kernoplage van 29.000 exemplaren is het überhaupt een wonder dat je tot enige vorm van exploitatie komt. Als we het blad openslaan, springt meteen nog iets in het oog en dat zijn de koppen. Boven een artikel over dekbedden staat
Zoek dekking!. Een artikel over slaapwandelen krijgt
Een loopje met jezelf mee, een bespreking van de Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo heet
Mamma MiTo en een artikel over de schoenen van Van Bommel moet het doen met
Zool show. Het doet denken aan de vakbladen van
VNU Business Publications met hun krakkemikkige fotogebruik: bij een arikel met de kop
Zwaar weer op komst voor ICT sector staat dan een plaatje van een mevrouw in de regen. Natuurlijk moet je om tot een geloofwaardige analyse te komen een tijdschrift ook lezen, ik weet het. Maar er zijn nu eenmaal drie dingen waar ik niet tegen kan: het gejammer van de vakbonden, consumentenprogramma's en Felix Meurders. Nou goed, niet flauw doen. Heb ik gelezen: de column van
Midas Dekkers over vegetariërs - die is heel slecht.
Ferdiand Sennema over gadgets. Ondanks verdacht veel Consumentenbond-
speak leuk om te lezen. Daarna de column van
Jan Kuitenbrouwer - de man die columnist is in dat rechtserige opnieblad
HP/De Tijd - over zijn hond die hij poffertjes voert. Daarna werd ik overvallen door een depressie. Ik staarde een tijd lang voor me uit en sloeg toen KASSA Magazine dicht. En op de valreep zowaar nog een lichtpuntje. Op de achtercover staat die prachtige advertentie van
Hästens.

Weergaven: 188

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Over geven

In 1924 verscheen Marcel Mauss’ Essai sur le don. Een verhaal over geven. Want door te geven verplicht de ontvanger van de gift zich. De Romeinen zeiden het al: do ut des

[Column] Arno Peperkoorn: Witter dan wit

Dit weekend werd een voetballer van Excelsior in een uitwedstrijd bij FC Den Bosch racistisch uitgescholden. Vergeleken met zwarte piet. Op de tribune stonden mensen fier rechtop de Hitlergroet te brengen

[Column] Jerome Kuijken: Hoe zit het nou met de versnippering van de media?

Het gaat lekker met de oude media. Je hoort het goed: zowel televisie, radio als out of home floreren. Mediahuizen met veel printtitels in het portfolio praten enthousiast over nieuwe verdienmodellen en hebben het zelfs over groei

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: de TimTom-campagne van Allsecur, een geduldig Carhartt en Zalando weet het niet meer

Ein-de-lijk gaan ze weg: Tim en Tom! Dat was zo’n beetje mijn eerste reactie na het zien van de commercial waarin wordt aangekondigd dat het merk Allsecur ophoudt te bestaan. Want eerlijk is eerlijk, de commercials met de broertjes Coronel waren niet het toppunt van creativiteit

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden