Nederlands MediaNetwerk

Titel: Kassa / Uitgeverij:
Omroepvereniging VARA / Hoofdredactie:
Chris Buur / Art director:
Marijke Reer / Verschijnt: Tweemaandelijks / Prijs:
3,95 euro / Omvang:
84 pagina's / Oplage:
110.000 / 1/1 full colour:
6.950 euro We zitten boven op een trend: in het kader van de multimediale gedachte gaat het televisie- en radiobedrijf naast omroepbladen ook generieke publieksbladen maken. Een paar weken geleden deden we al
MARIA, een ongelukkige uitgave van de
KRO, nu is er
KASSA van de
VARA. Waar het bij MARIA ging om een generieke KRO-insteek, is KASSA een line-extension van het gelijknamige televisieprogramma. En voor het geval dat de argoloze passant dat niet meteen doorheeft, prijkt niemand minder dan KASSA-presentator
Felix Meurders zelf op de cover. Wat me het meest in het oog springt op de cover is de prijs:
3,95 euro. Wat duur! Ik bedoel, we hebben het hier niet over een glossy van 148 pagina's dik, gedrukt op luxe papier, met fantastisch fotogebruik en een gelijmde rug maar over een een soort van opgevoerde
Panorama of
Story van niet meer dan een wel bijzonder bescheiden 84 pagina's met twee miezerige nietjes erdoor. Daar wil ik eigenlijk wel iets meer van weten. Het vorige blad in deze rubriek was de glossy
SONJA Magazine, daarvoor betaalt u 4,0 cent per pagina. De
Panorama doet 3,1 cent per pagina. Dan vind ik de 4,7 cent per pagina voor KASSA wel erg veel - net even duur als
HP/De Tijd maar met een betaalde kernoplage van 29.000 exemplaren is het überhaupt een wonder dat je tot enige vorm van exploitatie komt. Als we het blad openslaan, springt meteen nog iets in het oog en dat zijn de koppen. Boven een artikel over dekbedden staat
Zoek dekking!. Een artikel over slaapwandelen krijgt
Een loopje met jezelf mee, een bespreking van de Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo heet
Mamma MiTo en een artikel over de schoenen van Van Bommel moet het doen met
Zool show. Het doet denken aan de vakbladen van
VNU Business Publications met hun krakkemikkige fotogebruik: bij een arikel met de kop
Zwaar weer op komst voor ICT sector staat dan een plaatje van een mevrouw in de regen. Natuurlijk moet je om tot een geloofwaardige analyse te komen een tijdschrift ook lezen, ik weet het. Maar er zijn nu eenmaal drie dingen waar ik niet tegen kan: het gejammer van de vakbonden, consumentenprogramma's en Felix Meurders. Nou goed, niet flauw doen. Heb ik gelezen: de column van
Midas Dekkers over vegetariërs - die is heel slecht.
Ferdiand Sennema over gadgets. Ondanks verdacht veel Consumentenbond-
speak leuk om te lezen. Daarna de column van
Jan Kuitenbrouwer - de man die columnist is in dat rechtserige opnieblad
HP/De Tijd - over zijn hond die hij poffertjes voert. Daarna werd ik overvallen door een depressie. Ik staarde een tijd lang voor me uit en sloeg toen KASSA Magazine dicht. En op de valreep zowaar nog een lichtpuntje. Op de achtercover staat die prachtige advertentie van
Hästens.

Weergaven: 179

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Joris Hoffman (+Drie) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Joris Hoffman, mede-oprichter van en Head of Design bij +Drie, rijdt mee. Wij bellen hem

[Interview] Jantien van Tol (Talpa Radio): Luisteraars kunnen straks hun eigen radiodag samenstellen

Als talentcoach van Talpa Radio is Jantien van Tol verantwoordelijk voor de radio-opleiding van Radio 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica en de jaarlijkse talentendag. Dit jaar zullen de radioprofessionals van Talpa Network op 29 juni weer op zoek gaan naar jong talent

[Forum] NPO deels reclamevrij. Goed idee?

Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraagvoor

[Interview] Perre van den Brink: De wereld verdrinkt in content

Perre van den Brink is Managing Director van VIRTUE in West-Europa. Hij wil dat zijn mensen net zo nieuwsgierig zijn als journalisten en op zoek gaan naar het unieke verhaal. "Als je de aandacht van consumenten wilt, zul je die moeten verdienen"

[Interview] René Huiberts (Value Zipper): Het umfeld van een redactie is heilig

Sinds maart 2019 versterkt René Huiberts het team van Value Zipper waar hij voor verschillende klanten branded content opzet binnen het portfolio van Value Zipper. Een mooie gelegenheid om hem te vragen naar zijn plannen en zijn visie op branded content

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Sietse Pots: De ruimte in beeld

Bijna 50 jaar nadat Neil Armstrong de eerste stappen op de maan zette, ging Apollo 11 in première in de Nederlandse bioscopen. De documentaire put uit meer dan 18.000 uur ongebruikt filmmateriaal, een enorme hoeveelheid waar een filmploeg ontzettend lang mee bezig moet zijn geweest. Het is exemplarisch voor de manier waarop de Amerikanen de maanlanding benaderden

[Column] Femke Leemeijer: Blendle revisited

Ik schreef lang geleden al eens dat ik niet geloof in het verdienmodel van Blendle, domweg omdat er één belangrijke belanghebbende partij bij inschiet: de auteurs van de artikelen die via het Blendle-platform gelezen worden. Zij krijgen een dermate kleine afdracht per artikel, dat ze er bij wijze van spreken niet eens een kop koffie van kunnen aanschaffen

[MediaWeek] Bas Vlugt: De brieven van Frank Volmer en Arie Slob

De afgelopen mediaweek deed Hilversum om zijn grondvesten schudden. Het was de week van de brieven van Frank Volmer en Arie Slob

[Column] Maartje Blijleven: Samen is leuker dan alleen

Is het niet grappig, dat de meest simpele dingen in de wereld, ook opeens het moeilijkst blijken te zijn? Van nature sluiten we ons met gemak aan bij een groep met gelijkgestemden. Dat hebben we altijd al gedaan

[Column] David de Jong: Politiek durft niet te kiezen inzake NPO

Zal ChristenUnie-minister Arie Slob de geschiedenis ingaan als de minister die het derde net regionaliseerde en reclame bij de NPO inperkt? Het uitgelekte voornemen leidt alleen al tot de nodige reuring

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden