Nederlands MediaNetwerk

In de GeruchtenMachine: Kees Schiferli en Mienke Schaberg


De redactie van Communicatienieuws is maar druk met het spitten naar de waarheid achter het wilde gerucht. Het wilde, zo niet woeste gerucht gaat dat headhunters Kees Schiferli en Mienke Schaberg een samenwerking zijn begonnen. Grijpen wij de telefoon...
Dag Kees en Mienke, hoe gaat het met jullie? "Heel goed! Ook al is het in grote delen van de communicatiewereld kommer en kwel, wij als kleine zelfstandigen zonder noemenswaardige overhead voelen dat godzijdank minder sterk.'
Het gerucht gaat dat jullie een samenwerking zijn begonnen. Vertel alles! 'Vreemd te horen dat er over een gerucht wordt gesproken. Het is waarheid. Wij kenden elkaar alleen van naam en reputatie. De eerste ontmoeting beviel ons meteen zo goed dat we al gauw onze gedachten lieten gaan en uitspraken dat we meer zouden kunnen bereiken bij bundeling van krachten. We gaan, met behoud van onze zelfstandigheid, eerst ’s kijken hoe dat uitpakt. Daarna zien we wel weer. We werken bij elkaar om de hoek - twee minuten lopen, dus stappen we makkelijk even bij elkaar binnen voor overleg.'
We hebben crisis en instortende advertentiebestedingen en zo. Hoe is jullie markt op dit moment? 'Natuurlijk zucht en steunt iedereen onder de huidige malaise, zo ook het gros van de media-exploitanten. De personele bezuinigings- en saneringsoperaties zien we bij zowel uitgevers van dag- als publieksbladen, maar weer minder bij vakbladen. Ons treft dat allemaal minder dan de werving- en selectiebureaus, omdat men in die wereld denkt en handelt in termen van volume. Daar draait het dus allemaal om de database en targets. Voor de zwaardere vacatures, onze specialiteit, zal altijd een zoekopdracht worden uitgezet. Uiteraard tenzij men intern erin slaagt een opvolging te regelen. Wellicht dat daar nu wel wat meer aandacht naar uitgaat.'
Welke mediaprofessionals mogen jullie vandaag nog bellen voor een baan? 'Iedereen die op leidinggevend niveau werkzaam is in de media of communicatie. Bij mediafuncties zijn we geïnteresseerd in zowel redactionele, zakelijke als commerciële zwaargewichten. Daarnaast zijn ook art-directors welkom. Het mag als bekend worden verondersteld dat de vraag naar communicatiespecialisten in weerwil van - of juist wel dankzij - het tijdsbeeld onverminderd groot is. Kijk ook maar op Villamedia.'
Wat is het laatste nieuws? 'Door de recessie en omschakeling naar on-line is de vraag naar zakelijke en redactionele turn-aroundmanagers toegenomen. Voor ons een geweldige kans.'
www.spes-search.nl www.metaplanconsultants.nl

Weergaven: 1330

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Bas Vlugt op 27 Oktober 2008 op 12.49
Dat is een goeie! Ik heb het aangepast.
Reactie van Jan Dijkgraaf op 27 Oktober 2008 op 12.47
Kees wie? ;-)

Interviews

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen

Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan

[Cross Media Case 2020] Jildou van der Bijl over WE Fashion X LINDA.

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse

[Cross Media Case 2020] Fleur Haen over Chantals Pyjama Party

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. RTL draagt Chantals Pyjama Party voor als Cross Media Case We spreken met Fleur Haen, manager live entertainment

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Fear of Going Out

Eindelijk is het zover! We kunnen op het terras, in een restaurant en wie weet zelfs naar de sportschool. Zijn we blij? Nou, niet echt als we een Amerikaans onderzoek van technetwerk Blind moeten geloven

Jeroen Verkroost: Wat wil Trump écht - en Zuck niet? Waarom storten Amerikaanse universiteiten in?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bob Goulooze: Game over

Deze coronatijd, die gelukkig bijna voorbij is, doet een groot beroep op velen. Op hun uithoudings- en doorzettingsvermogen. En op de creatieve capaciteiten. Op social media ontstaan dan ook steeds meer zelfbedachte spelletjes

[Column] Maartje Blijleven: Waarom sales webinars niet werken (en wat je wél kunt doen om nieuwe klanten aan te trekken)

Dit had ik natuurlijk nooit verwacht, toen ik begin 2020 op het podium stond van Koffiedik Kijken en mijn voorspelling voor 2020 deed. Voor een zaal vol vakgenoten, toen dat nog kon. (Oh wat mis ik die tijd!)

Jeroen Verkroost: Wordt jouw nieuws gestolen? Hoe 'doe' je diversiteit? Wie heeft jouw data? Test je mee op Blip?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden