Nederlands MediaNetwerk

Programma: 30 Hoog

Zender: Nederland 2 (NCRV)

Eerste uitzending 2e seizoen: 15 juni

Tijdstip: 19.28 uur

Aantal kijkers: 351.000

‘In een Amsterdamse wolkenkrabber, hoog boven de drukte, nemen interviewer Frénk van der Linden en zijn gast even afstand van de waan van de dag.
Met zijn onorthodoxe vraagstelling en vasthoudendheid realiseert Frénk van der Linden in 25 minuten een diepte-interview. Frénk tilt de gesprekken boven het alledaagse uit en levert een boeiend inkijkje in het leven van prominente Nederlanders.’
Wie dit goed leest kan niet anders dan onder de indruk raken van zoveel stil geweld. Elk woord wekt spanning. Vasthoudendheid gekoppeld aan 25 minuten uitmondend in een diepte-interview stemt tot verbijsterende sprakeloosheid bij 351.000 Liefhebbers Van Televisie.
Zondagavond was onze grootste cabarettier te gast, de man die Nederland al jaren tegen het Youpiaanse licht houd. Wat hij ziet in dat licht, stemt hem somber. Wij moesten ons rot schamen. Ikzelf heb nog nooit aan de Youpiaanse norm voldaan, ik ben niet volmaakt genoeg, aan mij kleven dingetjes. Youp heeft mij en iedereen die ik liefheb, tot aan de vaagste bekenden toe, gewogen en te licht bevonden. En terecht. Toen Youp op 30 hoog uit de lift stapte, dacht ik: Frénk op deze kluif bijt jij hoogstwaarschijnlijk je tanden stuk.
Misschien is 30 hoog wel niet verstandig, de begane grond lijkt mij een stuk veiliger in uitzonderlijke omstandigheden. Na de uitzending wist ik zeker dat 30 hoog risico’s herbergt. Frénk was inderdaad vasthoudend, wat heet.
Volgens Frénk was Youp geworden wat hij jarenlang bestreed, een beetje een patser. Maar dit hoeft volgens mij niet zo te zijn, misschien was Youp wel altijd een patser maar kon hij zich dat jarenlang niet veroorloven. Juist die arme Youp schold op grootverdieners. Frénk wilde ook weten of Youp genoeg tijd aan z’n vrienden besteedde. In de tijd dat Youp’s carrière in een stroomversnelling was geraakt, had hij te weinig tijd aan z’n vrienden besteed. ‘Maar ja’, voegde hij er aan toe, ‘dat heeft mijn vriendenkring aardig opgeschoond’. Ik vond dit een uiterst merkwaardige manier om vrienden kwijt te spelen. Gelukkig kan Youp goed in z’n eentje met zichzelf zijn. Ik vond dat een opmerking gedragen door een vlaag brille van ongekende proporties, ik hoop de diepte hiervan ergens in de herfst te doorgronden. Naarmate het programma vorderde steeg mijn bewondering voor Frénk van der Linden.
Hij was het die de man die de maatstaf was van hoe het hoort, ontrafelde. Uiteindelijk bleek Youp een gewone sterveling met alle feilen die mensen kenmerken. Maar zonder dubbele agenda, dat wel. Ik had het Youp wel gegund.
Zelf heb ik namelijk een driedubbele agenda, alle drie leeg maar ik vond ze gewoon mooi, ik wou ze hebben. Ik weet het, ik loop langs de afgrond van patserschap.

Weergaven: 53

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Bas Vlugt op 17 Juni 2008 op 20.29
Dag Ton, welkom op het Nederlands MediaNetwerk. En wat een prachtige posting! Groeten, Bas

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden