Nederlands MediaNetwerk

Programma: 30 Hoog

Zender: Nederland 2 (NCRV)

Eerste uitzending 2e seizoen: 15 juni

Tijdstip: 19.28 uur

Aantal kijkers: 351.000

‘In een Amsterdamse wolkenkrabber, hoog boven de drukte, nemen interviewer Frénk van der Linden en zijn gast even afstand van de waan van de dag.
Met zijn onorthodoxe vraagstelling en vasthoudendheid realiseert Frénk van der Linden in 25 minuten een diepte-interview. Frénk tilt de gesprekken boven het alledaagse uit en levert een boeiend inkijkje in het leven van prominente Nederlanders.’
Wie dit goed leest kan niet anders dan onder de indruk raken van zoveel stil geweld. Elk woord wekt spanning. Vasthoudendheid gekoppeld aan 25 minuten uitmondend in een diepte-interview stemt tot verbijsterende sprakeloosheid bij 351.000 Liefhebbers Van Televisie.
Zondagavond was onze grootste cabarettier te gast, de man die Nederland al jaren tegen het Youpiaanse licht houd. Wat hij ziet in dat licht, stemt hem somber. Wij moesten ons rot schamen. Ikzelf heb nog nooit aan de Youpiaanse norm voldaan, ik ben niet volmaakt genoeg, aan mij kleven dingetjes. Youp heeft mij en iedereen die ik liefheb, tot aan de vaagste bekenden toe, gewogen en te licht bevonden. En terecht. Toen Youp op 30 hoog uit de lift stapte, dacht ik: Frénk op deze kluif bijt jij hoogstwaarschijnlijk je tanden stuk.
Misschien is 30 hoog wel niet verstandig, de begane grond lijkt mij een stuk veiliger in uitzonderlijke omstandigheden. Na de uitzending wist ik zeker dat 30 hoog risico’s herbergt. Frénk was inderdaad vasthoudend, wat heet.
Volgens Frénk was Youp geworden wat hij jarenlang bestreed, een beetje een patser. Maar dit hoeft volgens mij niet zo te zijn, misschien was Youp wel altijd een patser maar kon hij zich dat jarenlang niet veroorloven. Juist die arme Youp schold op grootverdieners. Frénk wilde ook weten of Youp genoeg tijd aan z’n vrienden besteedde. In de tijd dat Youp’s carrière in een stroomversnelling was geraakt, had hij te weinig tijd aan z’n vrienden besteed. ‘Maar ja’, voegde hij er aan toe, ‘dat heeft mijn vriendenkring aardig opgeschoond’. Ik vond dit een uiterst merkwaardige manier om vrienden kwijt te spelen. Gelukkig kan Youp goed in z’n eentje met zichzelf zijn. Ik vond dat een opmerking gedragen door een vlaag brille van ongekende proporties, ik hoop de diepte hiervan ergens in de herfst te doorgronden. Naarmate het programma vorderde steeg mijn bewondering voor Frénk van der Linden.
Hij was het die de man die de maatstaf was van hoe het hoort, ontrafelde. Uiteindelijk bleek Youp een gewone sterveling met alle feilen die mensen kenmerken. Maar zonder dubbele agenda, dat wel. Ik had het Youp wel gegund.
Zelf heb ik namelijk een driedubbele agenda, alle drie leeg maar ik vond ze gewoon mooi, ik wou ze hebben. Ik weet het, ik loop langs de afgrond van patserschap.

Weergaven: 39

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Bas Vlugt op 17 Juni 2008 op 20.29
Dag Ton, welkom op het Nederlands MediaNetwerk. En wat een prachtige posting! Groeten, Bas

Interviews

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Over Geven

In 1924 verscheen Marcel Mauss’ essai sur le don. Een verhaal over geven. Want door te geven verplicht de ontvanger van de gift zich. De Romeinen zeiden het al: do ut des

[Column] Arno Peperkoorn: Witter dan wit

Dit weekend werd een voetballer van Excelsior in een uitwedstrijd bij FC Den Bosch racistisch uitgescholden. Vergeleken met zwarte piet. Op de tribune stonden mensen fier rechtop de Hitler-groet te brengen

[Column] Jerome Kuijken: Hoe zit het nou met de versnippering van de media?

Het gaat lekker met de oude media. Je hoort het goed: zowel televisie, radio als out of home floreren. Mediahuizen met veel printtitels in het portfolio praten enthousiast over nieuwe verdienmodellen en hebben het zelfs over groei

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: de TimTom-campagne van Allsecur, een geduldig Carhartt en Zalando weet het niet meer

Ein-de-lijk gaan ze weg: Tim en Tom! Dat was zo’n beetje mijn eerste reactie na het zien van de commercial waarin wordt aangekondigd dat het merk Allsecur ophoudt te bestaan. Want eerlijk is eerlijk, de commercials met de broertjes Coronel waren niet het toppunt van creativiteit

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden