Nederlands MediaNetwerk

Affilinet, een van de grootste affiliate-netwerken in Europa met meer dan 1.600 programma’s, is toegetreden tot het Interactive Advertising Bureau Nederland (IAB). Het IAB is de onafhankelijke branchevereniging en het kennisplatform op het gebied van online advertising, interactive marketing, mobile advertising en internet-televisie (iTV). affilinet is lid geworden van het IAB om bij te dragen aan de professionalisering van de branchevereniging en de affiliate-marketingsector. Daarnaast ondersteunt het bedrijf bij de positionering van het IAB als kennisplatform en vraagbaak voor de pers.

De instelling van de Taskforce Affiliate Marketing door het IAB begin dit jaar was een belangrijke overweging voor Affilinet om lid te worden van het IAB. Deze taskforce zal de komende jaren de drijvende kracht achter de professionalisering van de branche zijn. Tevens zal deze denktank zich inzetten voor meer kennisdeling en de ontwikkeling van instrumenten om de sector transparanter en efficiënter te maken.

Het komende jaar gaat de Taskforce Affiliate Marketing zich concreet bezighouden met het opzetten van een Affiliate Marketing Monitor die de omvang van de sector in kaart moet brengen, met het opzetten van een opleiding Affiliate Marketing en met het formuleren van richtlijnen en gedragsregels.

“Bij mijn aantreden begin dit jaar zag ik een lidmaatschap van het IAB als een van de eerste stappen die we als Affilinet moeten nemen. We vinden een club als het IAB ongelooflijk belangrijk voor het professionaliseren van onze branche, maar ook als kennisplatform. Elk professioneel affiliate-marketingbedrijf moet zich aansluiten bij deze club”, zegt Bas Rogaar, Country Manager Nederland bij Affilinet. “Als alle goedwillende affiliate-marketeers zich verenigen en zich inzetten voor een volwassen, transparante affiliate-markt, creëren we voldoende massa en kan er verder geïnvesteerd worden in kwaliteit en eenduidigheid binnen onze branche. Alleen dan winnen we het vertrouwen van adverteerders en uitgevers. En dit is een voorwaarde voor verdere groei van de affiliate-sector.”

www.affili.net
www.iab.nl

Weergaven: 29

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona

Vorig week zat mijn mailbox vol met lovende artikelen over de recente coronacampagne van de Duitse overheid; een drietal televisiespotjes (of online video’s) met de hashtag #besondereHelden

[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers

Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen

Jeroen Verkroost: Over John de Mol, Amazon, Xbox, Playstation en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): De nieuwe generatie spelcomputers is een tikkeltje ouderwets

Wie gisteravond in de buurt was van de ADAM Toren moet gedacht hebben dat het GLOW-festival verhuisd was naar Amsterdam. Vanaf het gebouw werd een blauwe lichtshow de lucht ingeschoten. Dit was dé marketingstunt van Sony om de lancering van PlayStation5 te vieren

Jeroen Verkroost: MH17, Vloggers, Amazon, Microsoft en Google en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden