Nederlands MediaNetwerk

Aan de Bavaria-affaire heb ik weinig meer toe te voegen, behalve dan dat de FIFA en Budweiser pr-regel nummer een genegeerd hebben, namelijk direct de angel uit de controverse halen. Meneer Budweiser had gewoon op z’n Obama’s moeten zeggen: “Slimme jongens bij dat Hollandse brouwertje, lekkere mazen in de wet gevonden, altijd welkom voor een grote mensen-biertje!”

De Amerikaanse brouwer had samen met de FIFA een sportieve indruk achtergelaten en de schaars geklede babes waren periodieke blikvangers gebleven in plaats van martelaren voor de vrijheid van het biervertier.
Genoeg hierover, maar niet over het uiterlijk vertoon. Tijdens de wanvertoning van de Engelsen tegen Algerije, kwam David Beckham veelvuldig van top tot teen in beeld. Als actieve international lag de nadruk ook al meer op zijn kapsels dan op de voetbalverrichtingen, maar zijn ijdeltuiterij werd nog gecompenseerd door goede vrije trappen en een voorbeeldige inzet.
In de dug-out lijkt hij met zijn retro-Elvis kapsel en strak gesneden pak zo van de catwalk gelopen. Da’s allemaal leuk en aardig als de resultaten goed zijn, maar op basis van het gezegde ‘kleren maken de man’, zal het contrast tussen het dandy-gedoe en de afgang mede hebben bijgedragen tot het snerpende fluitconcert van Joe Sixpack op de tribune. Als je haar maar goed zit, is de rest niet oké.

De Duitsers lijken zich er evenzeer van bewust dat voetbal Holiday on Ice-achtige vormen begint aan te nemen. De basis is sport, maar het oog wil ook wat. Voetbal is steeds minder oorlog en steeds meer entertainment. Joachim Löw en assistent ‘Hanzi’ Flick verschenen tijdens de groepswedstrijden elke keer in dezelfde outfits, die zo van de snijtafel van Hugo Boss leken te zijn gekomen. Ondanks de woeste bewegingen aan de zijlijn, bleef de coupe van Löw strak gestyled en zijn haarkleur doet een spoelinkje vermoeden. Zal wel een mysterie blijven, aangezien we sinds de voormalige Bondskanselier Schmidt weten, dat onze Oosterburen op een vraag hierover erg overspannen kunnen reageren.

Ook de Afrikaanse spelers kunnen er wat van. De strakke Puma-shirts die hun torso’s geweldig laten uitkomen, lijken een open sollicitatie voor de cover van de nieuwe L’Homo. Een groepje camerabewuste Oranje-mannen komt vers geknipt en geschoren het veld op dankzij de meegereisde privé-kapper.
Lekkere looks zijn weer helemaal terug als promotie-instrument, zoals ook de WK-commercial van Hans Anders laat zien. Nadat de camera langzaam naar boven is gegleden over de lange benen van een Oranje-babe, blijft hij even op kruishoogte steken terwijl de voice-over op veelbetekenende toon “het balgevoel” ter sprake brengt. Maar in tegenstelling tot het pre-feministische tijdperk, zijn beide seksen nu lustobject.

Ik ben blij met de C&A-uitstraling van Bert van Marwijk en nog blijer dat Martin Jol de clubkostuums bij Ajax heeft afgeschaft. Dat hij afgelopen seizoen DDR-tijden deed herleven door het dragen van een blauw-wit trainingspak, staat voor een bepaalde mentaliteit. Voetbal is sport en geen Oger-modeshow. Entertainment zeker, maar dan wel binnen de lijnen. Laten we hopen dat het filmsterretje spelen niet verder doorzet, want voetbal moet naar zweet ruiken en niet naar hairspray, al zal Oranjesponsor Rexona daar heel anders over denken.

Weergaven: 37

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Innovatie 2019] Sanne Groot Koerkamp over Dylan

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Hearst zendt Dylan in als Cross Media Innovatie. We spreken met Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur Quest magazine en Dylan

[Cross Media Man] Peter de Mönnink: Ik geloof in crossmedialiteit en daarmee in de uniciteit van content en data

Peter de Mönnink is CEO van Talpa Network. Hij is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar 2019. Wij spreken hem over zijn visie op crossmedia

[Cross Media Merk 2019] Sanne Groot Koerkamp over Quest

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Quest dingt mee naar de award voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur van Quest

[Cross Media Case 2019] Aart Lensink over Uitblinkers in Zaken

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG in als Cross Media Case. We spreken met Aart Lensink, directeur bij LVB Content Marketing

[Cross Media Bureau 2019] Isabelle Dacz over Wavemaker

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Wavemaker dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Isabelle Dacz, CEO van Wavemaker

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Remco Klöters: BN'ers en bitcoins

Het faciliteren van frauduleuze advertenties is onacceptabel. Artikel 6:196 BW benadrukt dat wanneer sprake is van misleidende reclame als gevolg waarvan een ander schade lijdt of dreigt te lijden, deze slachtoffers bij de rechter niet alleen een verbod, maar ook een rectificatie kunnen afdwingen

[Column] Marvin Jacobs: De opkomst van fluïde content

De podcast, met zoveel makers en een groeiend aantal adverteerders, gaat zich in vorm en inhoud ontwikkelen. De vraag is alleen: in welke richting

[Column] Marianne van Soomeren: Het sprookje van addressable TV

Er was eens… de grote wens om lineaire televisiereclame adresseerbaar te maken. Dat wil zeggen dat televisiereclame inhoudelijk wordt afgestemd op kenmerken en voorkeuren van de kijker. Zodat je niet de hele avond tv-reclames ziet langskomen die niet relevant voor jou zijn

[Column] Jerome Kuijken: Drie jaar satirische branded content. Wat heb ik geleerd?

Drie jaar geleden stapte ik van reclame over naar branded content. Met de oprichters van De Speld startte ik brandedcontentbureau De Speld & Partners. Wat ik in drie jaar heb opgestoken over branded content (en wat ik graag had willen weten toen ik begon) deel ik graag met je. Of je nou brandmanager of redacteur bent: vroeg of laat krijg je met branded content te maken

[Column] Maartje Blijleven: Een verhaal voor onze dochters

Als je je publiek echt goed wil bereiken, dan vertel je je verhalen face to face, nog steeds de meest ultieme en persoonlijke manier van communiceren. Op de zeepkist, op een podium, want dan bereik je een groot publiek. Dan maak je impact. Dan connect je. En claim je je expertise

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden