Nederlands MediaNetwerk

Bavariababes: slimme marketing truc of risicovol?

Eind goed, al goed….De stunt met de Bavaria babes in oranje jurkjes is gelukkig goed afgelopen. De ‘babes’ zijn vrijgelaten en iedereen praat, Twittert en schrijft zich rot over de stunt. Hoe verzin je het om dertig Zuid-Afrikaanse en Nederlandse vrouwen voor nop op te laten draven en verkleed als Deense supporter het stadion binnen te laten komen? Hoe verzin je het om vervolgens deze vrouwen tijdens de voetbalwedstrijd de Deense kleding uit laten trekken zodat er oranje Bavaria jurkjes tevoorschijn komen? Hier moet wel een slimme marketing afdeling achter zitten! Voor veel mensen is Bavaria nu hét biermerk van het WK, in tegenstelling tot hoofdsponsor Budweiser.

Als communicatie professional spookt dit voorval toch al dagen door mijn hoofd. Is het wel zo’n slimme marketing truc? Om je eerlijk te vertellen heb ik hier geen kant en klaar antwoord op. Maar wat ik wel weet is dat het lange termijn effect heel anders had kunnen uitpakken. En wat ik ook weet is dat Bavaria zich in zijn handjes mag knijpen voor de goede afloop. Want was iedereen nog wel zo lyrisch over de stunt geweest, als de Bavaria babes een half jaar of langer in de gevangenis moesten zitten? Wat zou de media dan schrijven? Ik geloof dat het dan niet zo’n geslaagd idee was en dat de marketing afdeling van Bavaria zich dan even op de achterhoofd had moeten krabben. Kortom: een risicovol plan waarover best zal zijn nagedacht maar of er over dames in Zuidafrikaanse cellen is nagedacht, betwijfel ik. Bovendien vraag ik me af..heeft Bavaria met deze marketingactie nu ook maar één extra flesje bier verkocht? Want de jurkjes waren allang op voor deze stunt.

Natasja la Lau
Managing partner Yellow Communications

Weergaven: 70

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden