Nederlands MediaNetwerk

Dat Geert Wilders niet in de regering komt vind ik eerlijk gezegd niet verwonderlijk. Ik lees ook een hoop woede en frustratie in de commentaren van PVV mensen. We hebben kiesrecht in Nederland, dus mensen als Wilders kunnen gekozen worden, en 1.5 mln mensen die net zoals bij Fortuin hopen op verandering, hebben dat ook gedaan. Maar zoals ik hier ook lees, PVV’ers voelen zich slachtoffer van politieke elite. Een paar jaar geleden was de SP het slachtoffer van een combine tussen PvdA CDA en VVD. Terwijl die ook de grootste winst hadden gemaakt, die partij heeft dat prima opgevangen, misschien kunnen PVV’ers dat ook? Dat heet dus politiek, het combineren van verschillende visies, en proberen daar een werkzaam geheel van te maken. En ik moet zeggen dat ik me ook bezorgd maak over Geert zijn uitspraken, t.a.v buitenlanders, islam en ga zo maar door. Ik weet niet of Wilders zich realiseert dat een groot deel van onze beschaving is gebaseerd op wat we van de Arabieren en de islam hebben geleerd. Onze rechtspraak, de wiskunde, kleding en ga zo maar door. Op mij komt hij als een ongeletterd iemand over, die prima vooroordelen uitbuit, wat we een populist noemen, zo van “geef het volk wat het wil”, of, zoals de Romeinse keizers deden, brood en spelen voor het volk. En Geert voedt die vooroordelen die bij een hele grote groep mensen leven. Nog even en we beginnen te lijken op de NAZI’s, of, zoals de Israeli’s dat nu doen, met een muur en een vorm van genocide naar de Palestijnen. De geschiedenis herhaalt zich weer in een andere vorm. Ik vind het heel jammer om te zien dat Nederland van een tolerant land steeds verder afzakt naar een land waar racisme weer een gehoor begint te krijgen, waar vooroordelen blijkbaar zwaarder wegen dan mededogen, naastenliefde en een klein beetje begrip. Ik zie Wilders liever tieren in de oppositie, dan kan hij nog steeds verdedigen wat hij vind en dat ook zeggen(lang leve de democratie), maar voorkomen we wel dat er straks hetzes of progroms gaan ontstaan in ons land. En de andere partijen kunnen daar de haalbare zaken uit distilleren, zodat ook PVV’ers gehoord worden. Want dat Geert voor de zorg opkomt, en de ouderen, vind ik prachtig en helemaal terecht. Dat hij zijn gevoelens ventileert, prima, en daarbij geen blad voor de mond neemt, ook helemaal goed. Maar een beetje nadenken over uitspraken die je doet en de consequenties daarvan begrijpen, daar kan Geert nog het een en ander leren van de andere partijen. Zelf moet ik niks hebben van politiek, lijkt me een smerig beroep, compromissen en zo, zelf voel ik me meer Aardling die kijkt wat er nodig is om onze Aarde te redden van wat wij mensen aanrichtten. Door wat ik hierover schrijf ben ik al uitgescholden door PVV’ers voor “linkse fascist” , terwijl ik alleen maar bang ben dat wij mensen blijkbaar niet in staat zijn iets van onze geschiedenis te leren. Jammer.

Weergaven: 24

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand

Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's

[Interviews] Video-interviews tijdens Online Radio Awards

Tijdens het symposium van de Online Radio Awards is een aantal toonaangevende sprekers geïnterviewd, onder wie Jeroen de Bakker, Kamran Ullah, Marvin Jacobs van Airborne, Elger van der Well, Wim Eikelboom Arjan Snijders en Liedewij Hentelaar

[Interview] Video-interview met Matthias Scholten, directeur FC Group (RTL Group)

Een video-interview met Matthias Scholten, directeur van FC Group, over de televisiemarkt en FC Group, de creatiepoot van RTL Group

[Interview] Video-interview met Ton Rozestraten over marktontwikkelingen en Screenforce Day

Een uitgebreid video-interview met Ron Rozestraten, voorzitter Screenforce en CCO RTL Nederland, over de televisiemarkt, ontwikkelingen en Screenforce Day

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Chapeau Chateau Meiland

Er zijn meer emoties met een negatieve connotatie dan positieve. Toch houdt men op tv vast aan een geforceerde positiviteit, tot in het absurde. Zo ontstaat een beeld dat weinig relatie kent met de werkelijkheid. Mensen kunnen zich moeilijk identificeren met anderen waarmee het alleen maar goed gaat

[Column] Jeroen Verkroost: Google als klimaathater, influencers kweken, foutste privacy policy, mediabestedingen, de beste e-mail ooit

The Polluters Project is een samenwerking van journalisten, wetenschappers en NGO’s die opgericht is om door data, onderzoek en analyse aan het licht te brengen welke grote bedrijven bewust bijdragen aan ons klimaatprobleem. Meer dan twintig The Guardian-journalisten werkten ruim zes maanden mee aan dit project

[Column] Marvin Jacobs: Generation Headphone bereik je niet meer via het scherm

Podcastluisteraars doen altijd iets anders terwijl ze luisteren: autorijden, huishoudelijke klusjes of sporten. Allemaal momenten waarop je als merk normaal gesproken geen rol van betekenis speelt

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Bold Bud, smakeloos Aegon en feel good Unox

Terwijl heel bierproducerend Nederland zich met campagnes richt op 0.0, hipster-ness of de historie van het merk, blijft er ongemerkt een vakje leeg. Het bier van nu, het bier van jou. Dat moet de strateeg hebben gedacht die Bud in Nederland mocht introduceren. En geef haar of hem eens ongelijk

[Column] Cor Hospes: Kloterige kijkcijfers

Programmamanagers, zendermanagers, marketeers... ze hangen aan het infuus van cijfers. Ze willen likes en linkjes turven, ze willen torenhoge rapporten met kijk- en luistercijfers. Ze willen weten wat hun acties en campagnes opleveren. Ze willen meten, omdat ze bang zijn dat ze het anders niet begrijpen

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden