Nederlands MediaNetwerk

Titel: toBe/ Uitgeverij: ToBe Publishers / Hoofdredactie: Garance Bongers / Bladmanager: Hanneke de Jong/ Art director: Klaas van Wieren/ Verschijnt: twee maal per jaar / Prijs: 4,95 euro / Omvang: 132 pagina's / Oplage: 250.000 / 1/1 full colour: 6640 euro / Website: tobemagazine.nl

Het is er de tijd van het jaar voor. Nieuwe lanceringen. Buiten regent het (waar anders, binnen niet natuurlijk), binnen is het bij de kachel behaaglijk. Een mooi tijdschrift en dan de tijd nemen om je gedachten de vrije loop te laten gaan.

Over De Dood bijvoorbeeld, want daar gaat toBe over. En wie zet je op de cover van een glossy die over De Dood gaat? Ik zou zeggen Bart Chabot, Jules Deelder, Gerard Cox, Loes Luca of Lee Towers - het maakt niet uit, zolang hij of zij maar uit Rotterdam komt.

Toch al geen stad waar je lachrimpeltjes oploopt maar toen ik ooit op een winderige middag in februari voor de Kentucky Fried Chicken stond op dat plein aan het eind van de Lijnbaan, toen wist ik het zeker: dit is het epicentrum van De Dood. Dooier dan hier kun je niet worden.

Maar goed, toBe heeft dus gekozen voor Arie Boomsma. Dat kan ik me ook wel weer voorstellen. Waar ik bij de gedachte aan Rotterdam nog langzaam wegzak in een onpeilbare diepe depressie, word ik bij het lachebekje van de EO altijd overvallen door een acute doodswens.

Over Arie schrijft toBe dat hij met flair en overtuiging religie van betweterigheid ontdoet. Daar moest ik wel om lachen. Wat ze er vergeten zijn bij te zetten is dat de zon voor de verandering morgen eens opkomt in het westen.

ToBe is in het bijzonder geschikt voor mensen die niet van verrassingen houden. De bladformule zouden u en ik in een kwartiertje uit onze mouw schudden. Wat kunnen we allemaal met De Dood doen?

Ehhh... een interview met een terminale kankerpatiënt, dat is altijd goed. Een interview met een weduwe, hoe ze er bovenop is gekomen. Een modereportage over rouwkleding - ja dat is leuk. En een artikel over erfenissen, boeken over de dood. Een artikel over een oorlogscorrespondent. En op welke manieren je tegenwoordig allemaal kunt worden begraven. Wat vinden kinderen eigenlijk van De Dood? Interview met een begrafenisondernemer: een leuke, jonge vrouw. De Dood in andere culturen! Enzovoort.

Ik was eigenlijk nog het meest geboeid door de advertenties. Zoals de vier pagina's achterin het tijdschriften met 51 begrafenisondernemers met hun website en telefoonnummers. Alle 51 lachen ze maar ze proberen het wel beschaafd te houden.

De mooiste advertentie is van Coffet, met de briljante copy tekst:

Als een mens overlijdt, dan hoeft er toch niet ook een boom te sterven?

Dit bedrijf levert rieten doodsmanden van wilgentenen die aan de binnenkant zijn bekleed met ongebleekt katoen. Milieuverantwoord en nog eens goedkoop ook. Je zou er bijna zin in krijgen.

www.basvlugt.nl

Weergaven: 209

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Startup Competitie 1 jaar later: Microphone Media

Microphone Media was een van de winnende startups van de Startup Competitie 2019. Hoe ging het verder met het podcastbedrijf? We spreken Frank Kromer

[Interview] Startup Competitie 1 jaar later: 5PM

5PM was een van de winnende startups van de Startup Competitie 2019. Hoe ging het verder met het bedrijf, dat organisaties helpt aan meer succes op YouTube? We spreken Peter Minkjan en zijn team

[Interview] Wierish Debipersad: Clear Channel neemt afscheid van de billboard

Wierish Debipersad is sinds de zomer van 2019 commercieel directeur van Clear Channel Nederland en zet vol in op digitaal. "We starten binnenkort met personalised ads in Q-Park-garages"

[Interview] Martijn de Kemp: Influencermarketing is toegankelijker, schaalbaarder en meetbaarder dan ooit

Martijn de Kemp is oprichter en CEO van content en influencer agency Storyboard

[Nederlands MediaNetwerk TV] Edward Knol over Born05

Edward Knol is sinds 2019 Managing Director van Born05. Het bureau is gespecialiseerd in de ontwikkeling van digitale producten, diensten en content die merken met mensen verbinden. Dit doen ze voor merken als KLM, KPN, Bol.com, Talpa Network, Unilever en Alzheimer Nederland

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Annemarije Tillema: Merkenbouwers, bouw bruggen naar de nieuwe wereld

Het jaar is nog maar net begonnen en er is een hoop zorgwekkends gaande dat primair of zijdelings gaat over klimaatverandering en verantwoordelijkheden in dit kader

Jeroen Verkroost: NPO wordt rechtser, 100 (!) trends voor 2020, surfen zonder cookies en deepfake jezelf!

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

[Column] Cor Hospes: Kappen met merkbouwen op sociale media, doe dat op je eigen contentplatform!

Ooit waren het supergezellige digitale kroegen voor oeverloos vermaak. Maar sociale media - zoals ook jij die jarenlang gebruikte - zijn veranderd in vervaarlijke laboratoria geregeerd door algoritmes, fake news, propaganda en nepaccounts

Jeroen Verkroost: kijkcijfers, kijktijd, zonder cookies, Hoogvliegers, software als wapen en meer

Jeroen Verkroost speurde internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bas Vlugt: Hoe dik wil je de koffie kijken?

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik zit nu 22 jaar in het vak en was nog nooit bij Koffiedik Kijken geweest.

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden