Nederlands MediaNetwerk

Titel: toBe/ Uitgeverij: ToBe Publishers / Hoofdredactie: Garance Bongers / Bladmanager: Hanneke de Jong/ Art director: Klaas van Wieren/ Verschijnt: twee maal per jaar / Prijs: 4,95 euro / Omvang: 132 pagina's / Oplage: 250.000 / 1/1 full colour: 6640 euro / Website: tobemagazine.nl

Het is er de tijd van het jaar voor. Nieuwe lanceringen. Buiten regent het (waar anders, binnen niet natuurlijk), binnen is het bij de kachel behaaglijk. Een mooi tijdschrift en dan de tijd nemen om je gedachten de vrije loop te laten gaan.

Over De Dood bijvoorbeeld, want daar gaat toBe over. En wie zet je op de cover van een glossy die over De Dood gaat? Ik zou zeggen Bart Chabot, Jules Deelder, Gerard Cox, Loes Luca of Lee Towers - het maakt niet uit, zolang hij of zij maar uit Rotterdam komt.

Toch al geen stad waar je lachrimpeltjes oploopt maar toen ik ooit op een winderige middag in februari voor de Kentucky Fried Chicken stond op dat plein aan het eind van de Lijnbaan, toen wist ik het zeker: dit is het epicentrum van De Dood. Dooier dan hier kun je niet worden.

Maar goed, toBe heeft dus gekozen voor Arie Boomsma. Dat kan ik me ook wel weer voorstellen. Waar ik bij de gedachte aan Rotterdam nog langzaam wegzak in een onpeilbare diepe depressie, word ik bij het lachebekje van de EO altijd overvallen door een acute doodswens.

Over Arie schrijft toBe dat hij met flair en overtuiging religie van betweterigheid ontdoet. Daar moest ik wel om lachen. Wat ze er vergeten zijn bij te zetten is dat de zon voor de verandering morgen eens opkomt in het westen.

ToBe is in het bijzonder geschikt voor mensen die niet van verrassingen houden. De bladformule zouden u en ik in een kwartiertje uit onze mouw schudden. Wat kunnen we allemaal met De Dood doen?

Ehhh... een interview met een terminale kankerpatiënt, dat is altijd goed. Een interview met een weduwe, hoe ze er bovenop is gekomen. Een modereportage over rouwkleding - ja dat is leuk. En een artikel over erfenissen, boeken over de dood. Een artikel over een oorlogscorrespondent. En op welke manieren je tegenwoordig allemaal kunt worden begraven. Wat vinden kinderen eigenlijk van De Dood? Interview met een begrafenisondernemer: een leuke, jonge vrouw. De Dood in andere culturen! Enzovoort.

Ik was eigenlijk nog het meest geboeid door de advertenties. Zoals de vier pagina's achterin het tijdschriften met 51 begrafenisondernemers met hun website en telefoonnummers. Alle 51 lachen ze maar ze proberen het wel beschaafd te houden.

De mooiste advertentie is van Coffet, met de briljante copy tekst:

Als een mens overlijdt, dan hoeft er toch niet ook een boom te sterven?

Dit bedrijf levert rieten doodsmanden van wilgentenen die aan de binnenkant zijn bekleed met ongebleekt katoen. Milieuverantwoord en nog eens goedkoop ook. Je zou er bijna zin in krijgen.

www.basvlugt.nl

Weergaven: 223

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden