Nederlands MediaNetwerk

Titel: toBe/ Uitgeverij: ToBe Publishers / Hoofdredactie: Garance Bongers / Bladmanager: Hanneke de Jong/ Art director: Klaas van Wieren/ Verschijnt: twee maal per jaar / Prijs: 4,95 euro / Omvang: 132 pagina's / Oplage: 250.000 / 1/1 full colour: 6640 euro / Website: tobemagazine.nl

Het is er de tijd van het jaar voor. Nieuwe lanceringen. Buiten regent het (waar anders, binnen niet natuurlijk), binnen is het bij de kachel behaaglijk. Een mooi tijdschrift en dan de tijd nemen om je gedachten de vrije loop te laten gaan.

Over De Dood bijvoorbeeld, want daar gaat toBe over. En wie zet je op de cover van een glossy die over De Dood gaat? Ik zou zeggen Bart Chabot, Jules Deelder, Gerard Cox, Loes Luca of Lee Towers - het maakt niet uit, zolang hij of zij maar uit Rotterdam komt.

Toch al geen stad waar je lachrimpeltjes oploopt maar toen ik ooit op een winderige middag in februari voor de Kentucky Fried Chicken stond op dat plein aan het eind van de Lijnbaan, toen wist ik het zeker: dit is het epicentrum van De Dood. Dooier dan hier kun je niet worden.

Maar goed, toBe heeft dus gekozen voor Arie Boomsma. Dat kan ik me ook wel weer voorstellen. Waar ik bij de gedachte aan Rotterdam nog langzaam wegzak in een onpeilbare diepe depressie, word ik bij het lachebekje van de EO altijd overvallen door een acute doodswens.

Over Arie schrijft toBe dat hij met flair en overtuiging religie van betweterigheid ontdoet. Daar moest ik wel om lachen. Wat ze er vergeten zijn bij te zetten is dat de zon voor de verandering morgen eens opkomt in het westen.

ToBe is in het bijzonder geschikt voor mensen die niet van verrassingen houden. De bladformule zouden u en ik in een kwartiertje uit onze mouw schudden. Wat kunnen we allemaal met De Dood doen?

Ehhh... een interview met een terminale kankerpatiënt, dat is altijd goed. Een interview met een weduwe, hoe ze er bovenop is gekomen. Een modereportage over rouwkleding - ja dat is leuk. En een artikel over erfenissen, boeken over de dood. Een artikel over een oorlogscorrespondent. En op welke manieren je tegenwoordig allemaal kunt worden begraven. Wat vinden kinderen eigenlijk van De Dood? Interview met een begrafenisondernemer: een leuke, jonge vrouw. De Dood in andere culturen! Enzovoort.

Ik was eigenlijk nog het meest geboeid door de advertenties. Zoals de vier pagina's achterin het tijdschriften met 51 begrafenisondernemers met hun website en telefoonnummers. Alle 51 lachen ze maar ze proberen het wel beschaafd te houden.

De mooiste advertentie is van Coffet, met de briljante copy tekst:

Als een mens overlijdt, dan hoeft er toch niet ook een boom te sterven?

Dit bedrijf levert rieten doodsmanden van wilgentenen die aan de binnenkant zijn bekleed met ongebleekt katoen. Milieuverantwoord en nog eens goedkoop ook. Je zou er bijna zin in krijgen.

www.basvlugt.nl

Weergaven: 224

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Brand building on social

Knocking over the current beliefs on audience growth, engagement KPIs and micro-targeting

[Column] Niels Bruinsma: Wat doet corona met ons surf-, kijk- en luistergedrag?

Hoewel we gehoopt hadden deze tweede coronagolf te vermijden, zitten we er helaas toch middenin. Tijdens de eerste golf hebben we veelvuldig media-updates gemaakt, waarin met name de mediaconsumptie centraal stond

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Erwin Fisser: Wat er mankeert aan alleen samen

Bij de lancering van de meest besproken app sinds Pokémon Go, de Coronamelder, zag ik dat de volgende pay-off Alleen samen krijgen we corona onder controle nog steeds wordt gebruikt

Jeroen Verkroost: Over platencontracten, Facebook en Crocs

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden