Nederlands MediaNetwerk

De voorbereidingen voor Photography Book Now 2010, de internationale competitie waarin de meest creatieve en innovatieve fotoboeken worden onderscheiden, zijn in volle gang. Vandaag maakt de organisatie bekend dat deelnemers tot 16 juli hun werk kunnen insturen via www.photographybooknow.com. Zowel professionele als amateurfotografen kunnen meedoen en meedingen naar de hoofdprijs van 25.000 dollar, mits zij een fotoboek insturen dat in eigen beheer is uitgegeven.

Inschrijven kan in de categorieën Fine Art, Editoral en Portfolio. Werk dat bijvoorbeeld voorvloeit uit een commercieel project, valt onder de categorie Portfolio. De categorie Fine Art is geliefd bij een grote groep, omdat het boek als middel voor meningsuiting kan worden ingezet. Het omvat fotoboeken die laten zien hoe fotografie een verhaal in boekvorm creëert, vanuit een bepaalde visie of gedachtegang. Op de website photographybooknow.com staan alle richtlijnen en voorwaarden vermeld. De jury van Photography Book Now staat dit jaar onder leiding van Darius Himes (gerenommeerd fotograaf en fotoboekdeskundige) en bestaat verder uit redacteuren, uitgevers en fotografen.

De hoofdprijs is 25.000 dollar, maar er zijn nog veel andere prijzen te winnen. De winnaar van de hoofdprijs en de categorie-winnaars krijgen tevens een exclusieve portfolio-beoordeling door de leden van de jury. Daarnaast wordt het werk van finalisten opgenomen in de collecties van het International Center of Photography (New York), het Annenberg Space for Photography (Los Angeles) en het George Eastman House (Rochester).

Vorig jaar zijn maar liefst 2.000 fotoboeken uit meer dan 50 verschillende landen ingestuurd voor de Photography Book Now Awards 2009. Rafal Milach, een professionele fotograaf uit Warschau, Polen, won de hoofdprijs van 25.000 dollar voor zijn boek Black Sea of Concrete. Een fotoverhaal over Oekraïne tijdens de winter, met beelden van het ruwe landschap en de onverwoestbare invloed van de Sovjet controle in Oekraïne. Maar ook Nederland viel in de prijzen. In de categorie Editoral werd Andrea Stultiens met haar boek Pose runner-up, het boek Last Resort van Mark Nozeman kreeg een eervolle vermelding.

Alle ingezonden boeken voor Photography Book 2010 zijn te bekijken en te bestellen via www.blurb.com/bookstore/pbn. Aanmelden kan tot uiterlijk vrijdagochtend 16 juli, 9.00 uur.

Een belangrijke onderdeel van Photography Book Now is het samenbrengen van fotografen. De prijsuitreiking is dit najaar in New York. Daarna worden verschillende netwerkbijeenkomsten georganiseerd in grote steden zoals Los Angeles, Seattle, Londen en Amsterdam. In de eerste week van oktober kunnen aanwezigen in de Nederlandse hoofdstad ervaringen uitwisselen met de winnaars, juryleden of collega's.

Photography Book Now is een initiatief van Blurb, het online uitgeversplatform waarbij consumenten en proffesionals zelf boeken van professionele kwaliteit - zoals je ze vindt in de boekhandel - kunnen maken. Sponsoren zijn ondere andere Hewlett Packard, Sony Electronics, Lensbaby, CENTER, Wacom, B&H Photo, Digital Photo Pro Magazine, X-Rite, Induro, Tenba and Maine Media Workshops, New Page Corp., American PHOTO, Photo District News en het British Journal of Photography.

www.photographybooknow.com
www.blurb.com

Weergaven: 32

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona

Vorig week zat mijn mailbox vol met lovende artikelen over de recente coronacampagne van de Duitse overheid; een drietal televisiespotjes (of online video’s) met de hashtag #besondereHelden

[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers

Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen

Jeroen Verkroost: Over John de Mol, Amazon, Xbox, Playstation en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): De nieuwe generatie spelcomputers is een tikkeltje ouderwets

Wie gisteravond in de buurt was van de ADAM Toren moet gedacht hebben dat het GLOW-festival verhuisd was naar Amsterdam. Vanaf het gebouw werd een blauwe lichtshow de lucht ingeschoten. Dit was dé marketingstunt van Sony om de lancering van PlayStation5 te vieren

Jeroen Verkroost: MH17, Vloggers, Amazon, Microsoft en Google en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden