Nederlands MediaNetwerk

Butterfly Works ontwikkelt mobiel spel dat problemen in Afrikaanse sloppenwijken te lijf gaat

Op 21 september - International Peace Day - wordt het spel GetH2O geïntroduceerd in vier nieuwe Afrikaanse landen. GetH2O, een mobiele telefoonspel ontwikkeld door Nederlandse en Keniaanse designers, is inmiddels beschikbaar in 20 landen. Het is een serious game dat op een leuke manier conflictpreventie promoot. Het spel, dat bestaat in zowel een online als een offline editie, is geproduceerd door
Butterfly Works, een social design studio in Amsterdam.

 

Het spel is gemaakt in co-creatie sessies in Nairobi en Amsterdam en werkt op alle gangbare Nokia telefoons die populair zijn in Afrikaanse steden. De game is in twee maanden tijd ruim 40.000 keer gedownload.  In Kenia heeft 95% van de mensen toegang tot internet via de mobiele telefoon. 

 

Tijdens International Peace Day - woensdag 21 september - spelen gamers in Nairobi, Kampala, Johannesburg en Amsterdam de GetH2o game en delen zij hun ervaringen op de GetH2O Facebook group. In Oeganda kunnen mensen GAME sms-en naar 8282 om het spel op hun telefoon te krijgen en op populaire zender Captial FM zijn er discussies over het spel.


De laatste maanden is er veel aandacht gekomen voor Games for Change, een werkwijze waarin gamers zich bezighouden met het oplossen van problemen in spelvorm. Het doel van GetH2O game is om bewustzijn te creëren over het leven in sloppenwijken, waar inmiddels een zesde van de wereldbevolking woont.

 

Terwijl games vaak worden gezien als gewelddadig, is dit spel juist bedoeld om sociaal gedrag te bevorderen en de spelers te laten nadenken en discussiëren over hoe hun omstandigheden te verbeteren.

 

Het spel speelt zich af in een sloppenwijk waar de speler wordt geconfronteerd met watergebrek, overbehuizing, criminaliteit en corruptie. De speler moet 6 huizen bouwen om te winnen en ondertussen voldoende investeren in publieke voorzieningen.

 

www.GetH20game.com

www.facebook.com/GetH20Game

www.butterflyworks.org

 

  • Product: a serious mobile game called GetH20 (get water)
  • Downloads: 40.000 supported by GetJar and Nokia's Ovi store
  • Top country downloads: Nigeria, Sudan, Kenya, Uganda, India & Vietnam and some 20 other countries.
  • Developed by: Dutch and Kenyan designers.
  • Live game gatherings: Happening on the 21st with young people in Uganda, Kenya, South Africa and the Netherlands.
  • Themes: Life in a shanty town (slum or informal settlement) water scarcity, crowded housing, crime, redeployment, corruption, conflict escalation, and of course community development.
  • Aim: Create awareness and discussion of life in informal settlements to help improve the situation.
  • Populations: 1 billion people live in slums (1/6 of all humanity)
  • Published by: Butterfly Works in the Netherlands
  • Video story: vimeo.com/29035945
  • Gameplay: vimeo.com/29035838
  • High res photos: www.flickr.com/photos/butterflyworks/sets/72157627450954823/

 

 

GetH20 Game - Game Play on Mobile from Butterfly Works on Vimeo.

Weergaven: 89

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Among Us, Netflix, Formule 1, Guidinc, Fabeltjesfuik en Mario Kart Home

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Brand building on social

Knocking over the current beliefs on audience growth, engagement KPIs and micro-targeting

[Column] Niels Bruinsma: Wat doet corona met ons surf-, kijk- en luistergedrag?

Hoewel we gehoopt hadden deze tweede coronagolf te vermijden, zitten we er helaas toch middenin. Tijdens de eerste golf hebben we veelvuldig media-updates gemaakt, waarin met name de mediaconsumptie centraal stond

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Erwin Fisser: Wat er mankeert aan alleen samen

Bij de lancering van de meest besproken app sinds Pokémon Go, de Coronamelder, zag ik dat de volgende pay-off Alleen samen krijgen we corona onder controle nog steeds wordt gebruikt

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden