Nederlands MediaNetwerk

Euro RSCG Nederland lanceert in opdracht van het Ministerie van Algemene Zaken/DPC en het
Ministerie van Infrastructuur en Milieu:
Energiezuinige apparaten. Het is de eerste campagne van het thema
Duurzaam Doen. De campagne vertelt dat voortaan de energiekosten in euro’s (per jaar) op de prijskaarten van nieuwe apparaten staan vermeld. Zo is het eenvoudiger voor de consument om een energiebewuste keuze te maken en om geld te besparen. Dat is het duidelijke voordeel van Duurzaam Doen! De TV commercial is vanaf vandaag te zien op diverse zenders. De robot in de TV commercial visualiseert alle huishoudelijke apparatuur die een gemiddeld Nederlands gezin in huis heeft. Door oude apparatuur te vervangen voor energiezuinige nieuwe apparaten kan vaak bespaard worden op energiekosten. De robot is vriendelijk en past goed bij de positieve boodschap van de campagne: het duidelijke voordeel van Duurzaam Doen! Kijk op
www.duurzaamdoen.nl voor de volledige commercial. Duurzaamheid is – naast Veiligheid, Welvaart, Gezondheid en Maatschappelijke samenhang – één van de vijf koepelthema’s van de Rijksoverheid. Alle communicatie rondom duurzaamheid valt onder het thema ‘Duurzaam Doen’ en richt zich op een leefbare en prettige wereld, voor iedereen, nu en in de toekomst. De conceptgedachte van Duurzaam Doen is gebaseerd op het bieden van een concreet voordeel voor de consument. Energiezuinige Apparaten is daarin de eerste campagne, vanaf vandaag te zien op TV, radio en online. Naast de campagne ‘Energiezuinige apparaten’ is vanaf vandaag ook de website
www.duurzaamdoen.nl actief. Daarop is alle informatie over de verschillende campagnes terug te vinden. Opdrachtgever:
Ministerie van Algemene Zaken/DPC, Ministerie van Infrastructuur en Milieu / Doelstelling:
Introduceren van nieuwe aanduiding Energiekosten Per Jaar aanduiding / Medium:
Televisie, radio, online / Bureau Euro:
RSCG Amsterdam/Euro RSCG 4D / Creatie:
Sicco Beerda, Bart van de Winkel, Coert Buiting, Darren Reynoldson, Feike Kloostra, Paul van Raak / Strategie:
Remko Herremans / Account: Budi Gonzalez de Chaves, Edgar Kuipers, Robert Slot, Marieke Bouwman, Joris Bär RTV:
Sandra Hendriksen / 3D animatie:
NMTrix - Michael Visser, Johan Boekhoven, Gurkan Yilmaz / Geluid:
FC Walvisch / Verantwoordelijk bij klant:
Frederike van Dorst, Toiny van der Palen, Renske van Hartevelt
www.eurorscg.nl

Duurzaam Doen: Energiezuinige apparaten (robot) from Euro RSCG Amsterdam on Vimeo.

Weergaven: 323

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden