Nederlands MediaNetwerk

Om opdrachtgevers die awards inzetten voor hun merkstrategie te helpen maximale en aantoonbare ROI te behalen, lanceert Commond, het bureau dat onder meer aan de basis stond van de HEMA Ontwerpwedstrijd, het label the award office. Awards, (ontwerp-)wedstrijden en competities zijn volwaardige marketinginstrumenten, die om specifieke expertise vragen. Maar leveren ze een organisator ook altijd op wat deze ervan verwacht? Met the award office krijgt Nederland voor het eerst een gespecialiseerde marktpartij voor de strategische voorbereiding, organisatie én communicatieve ondersteuning van awards en wedstrijden. “Een award is geen op zichzelf staand instrument”, zegt Martijn Schillemans, Senior Adviseur /Managing Partner van the award office. “Om rendement op te leveren, moet een wedstrijdconcept naadloos aansluiten op de totale communicatie- en merkstrategie. Een succesvolle award is niet alleen een organisatorisch vraagstuk, maar vraagt ook om een goede doorvertaling van strategie en merkwaarden, content op maat en een crossmediale communicatiestrategie en PR benadering.” Het aantal partijen dat wedstrijden als marketinginstrument inzet, is de afgelopen jaren gestegen en zal, zo verwacht Schillemans, nog verder stijgen. “Het is een volwaardig specialisme aan het worden binnen de marketingcommunicatie. Dankzij sociale netwerken wordt het ook steeds eenvoudiger om specifieke doelgroepen te bereiken. Dat betekent dat opdrachtgevers kritisch naar een wedstrijd zullen moeten kijken, om te bepalen of deze de investering waard is. Professionalisering van het inzetten van awards en wedstrijden als onderdeel van het communicatievak wordt daarmee een prominent thema. Vooral omdat een award een aantoonbare bijdrage moet leveren aan de realisatie van de merkstrategie.” the award office speelt op deze trend in met een analysetool voor bestaande awards. Schillemans: “We brengen hiermee in kaart wat een award bijdraagt aan de merkstrategie, wat de ROI is, of de juiste doelgroepen bereikt worden én welke kansen er zijn om de inzet van middelen, het bereik en het effect te optimaliseren. Bij het uitwerken van zo’n analyse hanteren we dezelfde methodiek die we zelf al jaren gebruiken voor de ontwikkeling en organisatie van succesvolle awards.” De kennis en ervaring die in the award office is bijeengebracht, is uniek in de markt. Commond stond meer dan 25 jaar geleden aan de basis van de
HEMA Ontwerpwedstrijd, een belangrijke component van de strategie waarmee HEMA een ijzersterk imago opbouwde voor origineel, betaalbaar, actueel, Nederlands design. Andere opdrachtgevers waarvoor Commond wedstrijden heeft ontwikkeld, zijn uiteenlopende bedrijven als Philips, PF Concepts International / Marksman (exclusieve relatiegeschenken) en VelopA (straatmeubilair). Het bureau was in alle gevallen verantwoordelijk voor strategisch advies, ontwikkeling en organisatie, het wedstrijdsecretariaat en de realisatie van alle benodigde communicatie-instrumenten en PR benadering. the award office levert strategisch advies, conceptontwikkeling, persbenadering, on- en offline communicatie, de ontwikkeling van een wedstrijdreglement, de organisatie van jurering, prijsuitreiking en eventuele exposities van awards, wedstrijden en competities als onderdeel van merkstrategieën.
www.awardoffice.nl
www.commond.nl

Weergaven: 29

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "Nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden