Nederlands MediaNetwerk

Consument kiest massaal voor Reclamefolder platform, een signaal voor marketeers

De trendlijn van gelezen folders op het Reclamefolder platform toont aan dat steeds meer consumenten kiezen voor online reclamefolders. Volgens Reclamefolder.nl blijft deze lijn stijgen omdat consumenten kiezen voor online gemak, naast de papieren variant. “Voor marketeers een signaal hierop in te spelen”, aldus Robin Streng, directeur Reclamefolder.nl.


Op het Reclamefolder platform las men in 2013 gedurende de maand mei zo’n 13,6 miljoen folders. Dit jaar werden in mei al 20 miljoen folders gelezen, een stijging van bijna 45%. Deze stijging is het gevolg van steeds meer consumenten die kiezen voor het Reclamefolder platform, waardoor ook meer retailers hun folder online willen plaatsen.

Fysiek daalt, online stijgt

Wekelijks worden 225 miljoen papieren folders huis aan huis bezorgd, maar er is een kentering gaande. De digitalisering kan marketeers niet snel genoeg gaan (bron: Intermediair.nl). De digitale folder wordt een belangrijk medium voor retailers. Het aantal folders dat fysiek wordt verspreid daalde in 2013 met 2%. Een reden is de toename van het aantal NEE-sticker-plakkers; elk jaar stijgt het NEE-sticker percentage met een procent. Ook het verspreidvolume per retailer daalt.
Uit onderzoek blijkt dat de fysieke folder gemiddeld 30% tot 40% wordt gelezen. Dat zijn bijna 4 miljard gelezen folders per jaar. Nu komen daar ook online gelezen folders bij.

Regie bij consument

De reden dat marketeers de online folder omarmen, is dat consumenten inmiddels hun favoriete folders vaak online bekijken. Dit doen zij op de website van retailers zelf, maar ook massaal op het populaire online folderplatform Reclamefolder.nl. De Reclamefolder app is goed is voor 92% van alle gelezen folders op het platform. Het succes van de Reclamefolder app is bewezen met inmiddels 1,3 miljoen downloads. Momenteel leest de consument hier maandelijks 20 miljoen folders, al ruim 6% van het fysieke foldervolume. De stijgende trendlijn impliceert dat dit percentage ook zal stijgen. Voor marketeers het bewijs dat de consument zelf op zoek gaat naar hun digitale folder en zo de regie in handen heeft.

Vernieuwingen

Robin Streng vertelt dat de consument nu zelf kiest welke folders zij willen inzien. “Daarom blijven wij de Reclamefolder app continu vernieuwen. Vandaag lanceren wij een compleet vernieuwde versie met nieuwe functionaliteiten. De veranderingen zijn gericht op het gemak voor de gebruiker. De zoekfunctie is verbeterd en men klikt vanuit de folder nu nog gemakkelijker door naar de webshop van de retailer. Ook kiest men zelf welke folders zij willen zien, bijvoorbeeld door hun huidige locatie in te stellen en favoriete winkels aan te vinken. Handig voor de retailers in die buurt.” Door de vernieuwde functionaliteiten wordt het mogelijk voor retailers te targetten op specifieke gebieden. Zo wordt het platform de plek waar retailer en consument elkaar op de juiste plek en het juiste moment treffen.
www.reclamefolder.nl/folder-online

Weergaven: 88

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

[Interview] Lonneke Martens (Initiative): Ik daag klanten uit om verder te denken

Lonneke Martens is Strategy Director bij Initiative, een onderdeel van IPG Mediabrands. Na zeven jaar bij Mindshare gaat ze zich nu richten op innovatie bij haar nieuwe werkgever. We spreken haar over de overstap

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jeroen Verkroost: Disney+ zal een succes worden (en dit zijn de risico's)

Ik denk wel dat Netflix voorlopig nog marktleider blijft, zeker wereldwijd met ruim 150 miljoen aansluitingen, maar de komst van Disney gaan ze voelen

[Column] Mike Hendrixen: gamescom 2019

Deze week is Keulen de gamehoofdstad van de wereld: de grootste gamesbeurs ter wereld viert haar tiende verjaardag in de Duitse Domstad. Meer dan 500.000 geïnteresseerden bezoeken gamescom om de allernieuwste games en hardware te zien en uit te proberen

[Column] David de Jong: een plus of min voor Disney+ ?

Disney+ gaat bij ons van start op 12 november 2019. Nederland is tamelijk onverwacht het enige Europese land waar deze dienst gelanceerd wordt

[Column] Femke Leemeijer: Old boys club

Hoe kan het toch dat - zeker in een branche die het vooral moet hebben van vrouwelijke klanten - gelijkheid zo moeizaam te realiseren is? Vandaag hoorde ik een voorbeeld van hoe mannen elkaar in het zadel houden en dat is volgens mij het precies datgene wat het zo lastig maakt

[Column] Bob Goulooze: Terug naar citymarketing

Waar vroeger de lokale VVV’s de USP’s van een stad, dorp of regio verspreidden als het evangelie, ligt dat werk in veel plaatsen nu in handen van een gemeentelijke marketingafdeling. Dat gaat vaak mis, simpelweg omdat overheden niet denken in termen van marketing

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden