Nederlands MediaNetwerk

Ik meende inmiddels een aardige 2.0 aanwezigheid te hebben, met mijn 1022 LinkedIn contacten, 129 Facebook vrienden en 375 Twittervolgers. Daarnaast komt er nog wel eens een foto van mij op Flickr terecht, dus ik begon mezelf, ondanks mijn naderende middelbare leeftijd - buikje, grijze slapen - als een volleerd Homo Digitalis te zien. (Ik heb in elk geval meer virtuele relaties dan mijn dochters van 11 en 10, ik wil maar zeggen. Je moet je ergens aan vasthouden.)

Tot twee gebeurtenissen me de afgelopen week ernstig aan het twijfelen brachten. Ten eerste werd ik nogal dwingend uitgenodigd deel te nemen aan een mij onbekend social netwerk onder de naam Viadeo. Eerst negeerde ik die uitnodiging, daarna probeerde ik de invitatie af te wijzen - zonder effect. Toen ik kort erna probeerde de bouw van mijn eigen site (op de nu nog slapende URL www.melsdees.nl) af te ronden, vroeg ik me af hoe veel van die symbooltjes er nou eigenlijk zijn om op te nemen onder het kopje 'share'. Let op, hier komen er een paar.

Ik wil ze wel even uitschrijven: Delicious, Flickr, Twitter, Retweet Button, Facebook, MySpace, StumbleUpon, Digg, Slash Dot, Mixx, Skype, Technorati, Reddit, FriendFeed, YouTube, LinkedIn, Newsvine, SlideShare, Google, Google Talk, Yahoo, Yahoo Buzz, Netvibes, AOL, Microsoft, MSN, MobileMe, iCloud, App Store, Amazon, Last.fm, DeesCompleet, Mister Wong, Qik, Vimeo, Viddler, Virb, Tumblr, WordPress, Blogger, Posterous, Behance Network, Design Float, Deviant Art, Design Bump, Friendster, Bebo, IconDock, Foursquare, Coroflot, Ember App, Identi, Squidoo, Share This, RSS, Twitter bird, Dribbble, Github, AddThis, Dopplr, Forrst, Scribd, Photobucket, Daytum, App Store, iTune, W3, Blip, Soundcloud, Smugmug, Wikepedia, Spotify, gdgt, Gowallaen, Instagram, Pinterest, Grooveshark, 500px, Stackoverflow, iMessage, Foodspotting, About.me, Etsy, Quora, Google Plus en, nou ja: e-mail.

Volgens mij is hier ruimte voor consolidatie en concentratie. Ondanks de bepaald indrukwekkende lijst, weet ik zeker dat ik een netwerk mis waarvan ik tot voor kort de inlogcodes had. Oh, ja: ons eigen Hyves! En is Marktplaats inmiddels niet ook een netwerk? En de ING-app? Of komt dat nog?

Ook voor wie zich beperkt tot de belangrijkste digitale cruising area's is en blijft het de vraag welke mededelingen, foto's en gebeurtenissen nu op welk netwerk gedeeld kunnen, moeten en mogen worden. En wat je vooral niet moet doen. De digitale gezelschapmores, in feite. Zoals we in het niet-virtuele leven ook verdomd goed weten wat we zeggen tijdens een sollicitatiegesprek, een eerste date, een begrafenis of een kroegavond met die Minerva's uit Leiden.

Om u een handje te helpen bij het trechteren van de juiste informatie naar de correcte online roeptoeter, deel ik graag dit nuttige schema met u. Sleep de afbeelding naar uw bureaublad, en neem het bij elke posting ter harte.

Zo het geen levens redt, dan zal het zeker loopbaan of liefdesrelatie beschermen!


Weergaven: 235

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Wierish Debipersad: Clear Channel neemt afscheid van de billboard

Wierish Debipersad is sinds de zomer van 2019 commercieel directeur van Clear Channel Nederland en zet vol in op digitaal. "We starten binnenkort met personalised ads in Q-Park-garages"

[Interview] Martijn de Kemp: Influencermarketing is toegankelijker, schaalbaarder en meetbaarder dan ooit

Martijn de Kemp is oprichter en CEO van content en influencer agency Storyboard

[Nederlands MediaNetwerk TV] Edward Knol over Born05

Edward Knol is sinds 2019 Managing Director van Born05. Het bureau is gespecialiseerd in de ontwikkeling van digitale producten, diensten en content die merken met mensen verbinden. Dit doen ze voor merken als KLM, KPN, Bol.com, Talpa Network, Unilever en Alzheimer Nederland

[Interview] Victor Knaap: Ik ben Sir Martin Sorrell’s adresboek uit mijn hoofd aan het leren

Victor Knaap is CEO van MediaMonks, dat in 2018 werd overgenomen door S4 Capital Group van Sir Martin Sorrell. Wat is er in de afgelopen anderhalf jaar gebeurd en hoe kijkt Knaap naar de toekomst van advertising?

[Interview] Errol Nayci: Hoogvliegers blaast het publiek weg met een mooi en meeslepend verhaal

Errol Nayci heeft productiebedrijf Storytellers Film & TV opgezet. Zaterdag 11 januari 2020 is zijn tweede dramaserie Hoogvliegers bij NPO1 te zien, over F16-vliegers. Nederlands MediaNetwerk interviewde hem

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Cor Hospes: Kappen met merkbouwen op sociale media, doe dat op je eigen contentplatform!

Ooit waren het supergezellige digitale kroegen voor oeverloos vermaak. Maar sociale media - zoals ook jij die jarenlang gebruikte - zijn veranderd in vervaarlijke laboratoria geregeerd door algoritmes, fake news, propaganda en nepaccounts

Jeroen Verkroost: kijkcijfers, kijktijd, zonder cookies, Hoogvliegers, software als wapen en meer

Jeroen Verkroost speurde internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bas Vlugt: Hoe dik wil je de koffie kijken?

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik zit nu 22 jaar in het vak en was nog nooit bij Koffiedik Kijken geweest.

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: With Thanks van Wild Turkey en Unyoked

Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de campagne With Thanks van Wild Turkey en Unyoked

[Column] Kenny de Vilder: De likeability van bosbranden

Wat zorgt ervoor dat de ene brand meer aandacht krijgt dan de andere? Ik heb er geen cijfers van, het kan aan mijn eigen online bubble liggen, maar krijg toch het idee dat Australië veel meer mensen écht raakt dan Brazilië of Californië

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden