Nederlands MediaNetwerk

Crisisjaren: De VARA heeft Nederland afgemaakt

Het mag in de krant - en natuurlijk ook op het net; Nederland is af! En de VARA heeft het geregeld. In de afgelopen negen jaar blijkt de klus te zijn geklaard door het televisieprogramma De Leugen Regeert, waarin Felix Meurders een niet aflatende reeks misstanden in de media aan de kaak heeft gesteld.

Als we de VARA moeten geloven, is alles nu geregeld. Ze kunnen het programma niet meer vullen omdat de misstanden in de media eenvoudigweg op zijn. Het complete medialandschap siddert voor Felix. Iedereen loopt aan de leiband. Het programma is aan zijn eigen succes ten onder gegaan. Er zijn dramatischer ondergangen denkbaar.

Bijvoorbeeld dat er mensen zijn die overal jeuk krijgen als ze Felix Meurders op televisie zien. Er schijnen zelfs mensen te zijn die al uitslag krijgen bij het vooruitzicht dat ze naar een programma met Felix Meurders moeten gaan kijken. Ik ben zo'n iemand.

Goed, nog meer crisisnieuws? Jazeker! Matthijs van Nieuwkerk ruilt Lucky Fonz III in voor de nieuwe De Wereld Draait Door huisband Rigby. Ik ken de mensen niet maar eindredacteur Dieuwke Wynia heeft laten weten dat de band alleen al in DWDD niet minder dan twee muzikale hoogtepunten op zijn naam heeft staan. Het is natuurlijk afwachten maar mag ik wel alvast zeggen dat ik Rigby een tamelijk stomme naam vind?

Een beetje celeb heeft de Mexicaanse. Thomas Berge was de eerste en het begint nu al een beetje uit te raken. Jeroen Nieuwenhuize heeft nu ook The Mex en hij heeft afgelopen vrijdag vanuit quarantaine de Top 40 gepresenteerd. Vanuit wat? Quarantaine, een woord dat zo spannend is, dat ik het maar ter nauwernood door de spellingscontrole kreeg.

Kijk daar hebben we behoefte aan in deze crisis. Mensen die door muren lopen voor hun vak, die zichzelf alles ontzeggen, die in eigen vlees snijden, mensen die zelfs in quatantaine gaan. Het schijnt bijna net zo verschrikkelijk te zijn als in retraite, dat je zes weken in een klooster zit zonder dat je mag praten.

En waar hadden ze Jeroen dan opgeborgen? In een atoombunker, op water en Tamiflu, vastgebonden in een dwangbuis, in een nevel van onaangelengde ether? Nee, de oelewapper presenteerde vanuit huis. Zijn eigen huis. Het schijnt dat zoiets technologisch mogelijk is. Dat je op locatie werkt.

Niemand weet wat ons te wachten staat! En zo ettert de crisis voort...


Lees van Bas Vlugt ook:

Crisisjaren: Marc-Marie Huijbregts terug op de buis, Maurice de Hond er vanaf (en Catherine Keyl strijkt neer op het televisiekerkhof)

Crisisjaren: Homo's, hoeren, het CDA en EO dringt heidense cabaretiers Jezus op

Sweet sweet France...

Michael Jackson als Merk

Weergaven: 51

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona

Vorig week zat mijn mailbox vol met lovende artikelen over de recente coronacampagne van de Duitse overheid; een drietal televisiespotjes (of online video’s) met de hashtag #besondereHelden

[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers

Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen

Jeroen Verkroost: Over John de Mol, Amazon, Xbox, Playstation en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): De nieuwe generatie spelcomputers is een tikkeltje ouderwets

Wie gisteravond in de buurt was van de ADAM Toren moet gedacht hebben dat het GLOW-festival verhuisd was naar Amsterdam. Vanaf het gebouw werd een blauwe lichtshow de lucht ingeschoten. Dit was dé marketingstunt van Sony om de lancering van PlayStation5 te vieren

Jeroen Verkroost: MH17, Vloggers, Amazon, Microsoft en Google en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden